A dolgozók többsége valamit rosszul tud a munkahelyi adatairól
Jelentős károkat okozhatnak a vállalatnak
Miközben egyetlen vállalat sem engedheti meg, hogy adatai illetéktelen kezekbe kerüljenek, egy felmérés, illetve a becslések szerint az irodai dolgozók 72 százaléka tévesen úgy gondolja, hogy a munkahelyükön az általuk létrehozott és kezelt adatok az övék. A biztonságtechnikai szoftvereket szállító ESET szerint a távozó munkavállalók közel fele magával is viszi vállalati adatokat – írja az MTI.
Az elemzés alapján az alkalmazottak, akár szándékosan, akár véletlenül, jelentős károkat okozhatnak a vállalatnak, a belső incidensek költségei 2018 és 2020 között 31 százalékkal ugrottak meg. Mivel ma már sok szervezetnél gyakorlatilag bárhonnan, bármilyen eszközről hozzá lehet férni a felhőalapú alkalmazásokhoz, adattárolókhoz és egyéb vállalati hálózati erőforrásokhoz, az alkalmazottak, megfelelő kontroll hiányában, könnyebben kijátszhatják az adatvédelmi szabályzatot: az adatok alapján például a szervezetek 43 százaléka egyáltalán nem rendelkezik olyan szabályzattal, amely megtiltja a dolgozóknak, hogy távozáskor magukkal vigyék a munkahelyi információkat.
Az ESET szakértői szerint még ennél is aggasztóbb, hogy a munkavállalók közel fele letölt, elment, továbbküld vagy kiszivárogtat bizalmas dokumentumokat, mielőtt végleg elhagyja a szervezetet.
Ez leggyakrabban a technológiai, a pénzügyi és a tanácsadói szektorokban fordul elő.Ennek megelőzése érdekében az ESET magyarországi partnere, a Sicontact Kft. azt javasolja, hogy a szervezetek folyamatosan kövessék nyomon bizalmas adataik, szellemi tulajdonuk kezelését, és olyan felügyeleti technológiákat vezessenek be, amelyek rögzítik és jelzik a szokatlan tevékenységeket a helyi adatvédelmi törvények betartásával és a munkavállalók etikai aggályainak figyelembevételével.
Forrás: 24.hu