Januártól utazhatunk az első magyar elektromos csuklós buszon

2024. december 18. 21:13
Bemutatta az első magyar gyártású elektromos meghajtású csuklós autóbuszt a Kravtex-Kühne csoport és a Volánbusz Zrt. Budapesten.
Januártól utazhatunk az első magyar elektromos csuklós buszon
Electronell 18,-: Credobus
 
Bói Loránd, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésstratégiáért felelős helyettes államtitkára a bemutatón elmondta: az elmúlt hat évben jelentősen, 13-ról 10 évre csökkentették a helyközi buszközlekedésben üzemelő járművek átlagéletkorát.
 
A tárca kiemelt célja a járműállomány megújítása, hogy minél magasabb színvonalú járművek álljanak az utasok rendelkezésére, ezért folytatják a megkezdett programot - közölte.
 
A Credobus Electronell típuscsalád csuklós változata a Kravtex-Kühne csoport önálló fejlesztése, amely rendkívül magas hazai hozzáadott értéket tartalmat - ismertette Krankovics István, a Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója.
 
A cég honlapjáról az is kiderül, hogy a Fővárosi Autóbuszüzem által 1960-ban legyártott első magyar csuklós busz után 64 évvel a Credobus írja tovább a hazai csuklósbusz-történelmet: a 2024-ben Mosonmagyaróváron és Győrben gyártott új Credobus Electronell 18 az első magyar csuklós e-busz.
 
Az Electronell 18 áttörést jelentő műszaki innovációknak köszönhetően a legkönnyebb, acélvázas csuklós elektromos busznak számít. Szemben a piacon megszokott 20 - 21 tonnával, a járműújdonság saját tömege nem haladja meg a 16 tonnát. Ezáltal a megcélzott 300 kilométeres hatótávhoz mintegy 25%-kal kisebb tömegű akkumulátorcsomagra van szükség.
 
A megoldás lényegesen csökkenti az energiafelhasználást, miközben minden költségtényezőt kedvezően befolyásol: a gyártástól az újrahasznosításig. Az Electronell 18 várhatóan kategóriája leghatékonyabb, és leggazdaságosabban üzemeltethető autóbusza lesz.
 
Az optimális kerékméretnek köszönhetően a kerékjáratok alacsonyabbak, ezáltal a rajtuk elhelyezett ülések háttámlái között nem alakulnak ki kihasználatlan terek. Az alacsonyan pozicionált hajtáslánc miatt az emelt padlórész is teljes értékű, sík állóhelyeket biztosít. Az ún. „motorsátoros” buszokkal szemben a hátsó üléssor teljes szélességű. Az autóbusz belső elrendezése városi- és elővárosi alkalmazásokhoz egyaránt megfelel - olvasható a járműtípusról a cég honlapján.
 
A Credobus kizárólag bizonyított, prémium minőségű, és többségében európai márkájú komponenseket használ fel elektromos autóbuszaihoz. Az energiatárolásról a BorgWarner (Akasol) 3. generációs, folyadékhűtésű NMC akkumulátorai gondoskodnak. A 392 kWh összkapacitású akkucsomag 150 kW teljesítménnyel, alig több mint 3 óra alatt feltölthető.
 
A cégcsoport saját gyártmánya az önhordó vázszerkezet, és szinte valamennyi fém alkatrész, beleértve a futómű-felfüggesztéseket. A buszokhoz közel 100 magyar kis- és közepes vállalkozás kapcsolódik gyártmányaival. 
 
A VOLÁNBUSZ Zrt. országos flottájának már 45%-a, több mint 2.600 busz Credobus márkájú , az Electronell 18-at 2025 elején az utasok is kipróbálhatják majd a Volánbusz járatain.
 
forrás: turizmus.com

Kapcsolódó cikkek

Berettyóújfalu turisztikai tervei

2023. szeptember 13. 17:59
A Magyar Fürdőszövetség elnöksége 2023. szeptember 11–12-én Berettyóújfaluban tartotta meg kihelyezett elnökségi ülését, amelyen az őszi szakmai napról, a szakbizottságok javaslatairól, a novemberi közgyűlés napirendi témáiról és az aktuális kérdésekről folytattak eszmecserét.

A húsvéti hagyományokat is bemutatják az országos alkotóházak hetén

2023. március 10. 10:13
A húsvéti ünnepkör hagyományaival is megismerkedhetnek a látogatók a Népi Kézműves Alkotóházak és Műhelygalériák Országos Hetén, amelyet március 27. és április 2. között rendeznek meg országszerte számos helyszínen.
 
Az Európai Művészet és Kézművesség Napjaihoz (JEMA) csatlakozva tizedik alkalommal rendezik meg a programsorozatot, amelynek keretében az alkotóházak, kézműves műhelyek és műhelygalériák színes programokkal várják a látogatókat - közölték a szervezők.