Féléves csúcson a világpiaci élelmiszerárak

2020. december 04. 08:29
Hatodik hónapja tartó folyamatos emelkedést követően novemberben hatéves csúcsra nőttek a világpiaci élelmiszerárak, ez elsősorban a növényi olajok drágulására vezethető vissza – írja az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete(FAO).
Féléves csúcson a világpiaci élelmiszerárak
A FAO által számított novemberi árindex októberhez képest 3,9 százalékkal 105 pontra nőtt, tavaly novemberhez képest pedig 6,5 százalékkal emelkedett.

A havi szintű növekedés 2012 júliusa óta a legnagyobb volt és a mutató 2014 decembere óta a legmagasabb szintre került.

Fotó: Getty Images

Az idén januárban az átfogó árindex 2,5 ponttal alacsonyabban 102,5 ponton volt.

A FAO élelmiszerár-indexe kereskedelemmel súlyozott mutató, amely az öt legfontosabb élelmiszer-alapanyag – növényi olajok, szemestermények, húsfélék, tejtermékek és cukor – nemzetközi piaci árát veszi figyelembe.

Novemberben a növényi olajok árindexe emelkedett a legjelentősebben, 14,5 százalékkal októberrel összevetve, amit elsősorban a pálmaolaj drágulása okozott.

A szemestermények árindexe havi szinten 2,5 százalékkal, éves összevetésben 19,9 százalékkal nőtt novemberben.

A cukor árindexe októberhez képest 3,3 százalékkal emelkedett, a tejtermékeké pedig 0,9 százalékkal csaknem 18 havi csúcsra nőtt.

A húsfélék novemberi árindexe 0,9 százalékkal nőtt októberrel összevetve, de még így is 13,7 százalékkal elmaradt a tavaly novemberi szinttől.

 

vg.hu

Kapcsolódó cikkek

A hazai alapanyagra kell építeni

2019. július 10. 09:05
A támogatásokkal a következő uniós költségvetési ciklusban az élelmiszeripart céloznák meg

Kiderült az igazság: ennyi magyar termék van az Aldi, Auchan, SPAR, Tesco polcain

2021. április 09. 07:52
Ahogy a vásárlók egyre tudatosabbak lett, úgy vált fontosabbá számukra az is, hogy magyar termékeket vegyenek. A Pénzcentrum olvasóinak több mint fele számára fontos szempont ez a vásárlásnál, melynek hátterében sok különféle ok állhat a lokálpatriotizmustól kezdve, a karbonlábnyom csökkentésén át a spórolásig. A boltok pedig reagáltak a növekvő keresletre, fenntarthatósági kívánalmakra, és előtérbe helyezték a hazai termelők támogatását is - melyre különösen most, a járvány óta mégnagyobb szükség volt. Vajon tényleg ennyire fontos a vásárlóknak, hogy magyar termékeket vegyenek? Mit tesznek valójában a boltok azért, hogy ezt meg is tudják tenni? Ennek járt most utána a Pénzcentrum.