Megkérdezték a magyar fiatalokat, milyen autót vennének – nem erre a válaszra számítottak
2024. április 26. 15:17
A klímaváltozással és az elektromos átállással ugyan tisztában vannak a Z generáció itthoni tagjai, az e-kocsikat mégis kevésbé preferálják, sőt az online vásárlást sem. Egy friss kutatásból az is kiderült, hogy még az sem érdekli őket, milyen márkájú autót vezetnek, mivel nekik is a legfontosabb az ár.

Immár minden autógyártónak világos, hogy a Z generáció tagjai – az 1995 és 2009 között születettek – jelentik a jövőt a piacon – állapította meg a Porsche Hungaria Cupra és Seat márkákért felelős marketingmenedzsere, Horváth Judit a siófoki Digital-Media Hungaryn. A 350 fő bevonásával elvégzett kutatásuk során elsősorban a fiatalok autóvásárlási szokásaira voltak kíváncsiak.

Abban semmi meglepő nincs, hogy a budapesti tízen-huszonévesek nagyobb arányban szavaznak a tömegközlekedésre, míg a vidékiek inkább kocsiba ülnek, hogy A-ból B-be jussanak, és ugyanez a helyzet a jogosítványok esetében is: a fővárosi Z-sek is a lehető leghamarabb megszerzik a vezetői engedélyt, vidéki társaikkal ellentétben azonban nem ülnek egyből a volán mögé.
A megkérdezett fiatalok
- 60 százalékának van autója,
- közülük mintegy háromnegyedének használt, ami legalább 15 éves.
A felmérésből egyértelműen kiderül, ez a réteg sem engedheti meg magának, hogy új járművet vásároljon, noha harmadának vannak ilyen irányú tervei.
A kutatást végzők előzetesen úgy gondolták, a Z generációnak fontos a márka, de a vizsgálat éppen az ellenkezőjét bizonyította be:
- a magyarokhoz hasonlóan ők is inkább árérzékenyek,
- az, hogy milyen típusú járművet vezetnek, vezethetnének, nem prioritás számukra.
Noha a klímaváltozással és az elektromos átállással tisztában vannak az ifjak, az elektromos kocsikat mégis kevésbé preferálják, sőt az online vásárlást sem: 71 százalékuknak igenis fontos, hogy élőben kipróbálja, leteszteltje a kiszemelt négykerekűt, mielőtt megvenné.

A magyar piac tehát még mindig inkább a személyes vételezést részesíti előnyben, az értékesítéseknek jelenleg elenyésző részét teszi ki az online felületen történő eladás itthon.

Ahogy az a Használtautó.hu adatbázisából is kiderül, hiába nőtt az e-autók iránti kereslet, de a magyaroknak továbbra is zömében benzines, illetve dízelkocsira telik, vagyis továbbra sincsenek összhangban a fogyasztói igényekkel és lehetőségekkel a belső égésű motorok tiltását célzó európai tervek.
forrás: vg.hu
Kapcsolódó cikkek
Éjjel-nappal nyitva a horgosi határátkelő
2023. december 01. 14:31
A munkavállalói igények eljuttatása után november végétől éjjel-nappal nyitva áll a Horgos 2 határátkelő. „Megszűnt az a lehetetlen helyzet, hogy a térség vajdaságból bejáró munkavállalói csak kerülővel, vagy több órás késéssel járjanak be a Szeged környéki vállalatokhoz" – mondja Nyisztor Margaréta, az Élelmezésipari Munkavállalók Független Szakszervezete elnöke.
Minimálbér 2025: körvonalazódik a megállapodás, megpecsételődhet a garantált bérminimum sorsa
2024. szeptember 03. 16:29
Hajlanak a munkaadók arra, hogy 2027-re a garantált bérminimum helyét átvegyék ágazati tarifarendszerek – tudta meg a Világgazdaság. Pénteken egyeztetést folytattak a munkavállalói és munkaadói szervezetek, ahol több kérdésben is előre tudtak lépni. Mindkét oldalnak ugyanakkor megvannak a saját feltételei, míg a szakszervezetek a jogszabályi háttér megteremtését várják, a vállalkozók megtartanák a szakmunkás-minimálbért bizonyos ágazatokban. A minimálbér 2025-ben jó eséllyel elérheti a 300 ezer forintot.