Januártól utazhatunk az első magyar elektromos csuklós buszon
2024. december 18. 21:13
Bemutatta az első magyar gyártású elektromos meghajtású csuklós autóbuszt a Kravtex-Kühne csoport és a Volánbusz Zrt. Budapesten.

Electronell 18,-: Credobus
Bói Loránd, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésstratégiáért felelős helyettes államtitkára a bemutatón elmondta: az elmúlt hat évben jelentősen, 13-ról 10 évre csökkentették a helyközi buszközlekedésben üzemelő járművek átlagéletkorát.
A tárca kiemelt célja a járműállomány megújítása, hogy minél magasabb színvonalú járművek álljanak az utasok rendelkezésére, ezért folytatják a megkezdett programot - közölte.
A Credobus Electronell típuscsalád csuklós változata a Kravtex-Kühne csoport önálló fejlesztése, amely rendkívül magas hazai hozzáadott értéket tartalmat - ismertette Krankovics István, a Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója.
A cég honlapjáról az is kiderül, hogy a Fővárosi Autóbuszüzem által 1960-ban legyártott első magyar csuklós busz után 64 évvel a Credobus írja tovább a hazai csuklósbusz-történelmet: a 2024-ben Mosonmagyaróváron és Győrben gyártott új Credobus Electronell 18 az első magyar csuklós e-busz.
Az Electronell 18 áttörést jelentő műszaki innovációknak köszönhetően a legkönnyebb, acélvázas csuklós elektromos busznak számít. Szemben a piacon megszokott 20 - 21 tonnával, a járműújdonság saját tömege nem haladja meg a 16 tonnát. Ezáltal a megcélzott 300 kilométeres hatótávhoz mintegy 25%-kal kisebb tömegű akkumulátorcsomagra van szükség.
A megoldás lényegesen csökkenti az energiafelhasználást, miközben minden költségtényezőt kedvezően befolyásol: a gyártástól az újrahasznosításig. Az Electronell 18 várhatóan kategóriája leghatékonyabb, és leggazdaságosabban üzemeltethető autóbusza lesz.
Az optimális kerékméretnek köszönhetően a kerékjáratok alacsonyabbak, ezáltal a rajtuk elhelyezett ülések háttámlái között nem alakulnak ki kihasználatlan terek. Az alacsonyan pozicionált hajtáslánc miatt az emelt padlórész is teljes értékű, sík állóhelyeket biztosít. Az ún. „motorsátoros” buszokkal szemben a hátsó üléssor teljes szélességű. Az autóbusz belső elrendezése városi- és elővárosi alkalmazásokhoz egyaránt megfelel - olvasható a járműtípusról a cég honlapján.
A Credobus kizárólag bizonyított, prémium minőségű, és többségében európai márkájú komponenseket használ fel elektromos autóbuszaihoz. Az energiatárolásról a BorgWarner (Akasol) 3. generációs, folyadékhűtésű NMC akkumulátorai gondoskodnak. A 392 kWh összkapacitású akkucsomag 150 kW teljesítménnyel, alig több mint 3 óra alatt feltölthető.
A cégcsoport saját gyártmánya az önhordó vázszerkezet, és szinte valamennyi fém alkatrész, beleértve a futómű-felfüggesztéseket. A buszokhoz közel 100 magyar kis- és közepes vállalkozás kapcsolódik gyártmányaival.
A VOLÁNBUSZ Zrt. országos flottájának már 45%-a, több mint 2.600 busz Credobus márkájú , az Electronell 18-at 2025 elején az utasok is kipróbálhatják majd a Volánbusz járatain.
forrás: turizmus.com
Kapcsolódó cikkek
Zergegida született a Szegedi Vadasparkban
2023. június 07. 14:09
Zergegida született a Szegedi Vadasparkban, a fiatal nőstényt a látogatók is megfigyelhetik, amint sziklás-dombos kifutójában ugrándozik - tájékoztatta Veprik Róbert igazgató az MTI-t.
A zergegida május elején jött a világra, és volt olyan szerencsés látogató, aki tanúja lehetett születésnek. Világra jötte szerencsére komplikációmentes volt, a gida hamar talpra állt.
Sokkal kevesebb a hiányzás egy szállodában, mióta bevezették a négynapos munkahetet
2023. november 29. 17:28
Megoldódtak egy kölni szálloda munkaerő-problémái, miután az anyavállalat lehetővé tette a dolgozói számára a négynapos munkahetet.
Miközben a régióban sok vendéglátóhely kétségbeesetten arról posztol a Facebookon, hogy talán be is kell zárnia a munkaerőhiány miatt, a kölni NENI vígan elvan, pedig újabban már déli 12-től este 11-ig tart nyitva – írja a focus.de.