A "Műanyagbankár" egy új klíma-perspektívát mutat be

2019. október 24. 14:49
2019 november 20-21-én került megrendezésre a BrandFestival, amelynek sztárvendége a Plastic Bank megálmodója és létrehozója, David Katz volt. A Plastic Bank pénzt keres a műanyag hulladékok helyi környezetből történő eltávolításával. David Katz azzal a céllal hívta életre a céget, hogy javítsa a hulladékgazdálkodási infrastruktúrával nem rendelkező országokban élő emberek életminőségét. A több mint 100 előadót felvonultató idei BrandFestivalon a „Műanyagbankár” egy egyedi klíma-perspektívát mutat be.

A kétnapos konferencia egyedülálló módon áll ki a fenntartható növekedés mellett, hiszen a zero waste filozófia kitüntetett figyelmet kap arculatában és tartalmában is egyaránt - írja a storeinsider.hu.

fotó: storeinsider.hu

Megoldható-e az óceánok műanyag-szennyezése és a szegénység problémája egyszerre? Lehetséges-e, hogy pénzt keressünk a műanyag hulladékok helyi környezetből történő eltávolításával - mielőtt azok bekerülnének a folyóvizekbe és az óceánokba?

A World Economic Forum kutatásai szerint körülbelül 150 millió tonna műanyaghulladék úszik az óceánjainkban. Ha ez a tendencia folytatódik, akkor 2050-re több műanyag lesz a vizekben, mint hal.

A minimalista életfilozófia vagy a hulladékmentes életmód két jó alternatíva a túlfogyasztás és a túlnépesedés korában.

De van egy harmadik megoldás! Ez a Plastic Bank. A Plastic Bankot David Katz alapította 2013-ban azzal a céllal, hogy egymilliárd embert mozgósítson a hulladék hasznosításának érdekében úgy, hogy közben javítja a hulladékgazdálkodási infrastruktúrával nem rendelkező országokban élők életét is.

A Henkel vállalattal stratégiai szövetségben álló ökológiai szemléletű üzletember máris komoly sikert ért el, hiszen 35 millió tonnát meghaladó műanyagpalackot sikerült eddig összegyűjteni. Aktív közszereplőként nagy hatású beszédet tartott a „Meglepő megoldás az óceánokba kerülő műanyagra” címmel a TED-en, melyet majd 2 millióan néztek meg eddig.

A „Műanyagbankárként” elhíresült David Katz víziója egy új gazdasági rend, a fenntartható kapitalizmus (people-planet-profit). Kidolgozott egy különleges üzleti modellt, melyben pénzügyi értéket rendelt a műanyaghoz, amely a közösségi és családi tulajdonban lévő bankfiókok hálózatán keresztül esélyt teremt a családok megélhetésének javítására és hosszú távú céljainak megvalósítására.

A Plastic Bankokban, a „Körkörös Gazdaság” jegyében, az ügyfelek az összegyűjtött hulladékot pénzre (társadalmi valutára) válthatják, vagy egy digitális pénztárca segítségével a szükségleteiknek megfelelő javak beszerzésére fordíthatják.

Tulajdonképpen műanyag szemetet adnak el nagy márkáknak, akik újrahasznosítják azokat termékeikben. Az ötlet először Balin valósult meg, azonban exponenciális terjeszkedésre számítanak.

A Plastic Bankkel együttműködő multinacionális szervezetek is felismerték, hogy a vásárlók ma már szívesebben választanak olyan árucikket, amelynek előállítójához valamilyen felelősségvállalás kapcsolódik.

agrotrend.hu / storeinsider.hu

Kapcsolódó cikkek

Az agrárkamara sürgős megoldást szorgalmaz az öntözés problémáira

2016. április 19. 07:52
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetsége (Magosz) tárcaközi egyeztetést kezdeményezett az öntözés problémáinak hatékony és gyors megoldása érdekében a Földművelésügyi Minisztérium, a Belügyminisztérium és a Miniszterelnökség között, bevonva a Nemzetgazdasági Minisztériumot is - mondta el a NAK alelnöke, Hubai Imre Szigetszentmiklóson, sajtótájékoztatón. 

Az életkortól, a végzettségtől, a foglalkoztatottsági státuszunktól és a jövedelmünktől is függ az, hogy mivel fizetünk. De mennyire befolyásolják vajon?

2022. január 11. 12:34
Általánosan elmondható, hogy az életkor, a végzettség, a munkaerőpiaci státusz, a háztartás egy főre jutó jövedelme jelentősen befolyásolják az egyes fizetési módok használatát. A 18-29 évesek közel fele használ már mobilfizetési lehetőségeket. Elmondható, hogy az életkor jobban befolyásolja az interneten való vásárlásra való nyitottságot, mint az elektronikus számlafizetés használatát. És a kártyát már alacsonyabb jövedelmi csoportokban is egész sokan használják, míg az átutalás inkább a magasabb jövedelműeknél jellemzőbb.