Megkérdezték a magyar fiatalokat, milyen autót vennének – nem erre a válaszra számítottak

2024. április 26. 15:17
A klímaváltozással és az elektromos átállással ugyan tisztában vannak a Z generáció itthoni tagjai, az e-kocsikat mégis kevésbé preferálják, sőt az online vásárlást sem. Egy friss kutatásból az is kiderült, hogy még az sem érdekli őket, milyen márkájú autót vezetnek, mivel nekik is a legfontosabb az ár.
Megkérdezték a magyar fiatalokat, milyen autót vennének – nem erre a válaszra számítottak
Immár minden autógyártónak világos, hogy a Z generáció tagjai – az 1995 és 2009 között születettek – jelentik a jövőt a piacon – állapította meg a Porsche Hungaria Cupra és Seat márkákért felelős marketingmenedzsere, Horváth Judit a siófoki Digital-Media Hungaryn. A 350 fő bevonásával elvégzett kutatásuk során elsősorban a fiatalok autóvásárlási szokásaira voltak kíváncsiak. 
használt autó
Abban semmi meglepő nincs, hogy a budapesti tízen-huszonévesek nagyobb arányban szavaznak a tömegközlekedésre, míg a vidékiek inkább kocsiba ülnek, hogy A-ból B-be jussanak, és ugyanez a helyzet a jogosítványok esetében is: a fővárosi Z-sek is a lehető leghamarabb megszerzik a vezetői engedélyt, vidéki társaikkal ellentétben azonban nem ülnek egyből a volán mögé. 
 
A megkérdezett fiatalok
  • 60 százalékának van autója,
  • közülük mintegy háromnegyedének használt, ami legalább 15 éves. 
A felmérésből egyértelműen kiderül, ez a réteg sem engedheti meg magának, hogy új járművet vásároljon, noha harmadának vannak ilyen irányú tervei. 
 
A kutatást végzők előzetesen úgy gondolták, a Z generációnak fontos a márka, de a vizsgálat éppen az ellenkezőjét bizonyította be: 
  • a magyarokhoz hasonlóan ők is inkább árérzékenyek,
  • az, hogy milyen típusú járművet vezetnek, vezethetnének, nem prioritás számukra. 
Noha a klímaváltozással és az elektromos átállással tisztában vannak az ifjak, az elektromos kocsikat mégis kevésbé preferálják, sőt az online vásárlást sem: 71 százalékuknak igenis fontos, hogy élőben kipróbálja, leteszteltje a kiszemelt négykerekűt, mielőtt megvenné. 
Rekordközelben a magyar használtautó-piac
A magyar piac tehát még mindig inkább a személyes vételezést részesíti előnyben, az értékesítéseknek jelenleg elenyésző részét teszi ki az online felületen történő eladás itthon.
Az eladó autók népszerűségi listája hajtáslánconkénti bontásban
 
Ahogy az a Használtautó.hu adatbázisából is kiderül, hiába nőtt az e-autók iránti kereslet, de a magyaroknak továbbra is zömében benzines, illetve dízelkocsira telik, vagyis továbbra sincsenek összhangban a fogyasztói igényekkel és lehetőségekkel a belső égésű motorok tiltását célzó európai tervek.
 
forrás: vg.hu

Kapcsolódó cikkek

Kedvezményes egészségügyi szolgáltatás LIGA tagoknak

2024. március 06. 13:51
2024. március 5-én a LIGA Szakszervezetek egy komplex egészségügyi szolgáltató céggel, az Affidea Magyarország Kft.-vel írt alá közös megállapodást írt alá, így a LIGA Szakszervezetek tagjai kedvezményesen tudják igénybe venni a vállalat által nyújtott egészségügyi szolgáltatásokat.

Szakmai workshop a minimálbér-rendszer átalakításáról

2024. szeptember 24. 16:45
2024. szeptember 23-án a Munkástanácsok Országos Szövetsége és a LIGA Szakszervezetek szakmai workshopot szervezett a minimálbér-tárgyalások fejleményeivel kapcsolatban.