Búcsút inthetünk a trappista sajtnak az infláció miatt?
2023. január 11. 10:23
Az Európában legmagasabb magyar infláció leginkább az élelmiszerárakon keresztül sújtja a lakosságot.
A magyar boltokban a legnagyobb drágulás a tejtermékeknél, azon belül is trappista sajtnál látható.
A g7.hu számolt be arról, hogy mekkora drágulás volt látható decemberben.
Azt írták, hogy 2022 végére már 40 százalék feletti inflációt tapasztalhattak a magyarok az alapvető termékeknél: ugyan a februárban bevezetett árstop miatt a 2,8 százalékos UHT tej ára nem változott,
DE A TÖBBI TEJTERMÉKRŐL EZ NEM MONDHATÓ EL.
A G7 szubjektív felmérése szerint a trappista sajt egy hónap alatt, novemberről decemberre 18,7 százalékkal drágult, a 20 százalékos zsírtartalmú tejföl pedig 12,5 százalékkal került többe, de a joghurt, a túró és az 1,5 százalékos tej ára is 10 százalékkal nőtt november és december között.
Az emelkedés azért is figyelemre méltó, mert a portál mérése szerint általánosságban nem nőtt jelentősen az infláció mértéke a két hónap között.
Az általuk 48-49 százalékosra mért infláció úgy jött ki, hogy egyes termékek (így a tejtermékek is) drágultak, míg mások olcsóbbak lettek.
Utóbbiak közé tartozik a narancs és a fehérrépa, ezeknek az ára egyetlen hónap alatt 27, illetve 23 százalékkal esett vissza. A paprika és a sárgarépa 7, illetve 6 százalékkal lett olcsóbb.
Mint arról az Index beszámolt nemrég, a magyarok többsége rossznak érzi anyagi helyzetét, emiatt számos területen igyekszik spórolni, legtöbben az élelmiszer-vásárlást korlátozzák.
Novemberben a spórolás 6,7 tized százalékos visszaesést okozott a kereskedelemben.
Mindeközben egyes árstopos termékeket egyre nehezebben lehet elérni a boltokban, és nemrég már egy interaktív térképet is létrehoztak azért, hogy le lehessen vadászni ezeket.
forrás: olkt.net
Kapcsolódó cikkek
Fókuszban az élelmiszerpazarlás
2024. november 14. 19:42
A Nébih "Maradék nélkül" programja is csatlakozik az idei Európai Hulladékcsökkentési Héthez, melynek középpontjában az élelmiszerpazarlás áll. A hivatal szakértői webináriummal, rendhagyó tanórákkal és játékkal egybekötött közösségi médiakampánnyal készülnek a tematikus hétre, hogy felhívják a figyelmet az élelmiszerpazarlás környezeti, gazdasági és társadalmi hatásaira, valamint a megelőzés fontosságára. A november 16. és 24. között zajló akció remek alkalom az országos háztartási élelmiszerhulladék-felméréshez való csatlakozásra is!
Nem is hinnéd, de még a csomagolás színe is befolyásol, amikor leveszel egy terméket a polcról
2024. április 09. 14:26
Ezek a színek befolyásolják a fogyasztókat bio élelmiszerek vásárlásakor.
Az ökológiai élelmiszerek iránti növekvő érdeklődést az egészségesebb és fenntarthatóbb életmód iránti társadalmi váltás hajtja. A fogyasztók környezeti hatások iránti tudatossága növekszik, és olyan termékeket keresnek, amelyek összhangban vannak az értékeikkel.