Brutális leépítést jelentettek be az európai autóiparban
A hét elején számoltunk be arról, hogy a Renault hamarosan nyilvánosságra hozhatja a létszámcsökkentésről és gyárbezárásokról szóló terveit, amelynek segítségével 2 milliárd eurós költségcsökkentést akar végrehajtani. Ezekről a tervezett lépésekről a vállalat menedzsmentje csütörtökön tárgyalt a szakszervezetekkel a Bloomberg beszámolója szerint. Az eseményt követően Franck Daout, a CFDT szakszervezet szóvivője adott hangot csalódottságának és elmondta,
A RENAULT MÁR PÉNTEKEN 15 EZER FŐS LEÉPÍTÉST JELENTHET BE.
Ma reggel ez meg is történt, a vállalat hivatalos közleményében erősítette meg, hogy globális munkaerejét közel 15 ezer fővel kívánja csökkenteni a következő három évben. Kiemelték, hogy a Renault tervei szükségessé teszik, hogy a profitabilitás és fenntartható növekedés érdekében a munkaerő területén is átszervezésekre kerüljön sor.
EZEKET AZ ÁTSZERVEZÉSEKET ELSŐ SORBAN ÁTKÉPZÉSES ALAPON BELSŐ MOBILITÁSSAL, ÉS ÖNKÉNTES TÁVOZÁSOKKAL KÍVÁNJA MEGOLDANI A CÉG. AZ ELKÖVETKEZŐ 3 ÉVBEN EZ MINTEGY 4 600 MUNKAHELYET ÉRINT FRANCIAORSZÁGBAN, ÉS 10 000 TOVÁBBI MUNKAHELYET A VILÁG EGYÉB RÉSZEIN.
A terv főbb elemei a következőkA mérnöki költségek csökkentése és hatékonyságnövelése, a szövetség megerősített eszköztárának felhasználásával, megközelítőleg 800 millió euró megtakarítás:
- Az autók tervezésének és fejlesztésének áramvonalasabbá tétele: csökkentik az összetevők diverzitását, és nagyobb hangsúlyt kap a szabványosítás, a Leader – Follower program az szövetség keretein belül
- Erőforrás-optimalizáció: a stratégiai technológiai fejlesztések az Île-de-France-ban található tervezőközpontokba koncentrálódnak; a külföldi R&D központok és alvállalkozások újragondolásra kerülnek, nagyobb arányban kerülnek be a fejlesztési jóváhagyási körökbe a digitális eszközök
Termelés-optimalizáció: megközelítőleg 650 millió euró megtakarítás:
- Az üzemek átalakításának felgyorsítása az Industry 4.0 szabvány általánossá tételével
- Az eljárások továbbfejlesztése az új mérnöki projektekben: a digitalizáció és a „design to process” elv felgyorsítása
- A globális termelési kapacitás felülvizsgálata, a 2019-es 4 millióról 2024-re 3.3 millióra (Harbour reference)
- A termelésben dolgozók számának felülvizsgálata
- A tervezett kapacitásbővítések felfüggesztése Marokkóban és Romániában, a csoport oroszországi termelési kapacitásainak adaptációja, a sebességváltó-gyártás racionalizálása világszerte
- Franciaországban a termelés-optimalizációra négy munkahipotézis létezik, ezeket az érintettekkel, a helyi hatóságokkal és szakszervezetekkel közösen vizsgálják át
- Konzultáció indul arról, hogy Észak-Franciaországban a douai-i és a maubeuge-i üzemek válnának ez elektromos autók és a kishaszonjárművek kiemelt központjaivá
- Az Alpine A110 modell életciklusának lezárultával a dieppe-i üzemegység is átalakulna
- Flins-ben bevezetésre kerül a körkörös gazdasági ökoszisztéma és egyben Choisy-le-Roi-ból is átkerül ide a gyártás
- A Bretagne-ban található fémmegmunkáló üzem stratégiai felülvizsgálata.
A támogató funkciók magasabb hatékonysággal történű üzemeltetése mintegy 700 millió euró megtakarítással jár:
- Ide tartozik az általános és marketing-költségek optimalizációja: magasabb szintű digitalizáció, szervezeti racionalizálás és a támogató funkciókhoz tartozó költségek csökkentése
- Továbbá az egyes tevékenységek áttekintése az erőforrások hatékonyabb elosztása érdekében, amely a csoport core business tevékenységét érintő változásokat jelenti. Ennek a lépésnek a keretében a Renault részesedése a Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) -ben a Dongfeng Motorra száll, és a Renault márkájú, belső égésű motoros járművek forgalmazása megszűnik a kínai piacon
EZEKET A TERVEKET A HATÁLYOS SZABÁLYOKNAK MEGFELELŐEN ISMERTETIK MAJD A MUNKAVÁLLALÓI KÉPVISELETEKKEL. A TERV BEVEZETÉSÉNEK VÁRHATÓ KÖLTSÉGE 1.2 MILLIÁRD EURÓ LESZ.
Az előzményekrőlÉrdemes felidézni, hogy a Renault már a járvány előtt is szenvedett, ami az eladásokat illeti. Ennek eredményeként az autógyártó tavaly 10 év után először veszteséggel zárta az évet. Mindez természetesen érzékenyen érinti a francia államot is, amely 15 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik a vállalatban. A stratégiailag fontos tulajdonrész, valamint a francia munkahelyek védelme érdekében Emanuel Macron már a héten bejelentette, hogy 8 milliárd eurós mentőcsomaggal támogatnák a francia autógyártást, ebből a Renault több milliárd eurós hitelre számíthat.
Mit hoz a jövő?A jövővel kapcsolatban érdemes azt is elmondani, hogy Renault-Nissan-Mitsubishi hármas alkotta szövetség szerdán új stratégiával állt elő, amelynek lényege, hogy a szinergiahatások maximális kiaknázásáért nem csak az egyes régiókat, de az autótípusokat és a különböző technológiákat is felosztják egymás között, és minden területnek lesz egy „specialistája”, a cégszövetség más vállalatai pedig követik majd a „vezetőt”.
portfolio.hu