Két patinás autógyártó is behúzná a féket: visszavennének az elektromos forradalom lendületéből
2024. július 23. 17:15
A Ford és a Renault vezetői is arról beszéltek, hogy nem lesz tartható a teljes elektromos átállásra kijelölt céldátum.
Messze elmaradt a várttól az elektromos autók iránti kereslet, míg a belsőégésű motorral szerelt járművek továbbra is nagy népszerűségnek örvendenek.
Az autonavigator.hu cikke szerint az elmúlt években a Ford egyike volt azon márkáknak, amelyek bejelentették a teljes átállást, 2030-ra ígérték az egész európai modellpalettájuk villanyosítását.
Néhány hónapja azonban Martin Sander, a Ford európai személyautókért felelős részlegének vezetője már arról beszélt, hogy amennyiben a vásárlók igényt tartanak rá, akkor a korábban meghatározott dátum után is kínálhatnak konnektoros hibrid modelleket.
Úgy hiszem az emberek választottak, és a tudtunkra adták, hogy túl nagyok voltak az ambícióink. Nem látjuk hogy a 2030-as teljes átállás jó döntés lenne akár üzletileg, akár a vásárlók számára
– mondta Marin Gjaja, a márka elektromos autókat fejlesztő részlegének operatív igazgatója az Autocarnak adott interjújában.
Luca de Meo, a Renault csoport elnöke szintén elismerte, hogy sürgősen változtatni kell az Európai Unió által meghatározott 2035-ös céldátumon.
A cégvezető a francia Les Echos gazdasági lapnak fogalmazott úgy, hogy a kizárólag elektromos járművekre épülő autóipar életképességéhez az kell, hogy a gyártók csökkentsék a költségeiket, ezáltal pedig a vételárakat is.
„Komoly stratégiai hiba lenne kidobni és elfelejteni a villanyautókat, mert éppen nem annyira kelendőek. Jelenleg még nem tartunk ott, hogy 2035-ben csak elektromos járműveket értékesítsünk. Ez az igazság. Ha pedig a vásárlók nem követnek minket, mindannyian felelősek vagyunk. Éppen ezért kell az árakat csökkentenünk” – mondta az elnök.
Nem lesz itt semmiféle kitiltás, nyugodtan lehet pöfögni
Sok szempontból egyáltalán nem tűnik reális elképzelésnek az uniós célkitűzés, miszerint 2035-től ne lehessen többé forgalomba helyezni belső égésű motor hajtotta gépjárműveket. Az szintén az európai márkák ellen dolgozik, hogy Kína a saját piacán, és összességében is igyekszik a konkurens gyártókat kiszorítani.
forrás:economx.hu
Kapcsolódó cikkek
Közösen vonulnak utcára több ország tiltakozó gazdái
2024. február 19. 15:48
Győrffy Balázs: közös gazdademonstrációt tartanak a V4-es agrárszervezetek.
Közös demonstrációt szerveznek a Visegrádi országok agrárkamarái Lettország és Litvánia képviselőivel együtt február 22-re. Arra hívják fel a társadalom figyelmét, hogy az Ukrajnából érkező gabona és élelmiszer tönkreteszi az európai gazdákat – erről Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke beszélt az M1 aktuális csatornán ma, feb.19.-én, hétfőn.
Döntött az Európai Bíróság: nem volt jogszerű az árstop
2024. szeptember 12. 15:28
A Spar Magyarország vitte bíróságra az ügyet.
Ellentétes az uniós joggal az a magyar szabályozás, amely arra kötelezi a kereskedőt, hogy bizonyos mezőgazdasági termékeket meghatározott áron és előre meghatározott mennyiségben árusítson – olvasható az Európai Unió bíróságának szeptember 12.-én,csütörtökön közzétett ítéletében.

