Jelentős fejlesztések előtt a magyar élelmiszeripar

2022. május 10. 10:14
Az élelmiszeripar nemzetközi szinten is kimagaslóan innovatív ágazat, a hazai vállalkozások igyekeznek a fejlesztői attitűddel lépést tartani és újításaikkal megfelelni a jelenlegi fogyasztói igényeknek - emelte ki az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára a Dracar Kft.-nél tett látogatáson, Debrecenben.
Jelentős fejlesztések előtt a magyar élelmiszeripar

Erdős Norbert kiemelte, a koronavírus-járvány után a magyar élelmiszeripar jelentősége rendkívüli mértékben megnőtt, ezért a kormány folyamatosan azon dolgozik, hogy segítse az innovatív megoldásokat kereső hazai vállalkozásokat és lehetőséget teremtsen számukra.

Hozzátette: az Agrárminisztérium által meghirdetett komplex élelmiszeripari felhívások célja, hogy előremutató hazai és külföldi piacon egyaránt versenyképes termékek előállítására ösztönözze a szektor szereplőit, köztük a kis- és középvállalkozásokat is.

Fotó: Vermes Tibor

Emlékeztetett, az élelmiszeripar hatalmas fejlődés előtt áll, hiszen a 2021-2027-es periódusban a Vidékfejlesztési Programból 750 milliárd forintos keretre pályázhatnak az ágazat szereplői. A hazai élelmiszeripari vállalkozásoknak most minden lehetőségük meglesz arra, hogy hét év múlva beérjék, megközelítsék a legfejlettebb európai versenytársaikat – emelte ki.

Az államtitkár arról is beszélt, hogy az utóbbi évek tapasztalatai azt mutatták meg nagy szükség van a jó minőségű hazai élelmiszerekre, és ebben fontos szerepük van az alapanyag-termelőknek és a nagy élelmiszeripari vállalkozásoknak. A hazai élelmiszergyártók palettáján a hagyományos termékek mellett – alkalmazkodva a fogyasztói igényekhez –megjelentek az alternatív fehérjeforrásoknak számító alapanyagok is.

www.kormany.hu

Kapcsolódó cikkek

Öt cukrászati remek került az év cukormentes tortája verseny döntőjébe

2020. június 11. 07:43
Tizenhét torta közül választott a zsűri.

Kiderült az igazság: ennyi magyar termék van az Aldi, Auchan, SPAR, Tesco polcain

2021. április 09. 07:52
Ahogy a vásárlók egyre tudatosabbak lett, úgy vált fontosabbá számukra az is, hogy magyar termékeket vegyenek. A Pénzcentrum olvasóinak több mint fele számára fontos szempont ez a vásárlásnál, melynek hátterében sok különféle ok állhat a lokálpatriotizmustól kezdve, a karbonlábnyom csökkentésén át a spórolásig. A boltok pedig reagáltak a növekvő keresletre, fenntarthatósági kívánalmakra, és előtérbe helyezték a hazai termelők támogatását is - melyre különösen most, a járvány óta mégnagyobb szükség volt. Vajon tényleg ennyire fontos a vásárlóknak, hogy magyar termékeket vegyenek? Mit tesznek valójában a boltok azért, hogy ezt meg is tudják tenni? Ennek járt most utána a Pénzcentrum.