A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszermárkája a Brand Finance szerint

2024. augusztus 22. 18:34
A Nestlé immár hetedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát, annak ellenére, hogy az elmúlt év során értéke 7 százalékkal, 20,8 milliárd dollárra csökkent – áll a Brand Finance brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat honlapján.
A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszermárkája a Brand Finance szerint
A Lay’s márka a második helyre jött föl a rangsorban a tavalyi harmadikról, miután a márkaérték 9 százalékkal, 12 milliárd dollárra emelkedett. A harmadik helyre a kínai Yili márka került, melynek értéke 6 százalékkal, 11,6 milliárd dollárra esett.
 
Az amerikai Tyson 8,27 milliárd dollár márkaértékkel (-5,2 százalék) negyedik helyre lépett föl az ötödik helyről, megelőzve a francia Danone-t, amelynek az értéke 10,2 százalékkal, 8,03 milliárd dollárra csökkent. Az amerikai Quaker (+6,5 százalék, 7,5 milliárd dollár) és a Kellogg’s (-16,3 százalék, 6,1 milliárd dollár), amelyek idén a hatodik, illetve a hetedik helyet szerezték meg a rangsorban, helyet cseréltek tavalyhoz képest.
 
A Mars Wrigley márka a tizedikről a nyolcadik helyre emelkedett (+7,5 százalék, 6 milliárd dollár), a kínai Mengniu maradt a kilencedik helyen (-11,1 százalék, 5,4 milliárd dollár), az amerikai Doritos márka pedig a tizedik helyre rukkolt előre a tavalyi tizenharmadikról (+12 százalék, 4,6 milliárd dollárig).
 
A Brand Finance szerint a 100 legértékesebb élelmiszermárka értéke egy év alatt 4 százalékkal, 268 milliárd dollárra csökkent, ami részben annak tudható be, hogy a fogyasztók egyre inkább az egyedi és személyre szabott termékeket kínáló kisebb márkákat részesítik előnyben a nagyokkal szemben.
 
Az értékelésben szereplő 100 márka közül 43 amerikai, 12 kínai és hat japán. Svájcnak, Olaszországnak, Indiának és Németországnak négy-négy, Kanadának és az Egyesült Királyságnak három-három márkája van jelen a listán.
 
forrás: agrotrend.hu / MTI

Kapcsolódó cikkek

Csillagfürttel dúsított kenyeret gyártanak Ausztráliában

2024. április 23. 14:22
Magas fehérje- és rosttartalommal rendelkezik.
 
A sütőipar világszerte különböző adalékokkal igyekszik a kényér tápértékét, eltarthatóságát, ízét és nem utolsósorban előállítási költségeit javítani. A graincentral.com hírportál tájékoztatása szerint, Nyugat-Ausztráliában a Wide Open Agriculture (WOA) vállalat kísérleteket végzett csillagfürttel dúsított kenyér készítésével és piacra dobásával.

Csaknem egyharmadával nőtt a Kométa árbevétele tavaly

2023. április 03. 13:56
Csaknem 30 százalékkal, 75,4 milliárd forintra növelte konszolidált nettó árbevételét 2022-ben a kaposvári székhelyű Kométa - közölte az olasz családi tulajdonban lévő húsfeldolgozó a BÉT honlapján közzétett éves jelentésében.
Az adózott eredmény kismértékben csökkent, a 2021-es 1,341 milliárdról 1,313 milliárd forintra.
 
A kamatfizetés, adózás és amortizáció előtti nyereség (EBIDTA) 3,177 milliárd forintról 2,872 milliárd forintra esett.