Húsvétkor az egekbe ugrik az élelmiszereladás

2016. március 07. 08:33
Jelentősen bővül az élelmiszerek eladása húsvétkor, az idei húsvéti költekezés az élelmiszerek forgalmában mintegy 50-60 milliárd forintos többletet jelenthet.

Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára kifejtette: a húsvét az év első olyan ünnepe, amely megnöveli az élelmiszervásárlásokat. Jelezte: 2015-ben 3,4 százalékkal nőtt a teljes élelmiszerpiac. Húsvéti édességekből közel 4 milliárd forintért, mintegy 844 tonna csokoládé nyulat, tojást és egyéb ünnepi édes ajándékot adott el a kiskereskedelem a tavalyi húsvéti, három hónapos időszakban – közölte a Nielsen piackutató pénteken az MTI-vel. Értéket tekintve 2 százalékkal, mennyiség szempontjából 10 százalékkal csökkent a forgalom az édességek piacán, a tavalyelőtti húsvéti szezonhoz képest.

Az édességek között továbbra is nyúl és tojás figurák dominálnak. A szezonális édességek teljes, forintban mért forgalmából a csokoládé nyúl piaci részesedése 41 százalék, a csokoládé tojás mutatója pedig 39 százalék maradt. Utánuk, szintén érték szempontjából, a múlt évi szezonban a hagyományos és a speciális húsvéti csomag következett, együttesen 10 százalékkal, ahogyan egy évvel korábban is. Az egyéb csokoládé figurák, a kacsa, bárány és csibe aránya 7 százalékot ért el a múlt évben és azelőtt is. A játékot is tartalmazó ajándékcsomagok 3 százalékos részesedést értek el a legutóbbi két szezonban.

Húsvét

A vásárlók egyre többet költenek a minőségi termékekre

A Nielsen szerint folytatódott az a trend, hogy a fogyasztók egyre inkább a magasabb minőségű, tejcsokoládéból készült figurákat részesítik előnyben. Tavaly a vevők a húsvéti édességekre kiadott pénz 85 százalékát költötték tejcsokoládéra, ami 3 százalékponttal meghaladja a tavalyelőtti arányt. A húsvéti édességek teljes értékben mért forgalmából a hipermarketek részaránya 3 százalékpontot emelkedett, és elérte az 50 százalékot. A diszkontok mutatója 25 százalékról 23-ra, míg a lánchoz tartozó többi üzleté 25-ről 24 százalékra csökkent. Az önálló boltokra stabilan 2 százalék, míg a drogériákra 1 százalék jutott – közölte a Nielsen.

Forrás: Agroinform.hu

Kapcsolódó cikkek

A Nagykunság újabb értékkel gyarapodott

2017. február 06. 08:55
Új márka születik, a tiszaszentimrei fűszerpaprika. A magyar gasztronómia, a hagyományos magyar ételek elképzelhetetlenek fűszerpaprika nélkül. A hazai földben termett paprika és az abból készített őrlemény íze, illata, zamata páratlan - mondta Fazekas Sándor a Jász-Nagykun-Szolnok megyei település paprikaőrlő üzemének átadásán.

A mezőgazdaságnak a klímaváltozás kihívásai mellett a hatékonységnövelésre is fel kell készülnie

2018. augusztus 13. 07:58
A magyar mezőgazdaságnak fel kell készülnie a klímaváltozás kihívásaira, a legmodernebb agrotechnikák alkalmazására, a termelés hatékonyságának növelésére - hangoztatta Farkas Sándor, az Agrárminisztérium miniszterhelyettese pénteken Hajdúböszörményben, a VII. Hajdúsági Expo, Ipari, Kereskedelmi, Mezőgazdasági és Erdészeti Gépkiállítás és Termékbemutató megnyitóján.