Előnyben részesítik a munkavállalók a home office lehetőségét

2022. május 10. 10:10
A munkahelyváltás legfőbb ösztönzőjének a dolgozók 86 százaléka ugyan még mindig a magasabb munkabért jelölte meg, a válaszadók 46 százaléka a legfontosabb motivációk között a rugalmasabb munkavégzést és munkaidőt, 32 százalékuk pedig a home office lehetőségét említette – derül ki a Profession.hu reprezentatív felmérésből, amit csütörtökön juttattak el az MTI-nek.
Előnyben részesítik a munkavállalók a home office lehetőségét

Az álláshirdetési portál tavaly év végén 1500 munkavállaló és 200 munkáltató bevonásával készített kutatást a munkahelyváltás motivációiról.

A közlemény szerint a távmunkára irányuló dolgozói igény a járványhelyzet óta jóval erőteljesebben jelen van, ezért azok a vállalatok, akik ezt biztosítják, versenyelőnyt élvezhetnek a munkaerőpiacon, ennek ellenére ezt a lehetőséget az álláshirdetésekben még mindig kevesen jelenítik meg.

A Profession.hu oldalán feladott hirdetéseknél ugyan jellemzően nem tüntetik fel a home office lehetőségét, azonban 2020-hoz képest 2021-ben megháromszorozódott azoknak a hirdetéseknek a száma, amelyekben említették ezt az opciót.

Jellemzően azon az öt területen említik leggyakrabban az álláshirdetésekben a home office-t, ahol nagyobb kihívást jelent a nyitott pozíciók betöltése: a HR (azon belül is a toborzás), az IT (leginkább a programozás), a pénzügy és könyvelés, az értékesítés és kereskedelem, valamint a marketing területek.

A közlemény idézte Simon-Göröcs Lilit, a Profession.hu HR igazgatóját, aki elmondta: az otthonról is elvégezhető munkáknál gyakran megjelenik opcióként a home office, ezeken belül pedig különösen azoknál a szakmáknál figyelhető meg, amelyeknél nagyobb kihívás jelenleg munkaerőt találni. E szektorokban többnyire nem juttatási elemnek számít, sokkal inkább egy markáns munkavállalói elvárást teljesítenek vele.

A Profession.hu HR igazgatója szerint valószínűsíthető, hogy hosszabb távon is megmarad ez a tendencia, hiszen a pandémia előtt is érezhetőek voltak hasonló igények és törekvések, amelyeket felerősített a járványhelyzet. Az irodacentrikus munkavégzés elhagyása azonban nemcsak a munkavállalók részéről elvárás, hanem a munkaadóknak is jelentős előnyük származhat belőle. Az adott cég kultúráján múlik, hogy végül a teljes home office vagy a hibrid munkavégzés felé hajlanak, egyelőre az utóbbi fordul elő gyakrabban - tette hozzá a szakember.

www.adozona.hu

Kapcsolódó cikkek

Végkielégítésre jelenthet jogosultságot a munkáltató tévedése

2022. augusztus 26. 08:34
A Kúria egy friss döntésében (BH2022.184.) megállapította, hogy a munkáltató figyelmetlenségéből bérszámfejtett végkielégítésre a munkavállaló által jog alapítható, amennyiben a munkáltató nem járt el körültekintően. Az ügy részleteit az alábbiakban mutatjuk be:

Így ugrott szintet a Takarékbank employer brandingben

2021. szeptember 06. 09:19
A nagyvállalati kategóriában az Employer Branding Award bronz fokozatát nyerte el június végén a Takarékbank Zrt a Magyar Public Relation Szövetség szakmai versenyén. A pénzintézet három évvel ezelőtt kezdte el építeni munkaadói márkáját. A mérföldkövekről és az employer branding eszközökről Oszlányi Törtel HR vezetővel beszélgettünk.