Kerítésen az ingyen alma: hazai követője is van a norvég példának

2018. szeptember 25. 11:51
Már hatezernél is többen osztották meg néhány nap alatt egy magyar férfi Facebook-bejegyzését, amely arról szól, hogy Norvégiában valaki almacsomagokat akasztott ki a kerítésére – mert túl sok termett a gyümölcsből kertjében -, hogy azt ingyen bárki elvihesse.

Utána néztünk a történetnek, és kiderült, hogy minden elemében igaz.

Drammen Tidende norvég napilap érte utol a hölgyet, aki előállt a nagyvonalú ötlettel. Inger Garasnéhány nap alatt több száz csomag almát tett ki a kerítésére, amit a járókelők ingyen elvihettek.

Volt olyan nap, amikor 30 zacskót akasztottam ki, mindegyikben egy kiló almával, és egy-két óra alatt eltűnt az összes

– mesélte az asszony.

Mivel a kezdeményezése nagy sikernek örvendett, két héten át minden nap telerakta almacsomagokkal a kerítését. Összesen 200 kilogramm gyümölcs lelt így gazdára.

Rengeteg alma termett idén. Ízesek, tiszták és nagyok. Nem tudtam mindet felhasználni, de nem is akartam eldobálni azokat, úgyhogy inkább másoknak adtam.

Sokan meglepve kérdezték tőle, hogy tényleg vihetnek-e a finomságból, mire ő azt felelte, természetesen. A helyiek főként almás pitét és almalevet készítenek a termésből.

Inger Garas pedig nem áll le, elmondása szerint addig akasztja a kerítésre az almákat, amíg terem a gyümölcs.

Már itthon is van jó példa!

Cikkünk írása közben találtunk rá egy hazai kezdeményezésre is. Érden is alma “dekorálja” a kerítést. A facebookon megjelenő poszt mozgalomra buzdít.

Én elkezdtem, csináljunk belőle mozgalmat! Ha túl sok gyümölcsöd termett és nem tudod felhasználni, kínáld fel annak, akinek nincs! Nekem most almám és körtém van, remélem valakik örülni fognak neki!

 

sokszinuvidek.24.hu

Kapcsolódó cikkek

Megnőtt a sörfogyasztás a karantén ideje alatt

2020. június 11. 13:58
A kijárási korlátozás „főszezonjában”, azaz 2020. március-áprilisban 25 milliárd forint fölötti forgalmat bonyolított a sör hazai kiskereskedelmi forgalma, amely 18 százalékos értékbeli és 13 százalékos mennyiségi növekedést jelent az előző év azonos időszakhoz képest, derült ki a Nielsen piackutató kiskereskedelmi indexének adataiból. Az online forgalom még látványosabban „húzott el”: a webáruházak forgalma 85 százalékkal emelkedett, igaz, ez még így is csupán az összforgalom 0,5 százalékát teszi ki a kategórián belül. A dobozos, világos és félliteres sörre bukik a magyar.