Két patinás autógyártó is behúzná a féket: visszavennének az elektromos forradalom lendületéből
2024. július 23. 17:15
A Ford és a Renault vezetői is arról beszéltek, hogy nem lesz tartható a teljes elektromos átállásra kijelölt céldátum.
Messze elmaradt a várttól az elektromos autók iránti kereslet, míg a belsőégésű motorral szerelt járművek továbbra is nagy népszerűségnek örvendenek.
Az autonavigator.hu cikke szerint az elmúlt években a Ford egyike volt azon márkáknak, amelyek bejelentették a teljes átállást, 2030-ra ígérték az egész európai modellpalettájuk villanyosítását.
Néhány hónapja azonban Martin Sander, a Ford európai személyautókért felelős részlegének vezetője már arról beszélt, hogy amennyiben a vásárlók igényt tartanak rá, akkor a korábban meghatározott dátum után is kínálhatnak konnektoros hibrid modelleket.
Úgy hiszem az emberek választottak, és a tudtunkra adták, hogy túl nagyok voltak az ambícióink. Nem látjuk hogy a 2030-as teljes átállás jó döntés lenne akár üzletileg, akár a vásárlók számára
– mondta Marin Gjaja, a márka elektromos autókat fejlesztő részlegének operatív igazgatója az Autocarnak adott interjújában.
Luca de Meo, a Renault csoport elnöke szintén elismerte, hogy sürgősen változtatni kell az Európai Unió által meghatározott 2035-ös céldátumon.
A cégvezető a francia Les Echos gazdasági lapnak fogalmazott úgy, hogy a kizárólag elektromos járművekre épülő autóipar életképességéhez az kell, hogy a gyártók csökkentsék a költségeiket, ezáltal pedig a vételárakat is.
„Komoly stratégiai hiba lenne kidobni és elfelejteni a villanyautókat, mert éppen nem annyira kelendőek. Jelenleg még nem tartunk ott, hogy 2035-ben csak elektromos járműveket értékesítsünk. Ez az igazság. Ha pedig a vásárlók nem követnek minket, mindannyian felelősek vagyunk. Éppen ezért kell az árakat csökkentenünk” – mondta az elnök.
Nem lesz itt semmiféle kitiltás, nyugodtan lehet pöfögni
Sok szempontból egyáltalán nem tűnik reális elképzelésnek az uniós célkitűzés, miszerint 2035-től ne lehessen többé forgalomba helyezni belső égésű motor hajtotta gépjárműveket. Az szintén az európai márkák ellen dolgozik, hogy Kína a saját piacán, és összességében is igyekszik a konkurens gyártókat kiszorítani.
forrás:economx.hu
Kapcsolódó cikkek
Nesze neked világmegmentés: így vitetik el tonnányi szemetüket a gazdagok
2024. január 25. 09:49
2022-ben az Európai Unió 32,1 millió tonna hulladékot exportált az EU-n kívüli országokba. Ez enyhe, 3%-os csökkenést mutat az előző évhez, 2021-hez képest. 2022-ben az EU-ból exportált hulladék legnagyobb célországa Törökország volt, a 12,4 millió tonnás mennyiséggel a teljes hulladékkivitel 39%-át tette ki. Importoldalon az EU-ba 4,2 millió tonna vasfém és 2,4 millió tonna papír érkezett.
Három folyó ölelésében: Panyolium Manufaktúra
2023. július 17. 16:24
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy térség, ahol három folyó ölelésében bőséges termést adtak az ártéri dzsungelgyümölcsösök. Nemtudom szilva, cigánymeggy, vilmoskörte, milotai dió adták a zamatosabbnál zamatosabb ízű gyümölcsöt, csakhogy hiába. Azt ugyanis értékesíteni évről-évre nehezebben tudták az itt élők, köztük Móruczék is. Látta ezt István, a család legifjabb tagja, és úgy döntött, hogy lesz, ahogy lesz, de ő ezen változtatni fog. Jó szerencséjére társra is lelt a hatalmas feladathoz, aki a nagyvárost hátra hagyva költözött ide, Panyolára.