Készül Magyarország Digitális Élelmiszeripari Stratégiája

2020. december 07. 09:47
A Digitális Jólét Program (DJP) keretében az Agrárminisztérium (AM), az Innovációs és Technológia Minisztérium (ITM), valamint az érintett élelmiszeripari szakszervezetek és a Szent István Egyetem közreműködésével jövő februárra készülhet el Magyarország Digitális Élelmiszeripari Stratégiája (DÉS).
Készül Magyarország Digitális Élelmiszeripari Stratégiája

A DÉS kidolgozását a magyar agrárium digitalizációjának előmozdításáról és összehangolásáról, Magyarország Digitális Agrár Stratégiájáról szóló 1470/2019 (VIII.1.) kormányhatározat 13. pontja szabta feladatul.

 „Az Innovációs és Technológiai Minisztérium, valamint az Agrárminisztérium közös finanszírozásában megvalósuló stratégia fő célja, hogy az élelmiszeriparban is még inkább kihasználjuk az adatok nyújtotta lehetőségeket, ami által még hatékonyabb lehet az ágazat működése. A versenyképesség javítása érdekében a DÉS meghatározza az élelmiszeriparban a digitalizációs megoldások felhasználási lehetőségeit is” – tájékoztatott a készülő stratégia kapcsán Erdős Norbert, élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár. Hozzátette: a stratégia kialakításának érdekében november végén elindult egy kérdőíves kutatás, amely felméri a hazai élelmiszeripar helyzetét, hiszen az eltérő célcsoportoknak más-más digitális megoldásokra van szükségük a hatékonyságuk növeléséhez. A kérdőív eredményei összevetésre kerülnek majd a már ismert külföldi példákkal, hogy végül a legmegalapozottabb információk alapján készülhessen el a stratégia.

Gál András Levente, a Digitális Jólét Program szakmai vezetője kiemelte, hogy a DÉS a DJP koordinálta Magyarország Digitális Agrár Stratégiájába (DAS) illeszkedik, és a termelés mellett a vezető döntéshozásra, a vállalkozások közötti kapcsolatokra, illetve a logisztikára is fókuszál. Kiemelt területéként kezeli a nagy adattömegek feldolgozást, a mesterséges intelligencia lehetséges alkalmazását, valamint az indokolt humán fejlesztéseket is. A szakmai vezető szerint a DÉS fő célja, hogy elvárt minőségű és mennyiségű élelmiszer álljon rendelkezésre a jövőben is. Hozzátette: a stratégia helyzetelemzése még az idei évben elkészül.

Elsősorban a DJP biztosítja a stratégia készítéséhez szükséges szakértőket, koordinációt, illetve humánerőforrást és infrastruktúrát. Míg a szakértői munkát a Friedrich László, a Szent István Egyetem Élelmiszertudományi Karának oktatója és csapata végzi.

AM Sajtóiroda

Kapcsolódó cikkek

A vendéglátók, közétkeztetők is válasszák a hazait

2020. április 02. 13:17
A helyi termelők termékeinek választásával a vendéglátók, közétkeztetők is sokat tehetnek a vidék fennmaradásáért – hívta fel a figyelmet Nagy István agrárminiszter. A helyi élelmiszerek felhasználásával ráadásul a fogyasztók is nyernek, hisz ételük kiváló minőségű, magyar alapanyagból készül.
 
 
 

Kiderült az igazság: ennyi magyar termék van az Aldi, Auchan, SPAR, Tesco polcain

2021. április 09. 07:52
Ahogy a vásárlók egyre tudatosabbak lett, úgy vált fontosabbá számukra az is, hogy magyar termékeket vegyenek. A Pénzcentrum olvasóinak több mint fele számára fontos szempont ez a vásárlásnál, melynek hátterében sok különféle ok állhat a lokálpatriotizmustól kezdve, a karbonlábnyom csökkentésén át a spórolásig. A boltok pedig reagáltak a növekvő keresletre, fenntarthatósági kívánalmakra, és előtérbe helyezték a hazai termelők támogatását is - melyre különösen most, a járvány óta mégnagyobb szükség volt. Vajon tényleg ennyire fontos a vásárlóknak, hogy magyar termékeket vegyenek? Mit tesznek valójában a boltok azért, hogy ezt meg is tudják tenni? Ennek járt most utána a Pénzcentrum.