Listeria miatti termékvisszahívás!
2023. június 09. 12:11
Visszahívta a forgalomból a Baromfirudacska 1000 g elnevezésű terméket az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. és a szállító Merian Foods Élelmiszeripari Kft.
Az ok pedig a Listeria monocytogenes baktérium esetleges jelenléte – közölte a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) csütörtökön az MTI-vel.

Tájékoztatásuk szerint a visszahívás kizárólag a 2023.06.12. minőségmegőrzési idejű, L1132.BB.3.4. tételszámú Baromfirudacska 1000 g termékre vonatkozik.
Az érintett termék bármelyik Aldi üzletbe visszavihető, az árát blokk nélkül is visszatérítik. Az üzletlánc a visszahívásról a honlapján tájékoztatta vásárlóit.
Az intézkedéssel kapcsolatos további információk elérhetőek a Nébih honlapján: https://portal.nebih.gov.hu/termekvisszahivas oldalon.
A Listeria monocytogenes baktériummal szennyezett élelmiszer fogyasztása után kialakuló, súlyos tünetekkel járó betegséget hívjuk liszteriózisnak. E kórokozó élelmiszereinkben gyakran előfordul, megbetegedést azonban csak nagyobb baktériumszám mellett okoz. Egészséges emberekben sokszor semmilyen tünetet nem vált ki a Listeriával fertőzött élelmiszer fogyasztása. Jó ellenálló képességű felnőttek a fertőzést sokszor tünetmentesen vészelik át, nem betegszenek meg. Legyengült szervezetben (csecsemők, várandós nők, hetven évesnél idősebb, valamint gyenge immunrendszerű emberek) nagyobb veszélye van a betegség kialakulásának.
forrás: Nébih
Kapcsolódó cikkek
Jön az európai húsadó?
2023. október 31. 13:34
Újra erőre kapott a húsellenesség Brüsszelben. Négy pontban összefoglaljuk, miért ne dőljünk be ennek a leegyszerűsítő narratívának.
Nem is hinnéd, de még a csomagolás színe is befolyásol, amikor leveszel egy terméket a polcról
2024. április 09. 14:26
Ezek a színek befolyásolják a fogyasztókat bio élelmiszerek vásárlásakor.
Az ökológiai élelmiszerek iránti növekvő érdeklődést az egészségesebb és fenntarthatóbb életmód iránti társadalmi váltás hajtja. A fogyasztók környezeti hatások iránti tudatossága növekszik, és olyan termékeket keresnek, amelyek összhangban vannak az értékeikkel.