A belföldi turizmus még nyerhet is a második hullámmal

2020. augusztus 25. 09:45
A tavaszi korlátozások után a magyarok növekvő bizalommal fordultak a vidéki Magyarország úti céljai felé, és a legtöbben külföld helyett a falusi turizmusban kerestek nyaralási lehetőségeket – mondta a Magyar Nemzetnek a Falusi és Agroturizmus Országos Szövetségének alelnöke.
A belföldi turizmus még nyerhet is a második hullámmal

Szabó Géza szerint több térségben nyár végén már érzékelhető a belföldi turizmus felé terelődött országos figyelem jótékony gazdasági hatása.

Ősszel is erős lehet a belföldi turizmus

A turisztikai szektornak fel kell készülnie a várhatóan élénk szezonon kívüli, őszi keresletre.

„Hamar felfutott az érdeklődés, és főképp júliustól folyamatosan telítődtek az országban az önálló magánszálláshelyek, a nyolcszobásnál kisebb üdülőházak, panziók, apartmanok. Még most is élénk a turistaforgalom, kitart augusztus végéig. A fél nyár ugyan nem pótolja a tavaszi veszteségeket, de a szezon így is erősebbre sikerült, mint tavaly, az egész országban” – mondta a lap keddi számában megjelent interjúban.

Illusztráció – Fotó: MTI/Czeglédi Zsolt

A szövetség alelnöke úgy látja: az élénk érdeklődés hosszabb távon is fennmaradhat és erős őszi látogatottságot hozhat az ország több régiójában.

Jó lenne elkerülni, hogy itthon is kialakuljanak nagyobb gócpontok, mert a helyi korlátozások újra lebéníthatják egy-egy település forgalmát, a megyék gazdaságát. Fegyelmezettséggel viszont a belföld nyerhet a második hullám küszöbén Európa-szerte mutatkozó járványügyi helyzeten az ősszel

– vélekedett Szabó Géza.

A nyáron itthon maradók főként Aggtelek, a Mátra vidéke, az észak-magyarországi hegyvidék környékén, illetve Heves, Borsod, Baranya megyékben, továbbá a Mecsek, a Zemplén és a Bükk kirándulóhelyeinek környékén húzták fel a falusi turizmus forgalmát, ami a népszerű borvidékeken az ősszel fokozódhat.

Szabó Géza szerint amiatt is kihívás az idei év, hogy

a tízezres nagyságrendű magánszállásadó-piac több mint fele a Kisfaludy program segítségével jelentős fejlesztésekbe kezd még az idén.
vg.hu

Kapcsolódó cikkek

Nielsen: 4 százalékkal nőtt az élelmiszer kiskereskedelem forgalma az utóbbi 12 hónapban

2016. március 21. 08:15
A legutóbbi vizsgált időszakban, 2015. február és 2016. január között az élelmiszer kiskereskedelem közel 1550 milliárd forint értékű forgalmat bonyolított le, 4 százalékkal nagyobbat, az előző hasonló időszakhoz képest - közölte a Nielsen piackutató az MTI-vel.

CEO-k a tartós félelem és bizonytalanság korában

2020. augusztus 19. 08:19
A McKinsey riportjában azt olvasom, hogy a tartós félelem és bizonytalanság időszaka kivételes lehetőséget teremtett a CEO-knak arra, hogy megerősítsék a dolgozóik összetartását és motivációját.