Előretörnek az okosélelmiszerek: sütőipari gigaberuházás indult Debrecenben

2020. október 05. 07:56
Új sütőüzemet alakít ki debreceni központi telephelyén a Hajdúsági Sütödék Zrt. az okosélelmiszerek fagyasztott verzióinak gyártására - közölte a cégcsoport vezérigazgatója az MTI-vel.
Előretörnek az okosélelmiszerek: sütőipari gigaberuházás indult Debrecenben

Szakács Tamás elmondta, a mintegy 800 millió forintos beruházást 280 millió forint európai uniós támogatással finanszírozzák, az új üzemben évente mintegy 60 millió darab szendvicsalapot és finompékárut gyártanak majd.
A cégcsoport vezérigazgatója hozzátette, a Vitajó elnevezésű okoscipókból évi több mint ötmillió darab fogy, ami csaknem kétmilliárd forintos piacot jelent. Ezzel a termékkör a sütőipari kategóriában a funkcionális élelmiszerek között az egyik legsikeresebb, és folyamatosan nő iránta a kereslet.

A Smart Food élelmiszer- és egészség-koncepció a koronavírus-járvány időszakban különösen felértékelődik. A koncepció 2018-ban bekerült a 100 legérdekesebb magyarországi innováció közé, 2019-ben pedig Magyar Innovációs Nagydíjon a 40 legelismertebb innováció közé választotta be a szakmai zsűri

– mondta Szakács Tamás.

A szakember emlékeztetett rá, hogy az okos élelmiszereket hosszú ideig tartó kutatási, fejlesztési és innovációs program keretében a debreceni központú Hajdúsági Sütödék-csoport cégei fejlesztették ki. Mára négy önálló sütőipari brand született, amelyek különböző kedvező élettani hatásokkal bírnak. Szakács Tamás elmagyarázta, hogy olyan új funkciókkal ruháznak fel alapvető élelmiszereket, amelyek tudományosan igazoltan hatékonyan és biztonságosan támogatják az egészséget, sőt - egyes termékek esetében - betegségek kialakulásának a kockázatát is csökkentik.

Mivel a Hajdúsági Sütödék-csoport új élelmiszer- és egészség-koncepciója megvalósítása során elsősorban nem gyártóként, hanem innovátorként működik, ezért megalkottak egy speciális gyártói-piaci franchise rendszert, amely lehetővé teszi, hogy itthon és külföldön is más sütőipari cégek átvegyék az intelligens élelmiszerek gyártási és hasznosítási jogát, fűzte hozzá a szakember. Jelenleg hét gyártó cég tagja Magyarországon a rendszernek, amelyek együttesen már évi több mint ötmillió darab Vitajó cipót értékesítenek, több mint 900 magyarországi település, csaknem 2800 üzletében. Egyelőre csak a csomagolt cipó-verziók vannak piacon, hamarosan megjelennek majd az első, úgynevezett "helyben sütött" verziói ezeknek a termékeknek kenyér, zsemle, szendvicsalap és egyéb formátumokban.

A külföldi terjeszkedés előkészítéseként másfél éve kezdődött meg a Vitajó termékek nemzetközi védjegyeztetése: a Vitayoo nemzetközi márkanevet már bejegyezték az Egyesült Államokban, az Európai Unióban, Oroszországban, Ausztráliában és Új-Zélandon. További országokban is folyamatban van a védjegyezés, amelynek célja, hogy az okosélelmiszereikkel egységes brandként tudjanak a nemzetközi piacokon megjelenni, mondta el Szakács Tamás.
A 420 dolgozót foglalkoztató Hajdúsági Sütödék-csoport tavalyi árbevétele meghaladta a 7,6 milliárd forintot, adózás előtti eredménye 136 millió forint volt, idei árbevételi tervük 7,7 milliárd forint és mintegy 175 millió forint adózás előtti eredményt várnak. A sütőüzemi beruházással 15 új munkahely jön létre.

 

agrarszektor.hu

Kapcsolódó cikkek

Elszálltak az élelmiszerárak – nagyon régóta nem láttunk ekkora drágulást

2021. november 05. 07:49
Új magasságokban a világpiaci árbarométer: 2011 júliusa óta nem látott szintet regisztráltak az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete szakértői.

Stabil a tej ára, de egyre nő az önköltség

2019. július 17. 08:17
A hazai nyerstej felvásárlási átlagár 2017 januárja óta, mintegy 29 hónapja a 91-101 Ft/kg-os sávban mozog. Az ár stabilitása ugyan üdvözlendő, azonban a nyerstej ár az infláció, az input költségek stb. változása miatt egyre kevésbé tudja fedezni az emelkedő önköltségeket. Ez az ár 4-5 éve kiváló árnak minősült volna.