Két patinás autógyártó is behúzná a féket: visszavennének az elektromos forradalom lendületéből
2024. július 23. 17:15
A Ford és a Renault vezetői is arról beszéltek, hogy nem lesz tartható a teljes elektromos átállásra kijelölt céldátum.

Messze elmaradt a várttól az elektromos autók iránti kereslet, míg a belsőégésű motorral szerelt járművek továbbra is nagy népszerűségnek örvendenek.
Az autonavigator.hu cikke szerint az elmúlt években a Ford egyike volt azon márkáknak, amelyek bejelentették a teljes átállást, 2030-ra ígérték az egész európai modellpalettájuk villanyosítását.
Néhány hónapja azonban Martin Sander, a Ford európai személyautókért felelős részlegének vezetője már arról beszélt, hogy amennyiben a vásárlók igényt tartanak rá, akkor a korábban meghatározott dátum után is kínálhatnak konnektoros hibrid modelleket.
Úgy hiszem az emberek választottak, és a tudtunkra adták, hogy túl nagyok voltak az ambícióink. Nem látjuk hogy a 2030-as teljes átállás jó döntés lenne akár üzletileg, akár a vásárlók számára
– mondta Marin Gjaja, a márka elektromos autókat fejlesztő részlegének operatív igazgatója az Autocarnak adott interjújában.
Luca de Meo, a Renault csoport elnöke szintén elismerte, hogy sürgősen változtatni kell az Európai Unió által meghatározott 2035-ös céldátumon.
A cégvezető a francia Les Echos gazdasági lapnak fogalmazott úgy, hogy a kizárólag elektromos járművekre épülő autóipar életképességéhez az kell, hogy a gyártók csökkentsék a költségeiket, ezáltal pedig a vételárakat is.
„Komoly stratégiai hiba lenne kidobni és elfelejteni a villanyautókat, mert éppen nem annyira kelendőek. Jelenleg még nem tartunk ott, hogy 2035-ben csak elektromos járműveket értékesítsünk. Ez az igazság. Ha pedig a vásárlók nem követnek minket, mindannyian felelősek vagyunk. Éppen ezért kell az árakat csökkentenünk” – mondta az elnök.
Nem lesz itt semmiféle kitiltás, nyugodtan lehet pöfögni
Sok szempontból egyáltalán nem tűnik reális elképzelésnek az uniós célkitűzés, miszerint 2035-től ne lehessen többé forgalomba helyezni belső égésű motor hajtotta gépjárműveket. Az szintén az európai márkák ellen dolgozik, hogy Kína a saját piacán, és összességében is igyekszik a konkurens gyártókat kiszorítani.
forrás:economx.hu
Kapcsolódó cikkek
2500 traktor az utcán Brüsszelben
2023. március 07. 16:14
Az Európai Bizottság blokkolta a támogatások folyósítását, mutatjuk, hogy miért.
Több mint 2500 traktorral vonultak ki a flamand gazdák tüntetni Brüsszelben, hogy tiltakozzanak a nitrogén-kibocsátás korlátozására irányuló tervek ellen.
HA NINCSENEK GAZDÁK, NINCS ÉLELMISZER, SEM JÖVŐ!
Akku-alkatrészeket gyártó üzem épül Vácrátóton
2023. február 06. 15:11
A Nippon Paper Industries japán vállalat vegyipari üzletága akkumulátoralkatrész-üzemet épít Vácrátóton az állam 2,3 milliárd forintos támogatásával. A beruházás összértéke mintegy 15 milliárd forint és hatvan új munkahelyet teremt a Pest megyei településen.
A japán vállalat beruházásának bejelentésén Budapesten Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter tartott beszédet. A miniszter szerint a cellulózgyártás az egyik legkörnyezetkímélőbb technológia, amit e területen használni lehet, ezért szerinte nem érdemes tiltakozni a gyár felépítése ellen.