Betelt a pohár a győri buszsofőröknél: azonnali cselekvésre lenne szükség

2024. augusztus 27. 14:32
Egyre nagyobb veszélynek vannak kitéve a Volán győri dolgozói, főképp a nyitott fülkés helyijáratos buszokon, ahol a sok esetben agresszív, erőszakos, bliccelő, utazási feltételeket be nem tartó utasok keserítik meg az utazók mindennapjait. 
Betelt a pohár a győri buszsofőröknél: azonnali cselekvésre lenne szükség
A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezethez érkezett újabb bejelentés alapján a sofőrökkel egyre gyakoribb a velük szemben erőszakosan -legyen az verbális vagy fizikai- viselkedő, rendbontó utasok száma, nekik a fedélzeti kamerarendszer sem visszatartó erő.
 
Amíg mi a becsületes, utazási feltételeket betartó utasok érdekében is fellépünk az utazásból kizárható személyekkel szemben, megköveteljük tőlük a szabályok betartását, addig az utóbbiaktól kapott fizikai bántalmazás, köpködés, verbális erőszak, halálos fenyegetések sora zúdul ránk – kezdte kétségbeesetten levelét az a győri sofőr, akinek a levelét a napokban közölte a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet közösségi oldalán.
 
A levél írója megemlíti, hogy korábban folyamatos kérés volt a munkáltató felé, hogy az ilyen típusú járműveken (Mercedes Conecto G; RVY-széria) utólag legyen megoldva a védelem (más szolgáltatóknál, mint BKV, DKV, KeKo, gyárilag rendelkezik ez a típus teljesen, vagy legalább félig zárt vezetőfülkével) ezt a munkáltató magas bekerülési költségre hivatkozva elutasította, sőt az azóta használtan, más üzemekből érkezett, gyárilag zártfülkés buszok is nyitottá lettek átalakítva.
 
"Ezektől a renitens személyektől a nyitott vezetőfülke nem véd meg minket! - fakadt ki, majd hozzátette, minek kell még történnie, hogy komolyan vegyék a kérésünket? Késelés, haláleset?!
 
Az esettel kapcsolatban felkerestük Dobi Istvánt, a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet elnökét, aki kérdésünkre elmondta, hogy van egy általános elvárás a Volánbusz részéről, éspedig az, hogy kerüljék a konfrontációt az utasokkal. Abban az esetben, ha támadás éri őket, a forgalmi szolgálatot értesítsék és abban az esetben, ha szükséges a munkáltató rendőrségi intézkedést kér.
 
Az autóbuszvezetők nem rendelkeznek semmilyen kényszerítő és önvédelmi eszközzel és a paprika spray használata is tiltva van - hangsúlyozta lapunknak.
 
Dobi István kiemelte: nincs adatuk arról, hogy a Volánbusz helyi járatain az autóbuszok vezetőállásai milyen arányban vannak zárt vezetőfülkével szerelve. Mint mondta, ez változó, és az autóbusz típusától is függ. A helyközi és a távolsági járatok nem rendelkeznek zárt vezetőfülkével.
 
Az, hogy mennyibe kerülne az utólagos zárt vezetőfülke kialakítása a Volánbusznak nem tudni, az azonban bizonyos, hogy az utólagos beszerelés egyértelműen drágább, mint a gyártás előtt megrendelt, és az autóbusz legyártása során beszerelt zárt vezetőfülke.
 
"Az a probléma, hogy a győri helyi járatos autóbuszokat, nem zárt vezetőfülkével rendelték meg - magyarázta.
 
forrás: hellovidek.hu

Kapcsolódó cikkek

E-matrica lekérdező: régen várt hasznos, online oldal indult

2023. január 18. 11:42
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) elindította online e-matrica-lekérdező felületét, ahol egy adott járműre érvényes autópálya-matricákról lehet tájékozódni, ezzel a társaság újabb lépést tett az ügyintézési folyamatok digitalizálására - közölte a szolgáltató kedden az MTI-vel.
 
Kiemelték, az ügyfelek igényeihez igazítva, az új vállalati digitalizációs törekvéseket szem előtt tartva indították el a saját e-matrica-lekérdezőjüket, amely a NÚSZ szerint ebben a témában az egyetlen pontos és hivatalos tájékoztatást tartalmazó online felület Magyarországon. A telefonos ügyfélszolgálatra érkező hívások közül minden ötödikben az adott járműre érvényes autópálya-matricáról érdeklődnek az ügyfelek, tavaly nagyjából 25 ezer alkalommal kérdeztek rá az e-matricára és az érvényességre - írták a közleményben.

Gazdaságátadás: az állatokat akkor is el kell látni, ha családi tragédia történt

2023. október 20. 17:41
Az első gazdasszonyokról szóló konferencián jártunk.
 
A MAGOSZ első "Gazdaasszony az agráriumban" című konferenciáján gazdálkodók beszélgettek a nők szerepéről az agráriumban az OMÉK-on. A kerekasztal-beszélgetés során elhangzott, hogy a 15-20 évvel ezelőtti időszakhoz képest olyan mértékű az innováció és az adminisztrációs rendszer változása, hogy ma már nagyon szerteágazó, amihez egy gazdálkodónak, legyen nő vagy férfi, értenie kell (finanszírozás, projektmenedzsment, piacelemzés, agrotechnológia, értékesítés).