A SPAR 16 magyar beszállítójának marketingkihívásain dolgoztak a Budapesti Metropolitan Egyetem diákjai
2023. június 13. 14:01
Idén tavasszal a SPAR Beszállítói Akadémia a Budapesti Metropolitan Egyetem tantervébe is bekerült. Az elmúlt fél évben ugyanis a SPAR két népszerű beszállító-fejlesztési programjában résztvevő kisvállalkozók valós marketing problémáin dolgozhattak az egyetem diákjai.
A SPAR Magyarország Beszállítói Akadémiája eddig is támogatta és segítette a magyar élelmiszeripari termelőket és vállalkozókat. Ez azonban idén egy újabb csatornával bővült: a vállalat Hungaricool és Régiók Kincsei programjaiban résztvevő beszállítói már a Budapesti Metropolitan Egyetem diákjaitól is kérhettek marketing tanácsadást: a jelentkezők bemutathatták azokat a marketing kihívásokat és problémákat, melyekkel cégük épp szembenéz.

„A programjainkban résztvevő beszállító partnereink többségében azonos helyzetben vannak: olyan nagyszabású üzleti döntés előtt állnak, ami kihathat a cég és a márka jövőjére, tehát a szakmai tanács mindenképpen jól jön nekik”
- mondta Tollas Attila, a SPAR Magyarország regionális beszerzési csoportvezetője, aki az egyetemi előadásokon marketing szakos, nappalis és levelezős diákokkal dolgozott együtt 16 különböző cég kihívásain.

A programnak köszönhetően a SPAR Magyarország nemcsak a magyar kkv-knak tud segíteni a fejlődésben és a szintlépésben, hanem az egyetemisták gyakorlati tudását is gyarapítja. A vállalkozók kifejezetten örültek a lehetőségnek, hogy a döntések előkészítésébe új, friss szemléletmóddal rendelkező fiatalokat is bevonhattak. A közös munkát a diákok is élvezték, hiszen fontosnak tartják, hogy ne csak elméleti, hanem gyakorlati, kézzel fogható példákat is lássanak.
„A METU gyakorlatorientált képzései során a szakmai kihívásokra készítjük fel a hallgatóinkat, ezért a képzési idő során gyakran dolgoznak különböző fiktív vagy valós, vállalatok által biztosított projektfeladatokon” - meséli Dr. Lukács Rita, a Budapesti Metropolitan Egyetem Marketing Intézetének vezetője. Hozzátette: „Az ő segítségükkel a félév során azt gyakorolhatták a kurzus résztvevői, hogy milyen egy valós marketingprobléma megoldásán dolgozni. Ebben az esetben ráadásul a felelősségük is jóval nagyobb volt, mint egy fiktív esettanulmány vonatkozásában, hiszen 16 valós kkv marketingstratégiáját dolgozták ki a tantárgy keretei között a METU-s hallgatók.
A SPAR Magyarország mind a nappali, mind a levelező tagozatos diákok körében hirdetett egy-egy győztes csapatot. A nappalis diákok közül a Virágbéke Méz Manufaktúra Kft.-nek készített anyag lett a legjobb (https://www.viragbeke.hu/, míg a levelezősök közül a Funky Forestnek készített prezentáció kapta a legtöbb pontszámot (https://funkyforest.hu/rolunk/).
„Kiemelkedő lehetőségnek gondolom a SPAR és a METU együttműködését, illetve azt, hogy diákoktól kérhettünk szakmai tanácsot, ezért nem is volt kérdés, hogy jelentkezem” - mondta a Régiók Kincsei programhoz tartozó Virágbéke vezető méhésze, Gál Attila. Hozzátette: „Nagyon örülünk, hogy a mi márkánkkal foglalkozó csapat nyert. Kifejezetten hasznos információkat gyűjtöttek össze, amiből jól látszik, hogy a különböző korosztályoknak milyen preferenciái vannak a mézfogyasztás terén.”
„A Hungaricool termékverseny egyik nyerteseként nagy öröm volt számunkra ez az újszerű együttműködés, szívesen adtunk át szakmai információkat a diákoknak és hálásan fogadtuk értékes meglátásaikat, javaslataikat” - tette hozzá a Funky Forest marketingvezetője, Sarkadi Katalin.
A SPAR Magyarország a győztes csapatok mellett a nappalis és a levelezős diákok között is kiosztott egy-egy vigaszdíjat, így összesen 20 METU-s diák kap a SPAR-tól díjat. A győztes csapatok pedig amellett, hogy büszkék lehetnek a teljesítményükre, meghívást kaptak a SPAR I Love Hazai podcast műsorába is.
Forrás: SPAR Magyarország sajtóközlemény
Kapcsolódó cikkek
Ez a dolgozók bosszúja: készül a nagy felmondási hullám Magyarországon?
2024. július 16. 17:03
Egyre többen jelentkeznek az álláshirdetésekre az inflációs válság nyomán, miközben folyamatosan csökken a meghirdetett munkahelyek száma. A jelentkezők döntő többsége minden bizonnyal nem munkanélküli - hiszen a munkanélküliségi ráta alacsony -, hanem a meglévő állásával elégedetlen.
Ki kell mondani, az állami kórházak felét be kell zárni
2024. november 11. 17:24
Kóka János szerint az egészségügyben a finanszírozási rendszer átalakítására van szükség, jelenleg egy szektorsemleges finanszírozás bevezetése kockázatos lenne. Rékassy Balázs szerint pedig jól jönne egy NEAK+, ami kinyitná egy kiegészítő biztosítás lehetőségét az állami betegek számára, erről a Nagy Magánpraxis Napon beszéltek.