A Tesco is visszahívott kölesgolyót a forgalomból
2024. október 21. 18:47
Ennek oka a szalmonella lehetséges jelenléte, ami miatt a Tesco-Global Zrt. is visszahívott extrudált biokölesgolyót.

Ez egyre rosszabb: még egy nagy magyarországi bolt hívta vissza a fertőzött termékét / Fotó: AFP
Az ügy ezzel egyre terebélyesedik, miután a múlt héten már hasonló bejelentést tett
- az Auchan Magyarország Kft.,
- a Biopont Kft.
- és Kifli.hu Shop Kft.
A visszahívás mindegyik cég esetében a 75 grammos, sajtos-hagymás ízesítésű, 2025. január 22-i, február 27-i és március 17-i minőségmegőrzési idejű, extrudált biokölesgolyóra vonatkozik. A Biopont Kft. a 75 grammos sajtos-hagymás biocirokgolyót is visszavonta a forgalomból, szintén szalmonella lehetséges jelenléte miatt.

Az intézkedés a 2025. június 16-i minőségmegőrzési idejű termékekre vonatkozik.

A Nébih kéri a vásárlókat, hogy ne fogyasszák el a terméket.
A szalmonellózis a szalmonellabaktériumok által okozott fertőző megbetegedés. Ezek a baktériumok leggyakrabban élelmiszerrel vagy piszkos kéz közvetítésével kerülnek be a szervezetbe. Jellemző tünetei a hasmenés, hányás, magas láz, de enyhébb esetben csak hőemelkedés, levertség tapasztalható. Az is előfordulhat, hogy a fertőzés tünetmentes.
A szalmonellabaktériumokat az alapos sütés-főzés elpusztítja. A megbetegedés a kisgyermekekre, idősekre, legyengült szervezetűekre különösen veszélyes lehet.
forrás: vg.hu
Kapcsolódó cikkek
Ez a szuperélelmiszer nálunk is terem: aranyat ér, pedig nyersen nem finom
2024. július 23. 14:48
A klasszikus, és sokak által fogyasztott gyümölcsökön kívül van néhány olyan faj, melyek kisebb- nagyobb számban megtalálhatók a kiskertekben, sőt egyes helyeken némelyiket kisüzemi méretekben is termesztik, annak ellenére, hogy gyümölcseik nem túl ízletesek - legalább is frissen fogyasztva. Valamit mégis tudnak e fajok, hiszen ennek ellenére mégis termesztjük őket.
Folytatódik a tejágazat közösségi marketingalapjának működése
2024. január 08. 14:52
Az egészség megőrzéséhez az egészséges táplálkozáson keresztül vezet az út, ezért az Agrárminisztérium továbbra is minden eszközzel támogatja a tejfogyasztás népszerűsítését. Ennek érdekében a tárca további három évre fenntartja a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanácsnál működő Közösségi Marketing Alapba történő, ágazati szereplők általi befizetés kötelezettségét.