A paraszti múlt megismerése is hozzásegíthet a sikeres jövőhöz

2018. október 18. 07:53
A magyarság csak akkor lehet sikeres a harmadik évezredben, ha megértette közelmúltjának üzenetét. Ehhez hozzátartozik a paraszti társadalom viszontagságos évtizedeinek megismerése is – fogalmazott Farkas Sándor, az Agrárminisztérium miniszterhelyettese a Sorsfordítás – a paraszti társadalom felszámolása 1945-1962 elnevezésű rendhagyó történelemórák programsorozat és vándorkiállítás első állomásán.

A budafoki Soós István Élelmiszeripari Szakgimnázium és Szakközépiskola diákjai a több tucat helyszín közül elsőként ismerkedhetnek meg a kényszerkollektivizálást képekben elbeszélő vándorkiállítással, és rendhagyó történelemóra keretében hallgathatják meg a múlt század közepi paraszti társadalom sorsáról szóló beszámolókat. Farkas Sándor fontosnak tartja, hogy a - Nemzeti Emlékezet Bizottsága és a Magyar Mezőgazdasági Múzeum szervezésében létrejött - rendezvénysorozat szerte az országban, minden szakképző intézménybe eljusson. Mint fogalmazott, a tanulók akkor érthetik meg a jelent, ha a magyar mezőgazdaság múltjával is tisztában vannak. A tananyag így válhat élő valósággá – mondta a miniszterhelyettes.

A mezőgazdasági népesség aránya 1941-ben, a Horthy-rendszerben még 48 százalék volt. Ez a szám 1963-ra mindössze 22 százalékra csökkent: a szántóterületek 96 százalékát terelték az állami szektorba. Közös felelősségünk, hogy a tűnő idő ne váljék szertefoszló múlttá-, mert mindannyian a történelem iskolapadjában ülünk, meg kell tanulnunk a leckét azért, hogy okuljunk belőle - fejezte be beszédét Farkas Sándor.

(AM Sajtóiroda)

 

Kapcsolódó cikkek

Jár-e a vállalkozónak éjszakai pótlék?

2018. március 12. 07:38
Jár-e éjszakai pótlék a bt. tagjának, ha maga vezeti a cég kamionját? – kérdezte olvasónk. Dr. Kéri Ádám ügyvéd válaszolt.

Három tipp CSR tevékenységre, ha úgy érzed, a céged sajnálja rá a pénzt!

2018. március 22. 10:39
A CSR-nek számos definíciója létezik. Én abból a megközelítésből szeretek kiindulni, ami valahogy úgy fogalmaz: a törvényi és etikai előírásokon túlmenően a vállalat biztosít valamilyen kedvezményt, valami pluszt a társadalomnak. Ez alapján sajnos nem tölthetett el a büszkeség és elégedettség érzete. Ha volt is CSR tevékenység, akkor is amolyan klasszikus top-down hozzáállással valósult meg. Azaz a dolgozók nem lettek bevonva a vállalat etikai politikájának kidolgozásába, nem volt ráhatásunk arra, hogy kit, miért, hogyan támogat a vállalat. Sőt, maga a támogatás sem kapott nagy publicitást cégen belül. Ezért mi (dolgozók, üzemi tanács) sem vontuk be a céget a felelősségvállalási programjainkba! Persze ez így nem teljesen igaz, viszont én itt most a felelősségvállalás ama szeletéről fogok írni, amit mi dolgozók alulról építkezve valósítottunk meg.