Az őstermelői termékek értékesítésének legfontosabb szabályai

2018. május 02. 09:07
A tavasz beköszöntével egyre több, friss idényterméket értékesítő őstermelővel találkozhatunk a piacokon. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) adatbázisa szerint Magyarországon 2018-ban több mint 300 ezren rendelkeznek érvényes őstermelői igazolvánnyal és több mint 250 ezren foglalkoznak növénytermesztéssel. Azoknak, akik idén először készülnek a terméküket értékesíteni a piacon és azoknak is, akik egész évben jelen vannak, érdemes áttekinteniük az értékesítésre vonatkozó szabályokat.

A hatályos jogszabályok alapján az ellenőrző hatóságok a szabálytalanul értékesítő őstermelőkkel szemben közigazgatási hatósági eljárást indíthatnak, melynek következményeként – a jogsértés súlyától függően – 2 hónaptól 2 évig terjedő időtartamra bevonható a jogsértő személy mezőgazdasági őstermelői igazolványa.

Tekintettel arra, hogy a hatóság tapasztalatai szerint az őstermelők nincsenek kellő mértékig tisztában a rájuk vonatkozó szabályokkal és kötelezettségekkel, cikkünkben összegyűjtöttük az őstermelői értékesítéssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat.

Amennyiben az őstermelői tevékenységgel kapcsolatban visszaélést tapasztal, bejelentését megteheti a Nébih ZöldSzámán (06-80/263-244), e-mailben alostermelo@nebih.gov.huugyfelszolgalat@nebih.gov.hu vagy a Nébih Navigátor alkalmazáson keresztül.

otpagrar.hu

Kapcsolódó cikkek

Őszi agrárkamarai választások: indul a harc a fontos posztokért

2017. június 07. 21:17
Közös listát állítana a Magyar Gazdakörök és Gazdaszövetkezetek Szövetségével (Magosz) a november elejei előrehozott agrárkamarai választásokra a Mezőgazdasági Szövetkezők és Termelők Országos Szövetsége (MOSZ). A MOSZ együttműködést kezdeményezett az ügyben, mert megítélése szerint a társas vállalkozásoknak másként nem lenne esélyük bejutni a kamarai döntéshozó fórumokba. A Magosz elnöksége a napokban tárgyalja az ügyet.

Egy hatásos fegyver a fluktuáció ellen: a kommunikáció

2018. április 03. 07:23
A vállalatok folyamatosan küzdenek azzal, hogy hatékonyan informálják dolgozóikat. Zuhanó minőség a termelésben, félreértés miatt csúszó határidők, pletykák és bizalmatlanság a vezetőség felé. Ezek a leggyakoribb tünetei a belső kommunikációs problémának. A kommunikáció tág és sok cég számára nehezen megfogható, viszont ha le akarjuk győzni a fluktuációt, foglalkoznunk kell a területtel.