A Tesco is visszahívott kölesgolyót a forgalomból

2024. október 21. 18:47
Ennek oka a szalmonella lehetséges jelenléte, ami miatt a Tesco-Global Zrt. is visszahívott extrudált biokölesgolyót. 
A Tesco is visszahívott kölesgolyót a forgalomból

Ez egyre rosszabb: még egy nagy magyarországi bolt hívta vissza a fertőzött termékét / Fotó: AFP

Az ügy ezzel egyre terebélyesedik, miután a múlt héten már hasonló bejelentést tett
  • az Auchan Magyarország Kft.,
  • a Biopont Kft.
  • és Kifli.hu Shop Kft.
A visszahívás mindegyik cég esetében a 75 grammos, sajtos-hagymás ízesítésű, 2025. január 22-i, február 27-i és március 17-i minőségmegőrzési idejű, extrudált biokölesgolyóra vonatkozik. A Biopont Kft. a 75 grammos sajtos-hagymás biocirokgolyót is visszavonta a forgalomból, szintén szalmonella lehetséges jelenléte miatt.
Vállalkozás: A Tesco is visszahívott egy kölesgolyót a forgalomból | hvg.hu
Az intézkedés a 2025. június 16-i minőségmegőrzési idejű termékekre vonatkozik.
TESCO-s kölesgolyót vont ki a fogalomból a NÉBIH! | Babafalva.hu
A Nébih kéri a vásárlókat, hogy ne fogyasszák el a terméket.
 
A szalmonellózis a szalmonellabaktériumok által okozott fertőző megbetegedés. Ezek a baktériumok leggyakrabban élelmiszerrel vagy piszkos kéz közvetítésével kerülnek be a szervezetbe. Jellemző tünetei a hasmenés, hányás, magas láz, de enyhébb esetben csak hőemelkedés, levertség tapasztalható. Az is előfordulhat, hogy a fertőzés tünetmentes.
 
A szalmonellabaktériumokat az alapos sütés-főzés elpusztítja. A megbetegedés a kisgyermekekre, idősekre, legyengült szervezetűekre különösen veszélyes lehet.
 
forrás: vg.hu

 

Kapcsolódó cikkek

Mutatjuk, kiknek lesz egy adóval kevesebb

2023. március 06. 13:26
A változás már hatályos!
 
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) jelzésének is köszönhetően megszűnt a belföldi piacra értékesítő, népegészségügyitermékadó-köteles (NETA-köteles) terméket előállító élelmiszeripari vállalkozások NETA kötelezettség halmozódásból eredő hátránya. Ezáltal a magyarországi feldolgozók nem lesznek a belpiacon sem versenyhátrányban a külföldi cégek import termékeivel szemben – írja közleményében a NAK.

Kampány indult a fenntartható európai bor, paradicsom és a juh- és kecskesajt fogyasztásának népszerűsítésére

2022. december 16. 11:25
A bor, a juh- és kecskesajt és a paradicsom meghatározzák az európai embereket, nem pusztán a velük kapcsolatban kialakult fogyasztási szokások, hanem a teljes előállítási folyamatuk miatt is.