December közepétől kötelező lesz a tápértékjelölés az élelmiszereken

2016. augusztus 17. 07:49
2016. december 13-tól ismét kötelező lesz a tápértékjelölés feltüntetése az előrecsomagolt élelmiszerek többségénél. A határidőt megelőzően forgalomba hozott, tápértékjelölés nélküli termékek a készlet erejéig szintén a polcokon maradhatnak.

A hamarosan életbe lépő változás miatt az élelmiszer-vállalkozásoknak fokozottan figyelniük kell a tápértékadatok helyes feltüntetésére. Az érintett előállítók és forgalmazók a NÉBIH honlapján megtalálhatják a legfontosabb információkat, például a jelölés kötelező elemeit és a feltüntetés sorrendjét is.

Magyarországon a tápértékjelölés az EU csatlakozás előtt kötelező volt. A belépést követően csak azokon a termékeken kellett feltüntetni az adatokat, amelyek tápanyag-összetételre vagy egészségre vonatkozó állítást tartalmaztak. Emellett a különleges táplálkozási igényeket kielégítő élelmiszereknél a speciális tápértékadatokról tájékozódhattak a vásárlók.

A három éves átmeneti időt követően 2016. december 13-tól ismét kötelező a tápértékjelölés feltüntetése az előrecsomagolt élelmiszereken. A „régi-új” előírás alól néhány termékcsoport mentesül. Ezek közé tartoznak például a nyers húsok, a fűszernövények, az étkezési só, az asztali édesítőszerek, a rágógumi, a zselatin, valamint a kistermelői és kézműves élelmiszerek.

A tápértékjelölésre vonatkozó alapvető előírásokról a NÉBIH honlapján tájékozódhatnak az érintettek és az érdeklődők.

Forrás: FM

Kapcsolódó cikkek

Agrárkamara: március 20-áig kell igényelni az új őstermelői igazolványokat

2016. március 07. 08:19
Az új kártya segít kiszűrni a nem szabályos tevékenységet végzőket 

Európa-szerte több mint 100 partner kötelezte el magát az „Egészséges munkahelyet minden életkorban!” kampány mellett.

2016. június 23. 08:02
A hivatalos kampánypartnerek első hulláma már csatlakozott a 2016–2017-es „Egészséges munkahelyet minden életkorban!” kampányhoz, amely a fenntartható munkavégzésre és az egészséges időskorra összpontosít. A kampányhoz csatlakozva a szervezetek példát mutathatnak és élen járhatnak a munkahelyi kormenedzsmentre vonatkozó gyakorlati megoldások megvalósításában. A kampánypartnerek előnyükre fordíthatják a nagyobb láthatóságot, a kampányeszközöket és -anyagokat, a hálózatépítést és a kölcsönös tanulást.