Kezdődik: hatalmas felfordulás jön Németországban, ezt még Magyarországon is megérezzük

2024. január 24. 15:39
A német mozdonyvezetők szakszervezetének (GDL) tagjai megkezdték eddigi leghosszabb sztrájkjukat a Deutsche Bahn (DB) német vasúttársasággal folytatott hosszú ideje tartó munkaügyi vitájukban.
Kezdődik: hatalmas felfordulás jön Németországban, ezt még Magyarországon is megérezzük
A munkabeszüntetésre a vasúttársasággal tavaly november végén megszakadt bértárgyalások miatt szánta el magát a GDL. A szakszervezet a műszakos dolgozók heti munkaidejét 38 óráról 35 órára akarja csökkenteni, de változatlan fizetéssel. A DB egyórás munkaidő-csökkentést ajánlott fel változatlan fizetéssel 2026-tól, amit a szakszervezet elutasított.
 
A vasúti teherforgalomban kedd este hat órakor kezdték meg a sztrájkot, majd a GDL szerda hajnali két órakor kiterjesztette azt a személyszállításra is. A munkabeszüntetés előreláthatólag hétfőn 18 óráig tart.
 
A mostani lesz tavaly november óta a negyedik és egyben a leghosszabb sztrájk a GDL történetében, és egy hétvégét is magában foglal.
 
GAZDASÁGI SZAKÉRTŐK BECSLÉSE SZERINT A SZTRÁJK EGYMILLIÁRD EURÓS TELJESÍTMÉNYKIESÉST OKOZHAT A NÉMET GAZDASÁGNAK.
 
A Deutsche Bahn saját becslése szerint a sztrájk minden egyes napja "alacsony kétszámjegyű milliós" kárt okoz. Michael Groemling, a kölni Gazdaságkutató Intézet munkatársa szerint az országos vonatleállások akár napi 100 millió euróba is kerülhetnek a gazdaságnak, de figyelmeztetett, hogy a hatás "egy többnapos sztrájk esetén nem lineárisan növekszik, hanem részben többszörösére nő".
 
Volker Wissing közlekedési miniszter "destruktívnak" minősítette a hatnapos sztrájkot, amely további nyomást gyakorol a vörös-tengeri hajótámadások miatt így is fennakadásokkal küzdő ellátási láncokra.
 
Az elhúzódó akció a német gazdaság elleni sztrájk"
 
- mondta Anja Broeker, a Deutsche Bahn szóvivője, megjegyezve, hogy a leálló teherforgalom miatt erőművek és finomítók ellátásában is fennakadások lesznek.
 
A sztrájk miatt a következő napokban a távolsági és regionális vasúti forgalomban jelentős fennakadásokra kell számítani. A korábbi munkabeszüntetésekhez hasonló módon a DB most is "csökkentett menetrendet" alkalmaz, az utazni készülőknek ezért ajánlatos a vasúttársaság honlapján vagy alkalmazásán keresztül tájékozódni a közlekedő járatokról. Létesítettek egyúttal egy ingyenesen hívható tudakozó telefonszámot is a célra.
 
A sztrájk idejére megvásárolt vonatjegyek nem veszítik el érvényességüket, a későbbiekben is felhasználhatók, a megváltott helyjegyeket pedig ingyen át lehet foglalni.
 
A MÁVINFORM KORÁBBI TÁJÉKOZTATÁSA SZERINT A MAGYARORSZÁGOT ÉRINTŐ NEMZETKÖZI JÁRATOK MENETRENDJÉT IS BEFOLYÁSOLJA A NÉMET VASUTASOK SZERDA HAJNALTÓL HÉTFŐ KORA ESTIG TERVEZETT MUNKABESZÜNTETÉSE.
 
Azt írták, a railjet xpress vonatok a németországi szakaszon kimaradnak, a müncheni járatok csak Budapest és Salzburg között közlekednek. A Hungária EuroCity vonatok csak Budapest és Prága között járnak, a Metropol EuroNight vonatok pedig nem továbbítják a berlini kocsicsoportot. A Kálmán Imre EuroNight vonat stuttgarti kocsicsoportja csak Budapest és Salzburg között közlekedik.
 
forrás: portfolio.hu

Kapcsolódó cikkek

Európa legnagyobb növényfal homlokzata

2023. július 07. 13:50
8 kilométernyi gyertyánsövény - több mint 30 000 növény - Európa legnagyobb zöld homlokzata, amely a Kö-Bogen II kereskedelmi és irodaház kulcsfontosságú eleme. Az épületegyüttes egy kiterjedt városfelújítási projekt elkészültét jelzi, Düsseldorf szívében.

Veszélyes, ami a magyar árampiacon történik

2024. október 16. 14:23
Bár a magyar energiatermelés egyre karbonmentesebb, emögött rendkívül aránytalan erőművi mix áll, amit nagyon jól mutatnak az árampiac szélsőségei. Éppen a leginkább kiszolgáltatottabb áramtermelők, a kis naperőmű-tulajdonosok nem jutottak pénzhez a kirívóan kedvezőtlen vasárnapi piacon az áramárak sajátos alakulása miatt.