Két patinás autógyártó is behúzná a féket: visszavennének az elektromos forradalom lendületéből

2024. július 23. 17:15
A Ford és a Renault vezetői is arról beszéltek, hogy nem lesz tartható a teljes elektromos átállásra kijelölt céldátum.
Két patinás autógyártó is behúzná a féket: visszavennének az elektromos forradalom lendületéből
Messze elmaradt a várttól az elektromos autók iránti kereslet, míg a belsőégésű motorral szerelt járművek továbbra is nagy népszerűségnek örvendenek.
 
Az autonavigator.hu cikke szerint az elmúlt években a Ford egyike volt azon márkáknak, amelyek bejelentették a teljes átállást, 2030-ra ígérték az egész európai modellpalettájuk villanyosítását.
 
Néhány hónapja azonban Martin Sander, a Ford európai személyautókért felelős részlegének vezetője már arról beszélt, hogy amennyiben a vásárlók igényt tartanak rá, akkor a korábban meghatározott dátum után is kínálhatnak konnektoros hibrid modelleket.
 
Úgy hiszem az emberek választottak, és a tudtunkra adták, hogy túl nagyok voltak az ambícióink. Nem látjuk hogy a 2030-as teljes átállás jó döntés lenne akár üzletileg, akár a vásárlók számára
– mondta Marin Gjaja, a márka elektromos autókat fejlesztő részlegének operatív igazgatója az Autocarnak adott interjújában.
 
Luca de Meo, a Renault csoport elnöke szintén elismerte, hogy sürgősen változtatni kell az Európai Unió által meghatározott 2035-ös céldátumon.
 
A cégvezető a francia Les Echos gazdasági lapnak fogalmazott úgy, hogy a kizárólag elektromos járművekre épülő autóipar életképességéhez az kell, hogy a gyártók csökkentsék a költségeiket, ezáltal pedig a vételárakat is.
 
„Komoly stratégiai hiba lenne kidobni és elfelejteni a villanyautókat, mert éppen nem annyira kelendőek. Jelenleg még nem tartunk ott, hogy 2035-ben csak elektromos járműveket értékesítsünk. Ez az igazság. Ha pedig a vásárlók nem követnek minket, mindannyian felelősek vagyunk. Éppen ezért kell az árakat csökkentenünk” – mondta az elnök.
 
Nem lesz itt semmiféle kitiltás, nyugodtan lehet pöfögni
Sok szempontból egyáltalán nem tűnik reális elképzelésnek az uniós célkitűzés, miszerint 2035-től ne lehessen többé forgalomba helyezni belső égésű motor hajtotta gépjárműveket. Az szintén az európai márkák ellen dolgozik, hogy Kína a saját piacán, és összességében is igyekszik a konkurens gyártókat kiszorítani.
 
forrás:economx.hu

Kapcsolódó cikkek

Külföldi dömpingméz – Bajban a hazai termelők és a beporzás jövője

2023. március 14. 11:41
Esztergomi óvodában ünnepli a Beporzók napját a Tehetsz méh többet!
 
Jelentősen visszaesett a hazai termelői méz forgalma tavaly, ami nemcsak a méhészeket hozza nehéz helyzetbe, de hosszabb távon a beporzást is kérdésessé teszi az agráriumban – figyelmeztetnek a Tehetsz méh többet! program támogató szervezetei a Beporzók napja alkalmából.
 
A kínai méz mellett 2022-ben az ukrán is dömpingáron jelent meg a hazai forgalomban. Mindez súlyos problémát okozhat az élelmiszer-termelésben, mert a mézet lehet importálni, de a haszonnövények többségének elengedhetetlen beporzást nem.

Mérföldkő felé halad Magyarország, egész évben felhasználhatjuk a nyári napsütést

2024. február 05. 14:42
„A Magyar Földgáztároló Zrt. mérföldkőnek számító projekteket indít annak érdekében, hogy legkésőbb 2030-ig kipróbálja, hogy földalatti gáztárolói mennyiben alkalmasak a hidrogén tárolásra” – jelezte a Portfolio-nak Kriston Ákos.