Kiváló eredményeket hoz az exportlehetőségek megteremtésében az Agrármarketing Centrum programja
2023. június 20. 16:57
Az Agrármarketing Centrum mai sajtóreggelijén betekintést nyerhettünk a Hungarian Food Business programba.
Az Agrármarketing Centrum zártkörű sajtóreggelijén betekintést nyerhettünk az AMC munkájába, terveibe, a Hungarian Food Business program eredményeibe, és az idei OMÉK részleteibe is.
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója és Giczi Gergely, Agrármarketing Centrum ügyvezető helyettese az Agrármarketing Centrum sajtóreggelijén. Fotó: Agrármarketing Centrum
Az Agrármarketing Centrum főbb feladatai
Az AMC, vagyis az Agrármarketing Centrum egy nonprofit gazdasági társaság, amelynek egyik legfontosabb feladata a belföldi agrárpromóció, vagyis a belföldi piacon a magyar termékek pozíciójának javítása.
Fontos feladatuk még a magyar termékek exportpiacának fejlesztése, ezért a magyar élelmiszerfeldolgozó cégeknek nemzetközi kiállítási lehetőséget szerveznek. Ezeket a lehetőségeket kiegészítették B2B rendezvényekkel, amelyek keretén belül az érdeklődő magyar cégvezetők megismerkedhetnek az adott ország piaci sajátosságával - tájékoztatta a jelenlévőket Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója.
De nem csak az exportra koncentrálnak. Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető helyettesének tájékoztatása szerint idén is lesznek belföldi kampányaik, melyek fókusza leginkább a sertés-, baromfi- és gyümölcságazat támogatására irányul.
A Hungarian Food Business program
Az elmúlt 3 év nagyban átalakította a lehetőségeket, a személyes találkozások beszűkülésével így egyre jobban el kellett tolódniuk az online világ irányába. Ezért jött létre a Hungarian Food Business program, amelyben ma már 200-250 magyar, exportképes élelmiszeripari cég található. Ez egy olyan digitális platform, amelyen keresztül a hazai élelmiszeripari vállalkozások be tudják mutatni élelmiszerkínálatukat, illetve termékeiket a külföldi piacok felé - mondta el Ondré Péter.
Giczi Gergely kiemelte, a Hungarian Food Business Programban az online katalógus valós idejű információkat tartalmaz. A cégek között a legnagyobbak is megtalálhatók. Az online katalógusba meghatározott kritériumok alapján, az exportképes cégek kerülhetnek be. A feltételeknek egyelőre nem megfelelő kisebb cégek részére pedig inkubációt ajánlanak.
Nem a mennyiség, a minőség számít
A katalógus a program gerince. Emellett 2022-ben elindították a személyes kiutazással járó B2B delegációs programot. Itt olyan állomások voltak, mint például Madrid, Barcelona, Helsinki, de a program eljutott Tokióba és Hongkongba is, továbbá az erdélyi kapcsolatok építésének céljából Csíkszeredára is ellátogattak.
Ez egy nagyon költséghatékony módja az exportterjesztésnek. Egy ilyen látogatás során 5-15 cég vezetője tekinthet meg 4-5 üzletláncot, így kiváló lehetőség nyílik a versenytársak elemzésére, a külföldi rendezvényeken pedig nemcsak a direkt üzletkötés valósulhat meg, de fontos, hogy a cégek vezetői benne legyenek a köztudatban is - mondta Giczi Gergely.
Az élelmiszer általában nyugatról keletre mozog. A magyar élelmiszeripari termékek és alapanyagok legnagyobb felvevőpiacai Románia, Németország, Olaszország, Szlovákia, Ausztria, Lengyelország, Franciaország és Hollandia, de nagyon jelentős az érdeklődés a magyar élelmiszertermékek iránt Ázsiában, a Közel-Keleten, sőt, még Afrikában és Észak-Amerikában is.
Idén is megrendezésre kerül az OMÉK
Az Agrármarketing Centrum szervezésében idén is megrendezésre kerül az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár, mely a Hungexpo területén lesz megtartva, 2023. október 20-22-e között. A rendezvény a közönség számára az ország legolcsóbb fesztiválja is lesz egyben. A magyar agrárium termékeinek bemutatására mintegy 150 nemzetközi beszerzőt hívtak meg.
forrás: agroinform.hu
Kapcsolódó cikkek
Lélektani határt lépett át a termőföldár: ennyibe kerül egy hektár
2023. február 24. 15:26
Mutatjuk a számokat!
A termőföld hektáronkénti piaci átlagára 2022-ben 2,186 millió forintig emelkedett, ami 11 százalékos drágulás az előző évhez képest (1,969 M Ft/ha). A termőföldek piaci forgalma az előző évhez képest 27 százalékkal esett vissza, valamint csökkent az értékesített földterületek átlagos mérete is, mintegy 25 százalékkal – írja az Agrotax Kft. éves földpiaci elemzésében.
A GEO-MILK Kft. sikere: csapatmunka és előrelátás
2023. szeptember 27. 16:10
A GEO-MILK Kft. ügyvezetője, Leskó Magdolna szerint – akit 2022-ben Az Év Női Agrárvállalkozójának választottak – a gazdaság sikereinek a csapatmunka a „titka”, és hogy jó időben döntöttek a fejlesztésekről.