A tej útját ismertették a tejtermelő gazdaságoktól a boltokig

2016. február 26. 08:08
Iskolákban népszerűsítették a tejfogyasztást

Közel száz általános iskolába jutott el a minőségi hazai tejtermékek népszerűsítését célzó, nyáron kezdődött marketingkampány a Földművelésügyi Minisztérium (FM), a Magyar Turizmus (MT) Zrt. agrármarketing vezérigazgatósága és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács együttműködésében. A programnak köszönhetően mintegy 27 ezer gyermek, valamint az oktatásukban résztvevő pedagógusok számára nyílt lehetőség bemutatni a tejtermékek sokféleségét és szerepét az egészséges táplálkozásban és fejlődésben, valamint eloszlatni azokat a tévhiteket, melyek a tej és tejtermékek előállításához, vagy fogyasztásához kapcsolódnak.

A Tej. Szívvel-lélekkel! című iskolai edukációs program ismertette a tej útját a tejtermelő gazdaságoktól a boltokig, a "Tej-szív" logó és az ovális bélyegző jelentőségét, valamint a tanulók és tanárok kitölthettek egy kvízjátékot a kampány ismeretanyagára vonatkozó kérdésekkel.

A szakmaközi szervezet a tárcánál 2015 tavaszán kezdeményezte, hogy a tavalyi költségvetésen belül az idei tejtámogatások terhére, 420 millió forint külön forrást biztosítson közösségi tejmarketing célokra. A szakmaközi szervezet 2015 májusában fogadta el a 420 millió forintos közösségi marketing alap tervezett felhasználásáról szóló részletes szakmai javaslatot, a szervezet által javasolt célokat és keretösszegeket pedig Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter és Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója külön szerződésben is rögzítette. A program részeként valósult meg az iskolai edukációs részprogram is. A szakmaközi szervezet az iskolai edukációs programot már több mint tíz éve folyamatosan megszervezi.

Forrás: Agroinform

Kapcsolódó cikkek

Több növényvédelmi hatóanyag eltűnhet

2017. január 09. 08:34
A kockázatalapú elbírálást a veszélyesség elve váltja fel az unióban, ezért szükséges a lépés – magyarázta Tarcali Gábor 

Fónagy: a kormány rábólintott az állami vállalatok béremelési igényeire

2017. március 10. 11:42
2017. március 9-én a LIGA Szakszervezetek és a FES közös konfereciáján jelentette be Fónagy János parlamenti államtitkár, hogy a kormány elfogadta 230 állami tulajdonú vállalat bérigényét, és biztosítja a keretet a bérfejlesztésekre. Az államtitkár megköszönte a LIGA Szakszervezetek és a hozzá tartozó szakszervezeteknek is, hogy a hároméves bérmegállapodásról szóló javaslataikat, "bérigényeiket a magyar gazdaság szükségleteire tekintettel és a költségvetés teljesítőképessége figyelembevételével fogalmazták meg".