Két patinás autógyártó is behúzná a féket: visszavennének az elektromos forradalom lendületéből
2024. július 23. 17:15
A Ford és a Renault vezetői is arról beszéltek, hogy nem lesz tartható a teljes elektromos átállásra kijelölt céldátum.
Messze elmaradt a várttól az elektromos autók iránti kereslet, míg a belsőégésű motorral szerelt járművek továbbra is nagy népszerűségnek örvendenek.
Az autonavigator.hu cikke szerint az elmúlt években a Ford egyike volt azon márkáknak, amelyek bejelentették a teljes átállást, 2030-ra ígérték az egész európai modellpalettájuk villanyosítását.
Néhány hónapja azonban Martin Sander, a Ford európai személyautókért felelős részlegének vezetője már arról beszélt, hogy amennyiben a vásárlók igényt tartanak rá, akkor a korábban meghatározott dátum után is kínálhatnak konnektoros hibrid modelleket.
Úgy hiszem az emberek választottak, és a tudtunkra adták, hogy túl nagyok voltak az ambícióink. Nem látjuk hogy a 2030-as teljes átállás jó döntés lenne akár üzletileg, akár a vásárlók számára
– mondta Marin Gjaja, a márka elektromos autókat fejlesztő részlegének operatív igazgatója az Autocarnak adott interjújában.
Luca de Meo, a Renault csoport elnöke szintén elismerte, hogy sürgősen változtatni kell az Európai Unió által meghatározott 2035-ös céldátumon.
A cégvezető a francia Les Echos gazdasági lapnak fogalmazott úgy, hogy a kizárólag elektromos járművekre épülő autóipar életképességéhez az kell, hogy a gyártók csökkentsék a költségeiket, ezáltal pedig a vételárakat is.
„Komoly stratégiai hiba lenne kidobni és elfelejteni a villanyautókat, mert éppen nem annyira kelendőek. Jelenleg még nem tartunk ott, hogy 2035-ben csak elektromos járműveket értékesítsünk. Ez az igazság. Ha pedig a vásárlók nem követnek minket, mindannyian felelősek vagyunk. Éppen ezért kell az árakat csökkentenünk” – mondta az elnök.
Nem lesz itt semmiféle kitiltás, nyugodtan lehet pöfögni
Sok szempontból egyáltalán nem tűnik reális elképzelésnek az uniós célkitűzés, miszerint 2035-től ne lehessen többé forgalomba helyezni belső égésű motor hajtotta gépjárműveket. Az szintén az európai márkák ellen dolgozik, hogy Kína a saját piacán, és összességében is igyekszik a konkurens gyártókat kiszorítani.
forrás:economx.hu
Kapcsolódó cikkek
Lenne megoldás a magyar nyugdíjproblémára, de miért nem lép az állam?
2022. november 18. 11:28
Egyre csak öregszik a magyar társadalom, ami akkor tudna kisebb terhet róni a mostani nyugdíjrendszerre, ha nagyobb termelékenység-növekedés lenne, vagy végre elterjednének itthon a foglalkoztatói nyugdíjprogramok. Az állam részvétele azonban elengedhetetlen ebben is – mondták el a megtakarítási piaci szakemberek a Portfolio Future of Finance 2022 konferenciáján. Szó esett arról is, melyek lesznek a jövő megtakarításai, mennyire és mivel vehetőek rá a fiatalok a rendszeres megtakarításokra, és hol tudna még fejlődni a biztosítói vagyonkezelés szektora.
Eldőlhetett a garantált bérminimum sorsa, amelyet már a kormány is megtartana
2024. október 21. 18:38
Kedden (okt.22.) mennek Nagy Márton nemzetgazdasági miniszterhez a munkaadói és szakszervezeti oldal képviselői, ahol sok minden szóba kerülhet, ám a szakmunkás-minimálbér sorsa egyre kevésbé lóg a levegőben. Információink szerint a kormány is inkább megtartaná a 2007 óta meglévő garantált bérminimumot, így jó eséllyel 2027 után is maradhat a kettős elemű magyar minimumbérrendszer.

