Kiváló eredményeket hoz az exportlehetőségek megteremtésében az Agrármarketing Centrum programja

2023. június 20. 16:57
Az Agrármarketing Centrum mai sajtóreggelijén betekintést nyerhettünk a Hungarian Food Business programba.
 
Az Agrármarketing Centrum zártkörű sajtóreggelijén betekintést nyerhettünk az AMC munkájába, terveibe, a Hungarian Food Business program eredményeibe, és az idei OMÉK részleteibe is.
Kiváló eredményeket hoz az exportlehetőségek megteremtésében az Agrármarketing Centrum programja

Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója és Giczi Gergely, Agrármarketing Centrum ügyvezető helyettese az Agrármarketing Centrum sajtóreggelijén. Fotó: Agrármarketing Centrum

Az Agrármarketing Centrum főbb feladatai

Az AMC, vagyis az Agrármarketing Centrum egy nonprofit gazdasági társaság, amelynek egyik legfontosabb feladata a belföldi agrárpromóció, vagyis a belföldi piacon a magyar termékek pozíciójának javítása.
 
Fontos feladatuk még a magyar termékek exportpiacának fejlesztése, ezért a magyar élelmiszerfeldolgozó cégeknek nemzetközi kiállítási lehetőséget szerveznek. Ezeket a lehetőségeket kiegészítették B2B rendezvényekkel, amelyek keretén belül az érdeklődő magyar cégvezetők megismerkedhetnek az adott ország piaci sajátosságával - tájékoztatta a jelenlévőket Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezető igazgatója.
AMC
De nem csak az exportra koncentrálnak. Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető helyettesének tájékoztatása szerint idén is lesznek belföldi kampányaik, melyek fókusza leginkább a sertés-, baromfi- és gyümölcságazat támogatására irányul.
 
A Hungarian Food Business program
 
Az elmúlt 3 év nagyban átalakította a lehetőségeket, a személyes találkozások beszűkülésével így egyre jobban el kellett tolódniuk az online világ irányába. Ezért jött létre a Hungarian Food Business program, amelyben ma már 200-250 magyar, exportképes élelmiszeripari cég található. Ez egy olyan digitális platform, amelyen keresztül a hazai élelmiszeripari vállalkozások be tudják mutatni élelmiszerkínálatukat, illetve termékeiket a külföldi piacok felé - mondta el Ondré Péter.
 
Giczi Gergely kiemelte, a Hungarian Food Business Programban az online katalógus valós idejű információkat tartalmaz. A cégek között a legnagyobbak is megtalálhatók. Az online katalógusba meghatározott kritériumok alapján, az exportképes cégek kerülhetnek be. A feltételeknek egyelőre nem megfelelő kisebb cégek részére pedig inkubációt ajánlanak.
 
Nem a mennyiség, a minőség számít
A katalógus a program gerince. Emellett 2022-ben elindították a személyes kiutazással járó B2B delegációs programot. Itt olyan állomások voltak, mint például Madrid, Barcelona, Helsinki, de a program eljutott Tokióba és Hongkongba is, továbbá az erdélyi kapcsolatok építésének céljából Csíkszeredára is ellátogattak.
 
Ez egy nagyon költséghatékony módja az exportterjesztésnek. Egy ilyen látogatás során 5-15 cég vezetője tekinthet meg 4-5 üzletláncot, így kiváló lehetőség nyílik a versenytársak elemzésére, a külföldi rendezvényeken pedig nemcsak a direkt üzletkötés valósulhat meg, de fontos, hogy a cégek vezetői benne legyenek a köztudatban is - mondta Giczi Gergely.
 
Az élelmiszer általában nyugatról keletre mozog. A magyar élelmiszeripari termékek és alapanyagok legnagyobb felvevőpiacai Románia, Németország, Olaszország, Szlovákia, Ausztria, Lengyelország, Franciaország és Hollandia, de nagyon jelentős az érdeklődés a magyar élelmiszertermékek iránt Ázsiában, a Közel-Keleten, sőt, még Afrikában és Észak-Amerikában is.
 
Idén is megrendezésre kerül az OMÉK
Az Agrármarketing Centrum szervezésében idén is megrendezésre kerül az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár, mely a Hungexpo területén lesz megtartva, 2023. október 20-22-e között. A rendezvény a közönség számára az ország legolcsóbb fesztiválja is lesz egyben. A magyar agrárium termékeinek bemutatására mintegy 150 nemzetközi beszerzőt hívtak meg.
 
forrás: agroinform.hu

Kapcsolódó cikkek

A kormány az import bejelentésének előírásával is védi a mezőgazdaságot

2024. április 17. 14:36
Az agráriumot a háború és Brüsszel háborúpárti politikája egyaránt sújtja. A kormány éppen ezért az ukrán mezőgazdasági termékek behozatali tilalma mellett újabb, az importot érintő intézkedéssel segíti az agráriumot. A piaci folyamatok átláthatósága és a nyomon követés erősítése érdekében előzetes bejelentési kötelezettség lépett életbe keddtől (2024.04.16.) a hazánkba bármely országból behozni kívánt mezőgazdasági termékek esetében.

Már ott tartunk, hogy több a magyar szója, mint a krumpli

2023. november 28. 08:42
Nem sokkal, de azért ez is mellbevágó, ha a magyar mezőgazdaság historikus adatait vesszük alapul: 16 ezer tonnával több szóját arattunk, mint burgonyát. Nem csoda, hogy az utóbbi felett vészharangokat kongatunk az utóbbi években…