A Nestlé megszabadulhat csokoládé-üzletágának egy részétől

2018. január 12. 09:06
Megválna amerikai csokoládé-üzletágától a Nestlé, a világ legnagyobb élelmiszeripari vállalata jelenleg vevőket keres az akvizícióra, amely akár a 2,5 milliárd dollárt is elérheti - számolt a Privátbankár.hu a Reuters híre alapján.

Jelenleg az olasz Ferrero tűnik a legesélyesebb jelöltnek, a források szerint ugyanis a a cég már jó ideje térnyerést fontolgat az amerikai piacon, ennek jegyében tavaly már felvásárolt két amerikai édességgyártót (Ferrara, Fannie May) - írta a portál.

A döntés már a következő napokban megszülethet. A hírek szerint a Ferrero legutóbbi ajánlata már a 2,5 milliárd közelébe került, ezzel megpróbálva előnyt szerezni az amerikai Hershey-vel szemben. A sikeres akvizícióval a Ferrero a harmadik legnagyobb édességgyártóvá válna az Egyesült Államokban, a Mars és a Hershey után.

Nestlé júniusban jelenttete be, hogy változtat stratégiáján, több új terméket is piacra dob, miközben globális édességgyártóitevékenysége továbbra is megmarad (így például továbbra is kezében marad a KitKat és az Aero).

 

napi.hu

Kapcsolódó cikkek

Hatalmasak a károk, veszélyben a magyar kajszitermelés

2016. február 23. 09:52
A múlt évben egyes ültetvényeken, például a gönci termőtájon a fák pusztulása elérte a 30-40 százalékot – de máshol is nagyok a károk –, ami a gazdaságos termelést jelentősen megnehezíti. Az Országgyűlés Mezőgazdasági Bizottságának Kertészeti albizottsága tájékoztatót hallgatott meg a Mentsük meg a magyar kajszit elnevezésű országos kajszibarack termesztési innovációs programról. Kiss Gábor a Gyümölcsért Kft. ügyvezető igazgatója hétfőn Budapesten egy szakmai fórumon elmondta: a legfőbb ültetvénykárosító a fitoplazma, ami a megfelelő művelés ellenére is jelentős károkat okoz.

Megvan a recept, mitől lehetünk versenyképesek

2016. október 11. 07:59
Hogyan lehet versenyképesebb a magyar agrárium? Milyen korszerű marketingeszközöket és módszereket kell alkalmazni ahhoz, hogy a termelők és termékeik eredményesebben jussanak piacra? Melyek azok a külpiacok, illetve termékpályák, amelyekben a legnagyobb kihasználatlan potenciálunk van? Lipcsey Györggyel, az Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. igazgatójával beszélgettünk.