Magyar szarvasgombás libamáj a leginnovatívabb termékek között a dubaji kiállításon
2024. február 19. 16:34
Az Agrármarketing Centrum közösségi standján 23 kiállító mutatkozott be.
Huszonhárom kiállítóval, 168 négyzetméteren jelenik meg az Agrármarketing Centrum közösségi standja a világ egyik legnagyobb élelmiszeripari szakkiállításán, a dubaji Gulfood-on – írja sajtóközleményében a szervezet.

Huszonhárom kiállítóval, 168 négyzetméteren jelenik meg az Agrármarketing Centrum a dubaji Gulfood-on – Fotó: Agrármarketing Centrum
Hozzáteszik, hogy a hazai kiállítók termékei között megtalálhatóak a mézek, a libamáj termékek, a gyógyteák, az olajos magvak, az energiaitalok, a tejtermékek, illetve a fagyasztott zöldség-gyümölcsök is. A legjobb innovatív termékeket díjazó „Innovation Awards" versenyre több magyar cég is benevezett, közülük a Royalpaté Kft. „Halal" szarvasgombás libamáj készítményét be is válogatták a legjobb hús- és baromfitermék kategória aspiránsai közé. A Gulfood fontos találkozóhely a közel-keleti piacokat célzó vállalkozások számára.

Rekordévet zárt a Gulfood 2023-ban, hiszen 125 ország több mint ötezer kiállítója mutatta be termékeit a közel 140 ezer szakmai látogatónak. Soha ennyien még nem érkeztek az eseményre, ezért a szervezők idén is azt remélik, hogy méltán érdemesek a világ legnagyobb élelmiszeripari szakkiállítás címére. Dubaj már évek óta fontos kereskedelmi találkozóhely, hiszen lefedi az Afrikától Indiáig tartó MENA (Middle East and North Africa) térséget. A régióba törekvő vállalkozások számára a Gulfood jelenti azt a kaput, amin belépve meghódíthatják a Közel-Kelet piacát – írja sajtóközleményében az Agrármarketing Centrum
Kiemelték, hogy ezúttal nyolc tematikus szektorban helyezték el a kiállítókat, ezek: a tejtermékek, az italok, a zsírok és olajok, az egészséges wellness és mentes termékek, a gabonafélék és hüvelyesek, a hús és baromfi, az ütős márkák, valamint a világ élelmiszerei. Az egészséges, wellness és mentes termékek szektorát nemrég indították, ami jelzi a piac fejlődését. Idén a szervezők úgy döntöttek, hogy a cukrászati termékkategóriát kiveszik az árulistából, ezeket a jövőben az ISM Middle East kiállításon mutatják majd be.
Hangsúlyozták, hogy a magyar kiállítók közül többen évről évre részt vesznek a dubaji expón, elmondásuk szerint megfelelő árualap esetén kifejezetten keresik a jó minőségű, hazai termékeket. Nagy sikere van például a mézeknek, a fagylaltporoknak és a libamájból készült készítményeknek. Nem csoda, hogy a Royalpaté Kft. szarvasgombás libamáj különlegességét a legjobb innovatív termékek versenyébe is beválogatták.

Az Agrármarketing Centrum közösségi standján megjelenő huszonhárom kiállító között az ország legnagyobb élelmiszergyártó cégei is megtalálhatóak, ráadásul olyan termékkínálatot állítottak össze a résztvevők, amellyel jó eséllyel felkelthetik a térség beszerzőinek érdeklődését. A kiállításon éppen ezért az Agrármarketing Centrum exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program is regisztrációs pultot üzemeltet, ahol folyamatosan veszik nyilvántartásba azokat a potenciális külföldi beszerzőket, akik érdeklődnek a magyar termékek iránt. Az online adatbázisban jelenleg 219 magyar élelmiszeripari gyártócég több mint kétezer termékkel, 364 külföldi beszerző vállalat és további 129 egyéb felhasználó (jellemzően nagykövetség, főkonzulátus, szakmai szervezet) szerepel – áll a sajtóközleményben.
forrás: agroinform.hu
Kapcsolódó cikkek
Újabb drágulási hullám jöhet. Mutatjuk, miért
2024. január 19. 13:57
Ha nem használható a vörös-tengeri útvonal, borzasztóan megdrágul a szállítás.
Az ukrán tengeri gabonaexport várhatóan 20 százalékkal csökken januárban az előző hónaphoz képest a vörös-tengeri válság és a kínai holdújévhez kapcsolódó ünnepek miatt – közölte egy neve elhallgatását kérő, magas rangú ukrán kormánytisztviselő a Reuters-szal.
A történelmi almafajtáknak érdemes helyet adni a házikertekben
2023. március 30. 14:51
Az alma a magyar szív számára az egyik legkedvesebb gyümölcs. Kevés olyan kert van, ahol ne kapna helyet legalább egy almafa. Főleg, mert régóta tudjuk, hogy a napi egy alma az orvost távol tartja. Az almából pedig mindenki megtalálhatja a kedvencét, akár az édeset, akár a savanyút, akár a roppanóst, akár a kásást szereti.
Habár azt gondolhatnánk, hogy ez a tipikusan magyar gyümölcs hazánkból származik, azonban ez nem így van, de számtalan, nagyon régóta termesztett, történelmi almafajta található meg nálunk. Ismerkedjünk meg velük közelebbről, és adjunk nekik helyet a kertünkben.