Megfélemlíti a Volánbusz a szabálytalanságok miatt panaszkodó dolgozóit a szakszervezet szerint
Az egyik, neve elhallgatását kérő forgalmista dolgozó arról írt, egyáltalán nem tisztázott a cégnél a munkaközi szünet fogalma és időtartama, ez pedig zavarokat is okoz:
„Reggeltől késő estig dolgozunk, amire 45 perc szünet jár(na). De ezt nem kapjuk meg, hisz a forgalmista munka állandó jelenlétet igényel, nincs olyan hogy bezárok 45 percre. Vagyis bármikor bejöhet egy mentés, érdeklődő, menetlevél-felvevő sofőr… bármi. Tehát a munka teljes megszakítása nem garantált. Ha jól tudom, a Munka törvénykönyve megengedné az ilyen munkakörben hogy ne alkalmazza a szünetet.”
A levél kapcsán a szakszervezet megjegyezte, ha a vállalat a munkaközi szünetet nem biztosítja, de papíron mégis kiadja, az nemhogy súlyosan megsérti a szabályokat, de a szakszervezet értékelése szerint okirathamisításnak is minősülhet.
Dobi István, a KDSZSZ szakszervezet elnöke a honlapod annyit fűzött hozzá az esethez,
„[…] az ügyben konzultációt kezdeményezünk a munkáltatónál és ha nem sikerül a jogszabálysértést megszüntetni a társaságnál, akkor újabb bejelentést teszünk az illetékes munkaügyi hatóságnál.”
Az, hogy különböző munkakörökben a Volánbusznál valójában nem adnak ki rendes ebédidőt, viszont csak az egyik probléma az eddig feltárt jó néhány közül. A KDSZSZ még május 10-én részletes kérdéseivel fordult a céghez, ezekben azt kívánták megtudni, mi indokolta egy új bérelem, a forgalmi kompenzációs pótlék ilyen formában való bevezetését, a dolgozók ugyanis a korábban területenként eltérő bérrendszerek április 1-i egyégesítése után azt tapasztalták, számukra érthetetlen módon változik ez a pótlék óránként 0 és 600 forint között.
A Volánbusz rövid választ küldött csupán át az érdekképviseletnek, amelyben akkor nem tisztázta, miért tér el nagy mértékben a pótlék telephelyről telephelyre, illetve azt sem, hogy a Volánusz szerint a megállapodásban rögzített pótlék fix díjas-e vagy esetleg a későbbiekben jelentősen változhat majd.Korábban a Mércén részletes riportban számoltunk be arról, már a márciusban megkötött bérmegállapodás előtt tarthatatlan viszonyok uralkodtak a cégnél, és volt olyan buszsofőr is, aki kénytelen volt napi 18 órát is dolgozni. A probléma szomorú aktualitása volt az is, hogy
Veszprémben, február elején egy sofőr munka közben szívrohamot is kapott. A 41 éves férfi kórházba szállítása után pár napon belül el is hunyt.Az akkori helyzetnek az is oka volt, hogy az általunk megkérdezett dolgozók szerint a cég „szabályozásával saját munkavégzését is akadályozza.”
mérce.hu