Kezdődik: hatalmas felfordulás jön Németországban, ezt még Magyarországon is megérezzük
2024. január 24. 15:39
A német mozdonyvezetők szakszervezetének (GDL) tagjai megkezdték eddigi leghosszabb sztrájkjukat a Deutsche Bahn (DB) német vasúttársasággal folytatott hosszú ideje tartó munkaügyi vitájukban.
A munkabeszüntetésre a vasúttársasággal tavaly november végén megszakadt bértárgyalások miatt szánta el magát a GDL. A szakszervezet a műszakos dolgozók heti munkaidejét 38 óráról 35 órára akarja csökkenteni, de változatlan fizetéssel. A DB egyórás munkaidő-csökkentést ajánlott fel változatlan fizetéssel 2026-tól, amit a szakszervezet elutasított.
A vasúti teherforgalomban kedd este hat órakor kezdték meg a sztrájkot, majd a GDL szerda hajnali két órakor kiterjesztette azt a személyszállításra is. A munkabeszüntetés előreláthatólag hétfőn 18 óráig tart.
A mostani lesz tavaly november óta a negyedik és egyben a leghosszabb sztrájk a GDL történetében, és egy hétvégét is magában foglal.
GAZDASÁGI SZAKÉRTŐK BECSLÉSE SZERINT A SZTRÁJK EGYMILLIÁRD EURÓS TELJESÍTMÉNYKIESÉST OKOZHAT A NÉMET GAZDASÁGNAK.
A Deutsche Bahn saját becslése szerint a sztrájk minden egyes napja "alacsony kétszámjegyű milliós" kárt okoz. Michael Groemling, a kölni Gazdaságkutató Intézet munkatársa szerint az országos vonatleállások akár napi 100 millió euróba is kerülhetnek a gazdaságnak, de figyelmeztetett, hogy a hatás "egy többnapos sztrájk esetén nem lineárisan növekszik, hanem részben többszörösére nő".
Volker Wissing közlekedési miniszter "destruktívnak" minősítette a hatnapos sztrájkot, amely további nyomást gyakorol a vörös-tengeri hajótámadások miatt így is fennakadásokkal küzdő ellátási láncokra.
Az elhúzódó akció a német gazdaság elleni sztrájk"
- mondta Anja Broeker, a Deutsche Bahn szóvivője, megjegyezve, hogy a leálló teherforgalom miatt erőművek és finomítók ellátásában is fennakadások lesznek.
A sztrájk miatt a következő napokban a távolsági és regionális vasúti forgalomban jelentős fennakadásokra kell számítani. A korábbi munkabeszüntetésekhez hasonló módon a DB most is "csökkentett menetrendet" alkalmaz, az utazni készülőknek ezért ajánlatos a vasúttársaság honlapján vagy alkalmazásán keresztül tájékozódni a közlekedő járatokról. Létesítettek egyúttal egy ingyenesen hívható tudakozó telefonszámot is a célra.
A sztrájk idejére megvásárolt vonatjegyek nem veszítik el érvényességüket, a későbbiekben is felhasználhatók, a megváltott helyjegyeket pedig ingyen át lehet foglalni.
A MÁVINFORM KORÁBBI TÁJÉKOZTATÁSA SZERINT A MAGYARORSZÁGOT ÉRINTŐ NEMZETKÖZI JÁRATOK MENETRENDJÉT IS BEFOLYÁSOLJA A NÉMET VASUTASOK SZERDA HAJNALTÓL HÉTFŐ KORA ESTIG TERVEZETT MUNKABESZÜNTETÉSE.
Azt írták, a railjet xpress vonatok a németországi szakaszon kimaradnak, a müncheni járatok csak Budapest és Salzburg között közlekednek. A Hungária EuroCity vonatok csak Budapest és Prága között járnak, a Metropol EuroNight vonatok pedig nem továbbítják a berlini kocsicsoportot. A Kálmán Imre EuroNight vonat stuttgarti kocsicsoportja csak Budapest és Salzburg között közlekedik.
forrás: portfolio.hu
Kapcsolódó cikkek
Vecsési megaberuházás: néhány éven belül indul a termelés, kanadai autóipari vállalat az első fecske
2023. november 13. 16:06
Az Európa-szerte a legmodernebb raktárak létesítéséről ismert, belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező WLP (Weerts Logistics Park) és RaktárAD Vecsésen indította el harmadik magyarországi beruházását a kormány támogatásával. A cégcsoport környezettudatos szellemben épülő logisztikai parkjában az eddigi legnagyobb területet a debreceni BMW- és a kecskeméti Mercedes-gyár beszállítója, a kanadai székhelyű Magna majdani üzeme foglalja el. A társaság alelnöke a projekt bokrétaavató ünnepségén elárulta, 50 millió eurót invesztálnak az új üzembe, és ha ügyfeleik megfelelő ütemben értékesítik autóikat, akkor 350 embert foglalkoztatnak majd.
Beleszületett, beleszeretett, és van hozzá tehetsége
2023. augusztus 15. 21:33
„Zsíros tejből lesz a jó vaj, nem is juhász, ki nem tolvaj” – idézi Szabó György karcagi juhosgazda a népi bölcsességet, aminek mélyebb értelme, hogy a juhászat ősidők óta olyan foglalkozás, amely során az ember sokszor magára, a saját találékonyságára van utalva. Az ő hitvallása inkább az, hogy ha az isten bárányt ad, legelőt is ad hozzá.

