Egészségtelen élelmiszerek: milyen reklámokat lát a gyerek?
Az Egészségügyi Világszervezet (World Health Organization, WHO) a liverpooli egyetemmel együttműködve készítette el a tanulmányt.
Ebben rávilágítanak, hogy a gyerekek számára is elérhető reklámokban még mindig nagy arányban találni olyanokat, melyek magas zsír-, só- vagy cukortartalmú élelmiszereket promótálnak.
A WHO véleménye szerint ezek a reklámok nem csak a gyerekek egészségére lehetnek negatív hatással, de a gyermekvédelem, sőt az alapvető emberi jogok tekintetében is sérülhetnek a jogaik.
Az európai régió 53 országának mindössze felében létezik olyan szabályozás, mely korlátozza ebben a tekintetben a reklámpiacot. Néhány országban bizonyos médiumokban, vagy adott idősávokban tilos a fent említett egészségtelen élelmiszerek reklámozása. Ám a legtöbb országban semmilyen törvényi szabályozás nem létezik.
Van jobb megoldás
A tanulmány a kritika mellett ajánlásokat is megfogalmaz. Részletesen kitér a megváltozott médiafogyasztásai szokásokra, felhívja a figyelmet a hagyományos médiacsatornák mellett a digitális média, a csomagolás, mint marketingeszköz, illetve a szponzorációs akciók regulázására is.