Bíztató jelek az agráriumban

2016. október 13. 07:48
Fokozatosan emelkednek a tejfelvásárlási árak – mondta Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter az M1 ma reggeli műsorában jelezve: sikerült a magyar tejtermékeknek új piacokat találni, többek között Kínában és Chilébe miközben Romániába, Olaszországba, Horvátországba régóta jelentős mennyiségű tejet exportálunk. A magyar agrárium sikerének bizonyságaként a jövő évi Grüne Woche díszvendége Magyarország.
 

A miniszter elmondta jó néhány egyeztetés volt az elmúlt időszakban, személyesen egy nagykereskedelmi lánc vezetőjével is konzultált tegnap annak érdekében, hogy méltányos áron értékesíthessenek a magyar tejtermelők. Megjegyezte: a méltányos, literenként mintegy 100 forintos felvásárlási ár eléréséhez "kell még egy kis idő". 

A miniszter hangsúlyozta: A magyar tej egészséges, jó minőségű, GMO-mentes környezetből származik, reklámkampányok hívták fel erre a figyelmet. Tejiparunk még inkább alacsony hozzáadott értékű termékeket állít elő, tejet, tejfölt, túrót, míg az ízesített joghurtokat, a nagy hasznot hozó tejtermékeket importból szerezzük be. A magyar tejtermelők tartalékai lényegesen kisebbek, mint Európai társaiké. Ahol nem volt kollektivizálás, tsz-esítés, ott a generációk óta halmozódó anyagi javakra támaszkodhatnak a gazdák válság idején és szervezettebbek is, mint a magyar termelők. A válság tanulsága, hogy növelni kell az összefogást a szektoron belül Magyarországon is – szögezte le az agrártárca vezetője. 

Fazekas Sándor minden magyar gazda munkájának sikereként értékelte, hogy Magyarország lesz a díszvendég jövőre, a berlini Zöld Héten, Európa legnagyobb mezőgazdasági expóján. Négyszázezer látogató, üzletemberek, diplomaták, agrárminiszterek látogatnak el a rendezvényre, s vesznek részt a hozzá kapcsolódó tanácskozásokon, így hazánk gyakorlatilag a teljes magyar élelmiszerkínálatot be tudja mutatni. Áruházi akciós hetek, külön programok reklámozzák majd a magyar élelmiszereket, a kiváló magyar konyhát, a kézműves és biotermékeket és a hungarikumokat, önálló magyar pavilon, kóstoltatások csábítják vásárlásra a vendégeket Németország ígéretes piacán – emelte ki a miniszter.

kormany.hu

Kapcsolódó cikkek

Tehetséges borásziskolások számára hirdetett versenyt az agrártárca

2017. október 31. 08:39
A Nemzeti Borkiválóság Program Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter fővédnökségével borversenyt hirdet a tárca által fenntartott borászati szakközépiskolák és szakiskolák tanulói részére. A verseny fő célja a középfokú szőlész-borász szakképzés eredményeinek megismertetése a nagyközönséggel, valamint a szakközépiskolák oktató-nevelő munkájára történő figyelemfelhívás.

Nem éri meg haraggal elválni a dolgozóktól - elbocsátottnak lenni HR-esként

2018. április 16. 15:08
Egy outplacement program akkor éri el célját, ha megvédi a cég hírnevét, azaz a munkáltatói márkát, de elősegítheti a munkajogi perek elkerülését is. Fontos kérdés, hogy élik meg az érintettek? Ők vajon tényleg érzik-e a szervezet támogatását, valós segítséget ad-e nekik a program? A témában egy olyan érintettet kérdeztünk, aki HR-esként élte át a leépítést. Mit tanulhat egy cég a tapasztalataiból? Az outplacementről testközelből, HR-es szemmel.