Újabb kampány indul a magyar tej népszerűsítéséért

2016. március 18. 07:48
Minden eddiginél nagyobb marketingkampány indul a magyar tej népszerűsítéséért - jelentette be Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter csütörtökön, Budaörsön az egyik áruházláncban tartott sajtótájékoztatón.

Elmondta: a Földművelésügyi Minisztérium (FM), a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács és a Magyar Turizmus Zrt Agrármarketing Vezérigazgatóság 420 millió forintos, közös programjának célja, hogy minél több magyar tejet vásároljanak a fogyasztók.

Hangsúlyozta, hogy a magyar tej kiváló minőségű, friss, megbízható, ellenőrzött élelmiszer, s erre a csomagoláson látható tejszív logóval kívánják felhívni a figyelmet. A tejfogyasztás Magyarországon ma 46,5 liter személyenként, és a tárcavezető bízik abban, hogy ez 5-10 százalékkal is emelkedhet. Megjegyezte, hogy 2010-ben még 53 liter volt a fogyasztás.

 
Fotó: Pelsőczy Csaba

 

Fazekas Sándor emlékeztetett arra, hogy az Európai Unió tejpiaca komoly válságban van, ennek egyik következménye, hogy import termékek érkeznek a belföldi piacra. Az orosz embargó, a kínai fogyasztás visszaesése, valamint az, hogy egyes arab országokban háború dúl, vezetett oda, hogy jelentős, a termelőket segítő intézkedéseket hozott a kormány, s döntött nemrégiben egy 14 milliárd forintos alapról a tejtermelők számára.

Mélykuti Tibor, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke szerint 2016-ban komoly nehézségekkel kerülhetnek szembe a tejtermelők és a tejipar. Mint mondta, az elmúlt években az Európai Unióban kialakult többlettermelést nem tudták az exportpiacokra kivinni, s idén tapasztalható, hogy a nagy tejtermelő tagállamok dömpingáron próbálják a túltermelést levezetni.

Hangsúlyozta, hogy a magyar termelők tönkretételének megakadályozásában leginkább a kereskedelmi láncok és a fogyasztók tudnak segíteni, s a megoldást hosszú távon az jelentené, ha a magyarországi fogyasztók hazai termékeket vásárolnának. A terméktanács elnöke szólt arról is, hogy a szakmaközi szervezetnek 2014 óta kiskereskedelmi láncok is tagjai, a hat áruházlánc a kiskereskedelmi piac 66 százalékát reprezentálja.

Az együttműködés nyomán a tej esetében 27 százalékkal nőtt a magyar termékek aránya a polcokon, az egyik legnagyobb tömegtermék, a 1,5 százalékos zsírtartalmú UHT-tej esetében pedig 500 százalékkal - mondta.

Pálinkás Zsolt, a Tesco-Global Áruházak Zrt. működési ügyvezető igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy az áruházlánc évente 70 millió liter tejet értékesít, ezen belül a friss tej esetében 100 százalék a magyar termék.

Megjegyezte: az úgynevezett ultra friss kategóriában minden saját márkás termék magyar beszállítóktól származik. Az igazgató közölte: határozott céljuk a magyar termékek arányának további növelése, valamint hogy a friss tejet az UHT-val szemben tovább erősítsék.

Hozzátette: a következő hónapokban külön is szeretnék támogatni a tejszív-kampányt, s kiemelt kommunikációt indítanak ennek érdekében.

Forrás: FM

Kapcsolódó cikkek

A TÉT Platform táplálkozási és életmódszokásokat vizsgáló reprezentatív kutatása

2017. április 27. 07:16
A TÉT Platform Egyesület friss reprezentatív kutatásának célja, hogy átfogó és valós képet adjon arról, milyen ismeretekkel rendelkezik jelenleg a lakosság az egészséges táplálkozással és életmóddal kapcsolatban, és hogy a mindennapjai során mit és miért tesz az egészségesebb életmódért. A TÉT Platform kielemezte a magyar internetezők egészséges táplálkozással kapcsolatos online kommunikációját, valamint a hatékony egészségnevelő programok indítása jegyében feltárta a 11-18 éves magyar fiatalok táplálkozási szokásait és fizikai aktivitását is. A szervezet négy kutatócéggel szerződött a kutatások lebonyolítására, amelyek megalapozásában szakmai és állami szervezetek képviselői is részt vettek.

Alternatív lisztből alternatív kenyér

2018. július 04. 07:32
A történelem során számtalan gabonaféle lisztjéből sütöttek kenyeret. Idővel az egyik legfőbb kenyérgabona a búza lett, amely az egyik legnagyobb területen előforduló gabonaféle, hiszen a sivatagok és a sarkvidékek kivételével szinte mindenütt termesztik. A népélelmezésben elfoglalt szerepével kiemelkedik a többiek közül.