Elunják a jelentkezők a többkörös állásinterjúkat

2021. augusztus 12. 12:06
Kifejezetten kontraproduktív lehet a többkörös állásinterjú, amit a HR-esek is észleltek, ezért a folyamat elindult az egyszerűsödés irányába. A legjobb aspiránsok elunhatják a kiválasztási procedúrát, így a cégek pont azoktól a tapasztalt és tehetséges munkavállalóktól eshetnek el, akikre a leginkább szükségük lenne.
Elunják a jelentkezők a többkörös állásinterjúkat

A nagyvállalatok munkaerő-toborzási procedúrájában bevett gyakorlat, hogy a cégek többkörös állásinterjúkat tartanak. Az első két-három rostán való sikeres szereplés még motiváló lehet, a negyedik vagy az ötödik azonban már elveheti a munkavállaló kedvét az újabb megmérettetésektől, így a cégek elveszíthetik a legkiválóbb jelölteket – derül ki a BBC cikkéből. 

Főként a technológiai, a pénzügyi és az energiaszektorban jellemzőek az interjúmaratonok. Ennek oka, hogy a cégek is szeretnének biztosra menni, mert az új emberek felvétele és betanítása rendkívül költséges számukra, különösen ha a dolgozó gyorsan tovább áll, és az időközben megszerzett tudást, tapasztalatot átviszi a következő munkahelyére.

A lelkesedés általában a második interjú során még látható a jelölteken, a harmadik körben pedig már számítanak az ajánlattételre, ami szintén fenntartja az érdeklődést. Ezek után viszont az aspiránsok fokozatosan elveszítik a motivációjukat.

Ezt a jelenséget a HR-esek is észlelték, ezért a toborzási folyamat világszerte elindult az egyszerűsödés irányába.

hrportal.hu

Kapcsolódó cikkek

A tavalyi mélypont után idén nyáron némileg enyhült a munkaerőhiány

2019. július 04. 07:48
Még mindig több tízezer dolgozó­ra lenne szükség, de idén az agráriumban és a turiz­musban elkezdett csökkenni a munkaerőhiány.

Munkatársakból hisztis fogyasztók: mit tehetnek a műszakvezetők és a HR?

2019. június 18. 07:57
A munkáltatók az utóbbi időben egyfajta igénykielégítési versenybe kerültek, túlságosan kiszolgálják a munkavállalók igényeit. A munkavállaló pedig könnyedén részesévé, sőt résztvevőjévé válik a játéknak - véli a műszakvezetők képzésével három éve foglalkozó Ujváry András, az Exline Kft. ügyvezetője. Lényegében a dolgozó hisztis fogyasztóvá válik, aki egyre kevesebbet akar beletenni a vállalatba, egyre többet pedig kivenni belőle. A kör bezárult. Van megoldás? Van, ez pedig nem az anyagi, hanem a dolgozók alapvető pszichoszociális igények kielégítése: tartozni valahová és biztonságban lenni.