Fontos cafeteria határidő közeleg
Amennyiben egy munkáltató kiszervezte egy hitelintézetnek az adómentesség több kritériumának ellenőrzését, úgy a cég majd ezekről egy hitelintézeti igazolást kap. Ha önállóan végezte ezt a feladatot a munkaadó, akkor nála kell, hogy meglegyen minden kritérium rendeletnek megfelelő dokumentációja, igazolása.
Bár a juttatást szabályozó rendelet szerint a 2017-es lakáshitel támogatáshoz kapcsolódó dokumentáció utólag is begyűjthető szabályosan a fenti határidőig, de Fata László cafeteria szakértő szerint hasznosabb, ha előre - akár a juttatás kiadása előtt összegyűjtik ezen dokumentumok nagy részét a cégek, így nem a következő évben kell szembesülni az adófizetési kötelezettséggel. Fájó lehet ugyanis a munkáltatónak és a munkavállalónak is, ha a 2017-es juttatásról 2018 tavaszán derül ki, hogy mégis adózni kell utána. Ha a kapott összeg egy része vagy egésze nem felel meg az adómentesség feltételeinek, akkor bizony ezen összeg 20 százalékkal növelt értéke után kell jövedelemként adózni - emlékeztet Fata László.
Mit kell tenni a begyűjtött dokumentumokkal, igazolásokkal?
Ha minden dokumentumunk megfelelően beérkezett és ezek alapján adómentes a tavalyi támogatás, akkor csak annyi a cégek dolga, hogy lefűzzék és megőrizzék ezeket. Külön "adóbevallást", bejelentést ilyenkor nem kell erről készíteni a NAV felé. A szükséges adatszolgáltatást a tavalyi lakáshitel támogatásról pedig megfelelő folyósítás esetén a juttatást indító céges bankok már elvégezték 2018. január 31-ig.
Amennyiben május 31-ig az adómentesnek szánt lakáshitel támogatásról vagy ennek egy részéről a beérkezett vagy éppen a hiányzó dokumentumok alapján kiderül, hogy nem felelnek meg az erre vonatkozó rendeletnek, akkor jelentkezik majd az adófizetési kötelezettség.
A nem adómentes összeg 20 százalékkal növelt értéke után kell május hónapra vonatkozóan június elején jövedelemként bevallani és megfizetni az adót.
CafeteriaTrend
hrportal.hu