A tej útját ismertették a tejtermelő gazdaságoktól a boltokig

2016. február 26. 08:08
Iskolákban népszerűsítették a tejfogyasztást

Közel száz általános iskolába jutott el a minőségi hazai tejtermékek népszerűsítését célzó, nyáron kezdődött marketingkampány a Földművelésügyi Minisztérium (FM), a Magyar Turizmus (MT) Zrt. agrármarketing vezérigazgatósága és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács együttműködésében. A programnak köszönhetően mintegy 27 ezer gyermek, valamint az oktatásukban résztvevő pedagógusok számára nyílt lehetőség bemutatni a tejtermékek sokféleségét és szerepét az egészséges táplálkozásban és fejlődésben, valamint eloszlatni azokat a tévhiteket, melyek a tej és tejtermékek előállításához, vagy fogyasztásához kapcsolódnak.

A Tej. Szívvel-lélekkel! című iskolai edukációs program ismertette a tej útját a tejtermelő gazdaságoktól a boltokig, a "Tej-szív" logó és az ovális bélyegző jelentőségét, valamint a tanulók és tanárok kitölthettek egy kvízjátékot a kampány ismeretanyagára vonatkozó kérdésekkel.

A szakmaközi szervezet a tárcánál 2015 tavaszán kezdeményezte, hogy a tavalyi költségvetésen belül az idei tejtámogatások terhére, 420 millió forint külön forrást biztosítson közösségi tejmarketing célokra. A szakmaközi szervezet 2015 májusában fogadta el a 420 millió forintos közösségi marketing alap tervezett felhasználásáról szóló részletes szakmai javaslatot, a szervezet által javasolt célokat és keretösszegeket pedig Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter és Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója külön szerződésben is rögzítette. A program részeként valósult meg az iskolai edukációs részprogram is. A szakmaközi szervezet az iskolai edukációs programot már több mint tíz éve folyamatosan megszervezi.

Forrás: Agroinform

Kapcsolódó cikkek

Brit agrárszövetségek: a kilépés után is szükség lesz az uniós munkaerőre

2018. május 29. 07:34
Közös nyílt levélben szólította fel a brit kormányt hétfőn száznál is több brit mezőgazdasági szövetség annak biztosítására, hogy az ágazat a brit EU-tagság megszűnése után is akadálytalanul alkalmazhasson EU-állampolgárokat.

A mezőgépgyártás fejlődése az agrárium növekedésének egyik feltétele

2017. január 26. 07:32
A magyar agrárium napjainkban a nemzetgazdaság húzóágazata, teljesítménye évről évre bővül. Mindez elképzelhetetlen lenne a mezőgépgyártás és a technológiai fejlődés nélkül - mondta Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter a 35. AGROmashEXPO - 7. AgrárgépShow kiállítás szerdai megnyitóján a budapesti Hungexpo Vásárközpontban.