Erre kéri a Szállodaszövetség a kormányt

2022. május 27. 09:59
Az érdekvédelmi szervezet szerint a SZÉP kártya további kiskereskedelmi felhasználása a vidéki, sok esetben családi tulajdonban lévő turisztikai vállalkozások megélhetését sodorhatja veszélybe.
Erre kéri a Szállodaszövetség a kormányt

 A 2008-as gazdasági világválság a hazai turizmust jelentősen – bár a koronavírusnál sokkal kisebb mértékben – vetette vissza. A Nemzetgazdasági Minisztérium az ágazat támogatására átalakította a cafeteria-rendszert, s 2012-től a SZÉP kártya lett ennek a zászlóshajója - olvasható a közleményben, amelyet az MSZÉSZ eljuttatott lapunkhoz.

A juttatás célja, a vidéki, sok esetben családi tulajdonban lévő szálláshelyek forgalmának növelése mellett, hogy a magyar állampolgároknak jobb életminőséget biztosítson, hozzájáruljon az egészségmegőrzéshez, rekreációhoz.

 

Fotó: Depositphotos
Fotó: Depositphotos



A cafeteria-rendszer ezen elemének a kiskereskedelemben való használata hátráltathatja a koronavírus miatt két évig padlón lévő hazai turizmus talpraállását.

Sajnos a tavalyitól és a 2019. évitől is elmaradhat még idén a vendégéjszakák száma, s emellett az infláció mértéke, az emelkedő alapanyag-, és bérköltségek és leginkább a három-négyszeres energiaárak is késleltethetik a válságból való kilábalást. Ezzel részletesen a Turizmus Online hasábjain ITT foglalkoztunk.

A közlemény arra is felhívja a figyelmet, hogy a nyári hónapokban – amikor a vidéki szállodák az egész éves forgalmuk legalább 50%-át könyvelik el –, a belföldi szállásdíjbevétel több mint 30%-át biztosítja a SZÉP-kártya forgalom, melynek jelentős csökkenése negatívan érintené a hazai kkv-k gazdálkodását.

A SZÉP kártya további kiskereskedelmi felhasználása a vidéki, sok esetben családi tulajdonban lévő turisztikai vállalkozások megélhetését sodorhatja veszélybe. Erről a Turizmus Online hasábjain ITT írtunk.

Az MSZÉSZ a szakma nevében kéri, hogy 2022. július 1-től kizárólag az eredeti célok szerint legyen lehetőség a SZÉP kártya felhasználására.

www.turizmusonline.hu

Kapcsolódó cikkek

Kúria: Az egészségügyi szolgáltató felel a hátramaradt hozzátartozó eltartásáért is

2022. augusztus 26. 08:40
A Kúria friss eseti döntésében azt vizsgálta, hogy meddig terjed az egészségügyi szolgáltató felelőssége, amennyiben a páciens a szolgáltató felróható mulasztása folytán életét veszti. A döntés (BH2022.154.) részleteit az alábbiakban mutatjuk be:

Az X-esek viszik a hátukon a cégvilágot

2019. július 19. 10:55
Az 1965 és 80 között született X generáció rendületlenül őrzi vezető szerepét a magyar vállalkozások körében, gyakorlatilag 20 éve cipelik a vállukon a cégvilágot - derül ki az Opten és az Emocionális Marketing Kft. közös kutatásából. Ez a másik oldalon azt jelenti, hogy az egyébként nyitottnak, innovatívnak és kreatívnak leírt Y generáció vállalkozó kedve mégsem olyan jelentős, mint ami ezekből a tulajdonságokból adódna.