A vasúti fafuvarozás fejlesztéséről egyeztettek a Rail Cargo Hungaria és az erdőgazdaságok vezetői

2023. augusztus 23. 10:38
Önkéntes erdei hulladékgyűjtési akció során elemezték a vasúti fafuvarozás fejlesztésének lehetőségeit nyolc erdészeti vállalat döntéshozói a Rail Cargo Hungaria (RCH) menedzsmentjével. Az évente hagyományosan megrendezett esemény résztvevői értékelték a lakossági tűzifaprogram logisztikai megvalósításának eredményeit, és tájékozódtak a vasúti faexport kilátásairól is.
A vasúti fafuvarozás fejlesztéséről egyeztettek a Rail Cargo Hungaria és az erdőgazdaságok vezetői
A vasúton elfuvarozott faküldemények volumene évről évre jelentős. Az RCH szerelvényei 2020-ban 518 ezer tonna, 2021-ben 604 ezer tonna, 2022-ben 507 ezer tonna hengeres fát továbbítottak egyes kocsi forgalomban hazai és külföldi célállomásokra. Tavaly folytatódott a magyar fa külpiaci értékesítése, egyúttal jelentős mértékben növekedett a belföldi felhasználás.
A lakossági tűzifa program keretében az RCH 2022 októberétől 2023 májusáig mintegy 85 ezer tonna hengeres fát továbbított az arra rászoruló térségekbe.
Az egyes kocsi fuvarozás állami támogatási rendszerének bevezetése 2021-ben megnyitotta az utat a magyar fa piaci versenyképességének hosszú távú megőrzéséhez, fokozottan bekapcsolta az erdőgazdaságokat a nemzetközi kereskedelembe, és munkahelyek ezreit védte meg a vasúti ágazatban. Az állami szerepvállalás lehetővé tette az értékesített faküldemények átterelését közútról a környezetbarát vasútra.
A vasúti fafuvarozás fejlesztéséről egyeztettek | Erdő-Mező Online
A fakitermelés során a rakodóhelyeken, illetve -állomásokon adott idő alatt csak egy-egy vagonnyi mennyiség gyűlik össze, amelyet a legösszetettebb és ezért drága vasúti technológiával, az egyes kocsi fuvarozással lehet a rendeltetési helyére eljuttatni. A magas üzemi költségek miatt azonban a vasútvállalatok a támogatás nélkül nem tudták volna fenntartani ezt a drága, de nemzetgazdasági szempontból nélkülözhetetlen szolgáltatást. A VERGA Zrt. szervezésében immár kilencedik alkalommal megrendezett eseményen a Bakonyerdő Zrt., a Vérteserdő Zrt., a Zalaerdő Zrt., a SEFAG Zrt., KEFAG Zrt., a Mecsekerdő Zrt., a Budapesti Erdőgazdaság Zrt., valamint a Rail Cargo Hungaria és a Rail Cargo Logistics - Hungaria vezetői vettek részt.
 
A magyar fa versenyképességéhez hozzájárult az RCL-HU által kidolgozott, az egyes kocsi fuvarozást integráló innovatív logisztikai megoldás is: a vállalat az erdésztársaságok által különböző helyeken feladott szórt küldeményes vagonokból hat állomási gyűjtőponton irányvonatokat képez, amelyek eljuttatják a fát távoli rendeltetési helyükre. A feladat teljesítésében közreműködik a Rail Cargo Hungaria, valamint a Rail Cargo Carrier horvátországi és szlovéniai vontatási vállalatai.
 
Forrás: Rail Cargo Group

Kapcsolódó cikkek

Töretlen a fejlődés az agráriumban

2024. május 10. 15:06
A baromfiágazat a legversenyképesebb és egyben a legnagyobb koncentrációval rendelkező állattenyésztő ágazat hazánkban. Hozzájárul a külkereskedelmi mérleg javításához, hiszen a baromfihús adja a húsfélék exportárbevételének több mint felét – mondta Nagy István agrárminiszter május 9.-én, csütörtökön Kaskantyún, a Kunság Baromfi Kft. jércenevelő baromfitelepének átadásán.

Elindult az új vidékfejlesztési kiírások társadalmi egyeztetése

2024. február 01. 14:40
A meghirdetett menetrendnek megfelelően megkezdődött Magyarország Közös Agrárpolitika Stratégiai Terve alapján induló új vidékfejlesztési kiírások társadalmi egyeztetése. Az Európai Bizottság által elfogadott dokumentum egészen 2027-ig tartalmazza a magyar agrártámogatások kereteit, magában foglalva a közvetlen támogatásokat, a piaci és a vidékfejlesztési intézkedéseket.