32 tonna sütőolaj már nem okoz dugulást és nem kerül az élővízbe

2018. február 14. 18:48
Rekord mennyiségű használt sütőolajat adtak le januárban a Mol töltőállomásokon. Jelenleg 356 helyen lehet leadni a konyhai zsiradékot.

Az átlagos, havi 13 tonnával szemben januárban rekord mennyiséget, mintegy 32 tonna használt sütőolajat adtak le a töltőállomásokon - közölte a Mol. Hozzátették, a társaság 2011 óta gyűjti be a lakosságtól a használt étolajat, jelenleg 356 helyen lehet leadni a konyhai zsiradékot.

A cég tavaly 232 tonna használt étolajat gyűjtött be a töltőállomásokon, 2011 óta pedig ez a mennyiség meghaladta az 1000 tonnát.

fotó:Pixabay

A kijelölt Mol töltőállomásokon leadott használt olajat a Biofilter Zrt. gyűjti össze és tisztítást követően juttatja el a Rossi Biofuel komáromi üzemébe, ahol bioüzemanyagot gyártatnak belőle.

A használt étolajból a környezetre káros hulladék helyett újrahasznosított, környezetbarát termék lesz, amelyet a Mol százhalombattai finomítójában használnak fel biokomponensként a gázolaj gyártásához.

A közlemény szerint Magyarországon évente több tízezer tonna étolajat használnak fel, a használt sütőolajat azonban csak az üzemi konyhákból, éttermekből szállítják el és dolgozzák fel. A háztartásokban használt sütőolaj rendre a lefolyókba vagy a szemétbe kerül.

Ez azonban a csővezetékek falára lerakódva a csatorna dugulását okozza, a háztartási szemétbe öntve pedig nehezen lebomló anyagként jelenik meg a hulladéklerakókban.

Ha a sütőolaj az élővizekbe jut, a víz felszínén úszva meggátolja az oxigénfelvételt, így elpusztítja a vízi élőlényeket.

agrotrend.hu / MTI

 

Kapcsolódó cikkek

Földmérő szakemberek tanácskoztak Gödöllőn

2018. március 14. 07:37
A rendezett birtokviszonyok, a pontos és hiteles térképi adatbázisok az agrárium, a vidék és az ország gazdasági fejlődésének alappillérei – hangsúlyozta Gulyás Andrea, a Földművelésügyi Minisztérium közigazgatási államtitkára a GISopen 2018. konferencián tartott köszöntőbeszédében.

Felturbózzák Magyarország agrármarketingjét

2016. augusztus 24. 07:57
A termelő minél könnyebben jusson piacra, a fogyasztó pedig minél több termékinformációhoz a tudatos vásárláshoz – így foglalható össze tömören az újjáalakult és önállóvá vált Agrármarketing Centrum fő törekvése.