Mostantól telefonon is intézheti adóügyeit
A (Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az első adózói minősítés eredményéről mintegy 560 ezer cégbejegyzésre kötelezett, illetve áfa-regisztrált adóalanynak küldött értesítést május elején. A telefonos rendszer használatához csak egyedi ügyfél-azonosító szám (PIN-kód) szükséges, amelyet papíralapú nyomtatványon vagy elektronikusan, ügyfélkapun keresztül is lehet kérni. A minősítéssel kapcsolatban érdeklődni a 06-40/20-21-22-es telefonszámon lehet, a PIN kód megadása után.
Május eleje óta csaknem kétezer adózói hívás érkezett – fotó: Shutterstock
A NAV tájékoztatása szerint többségében a megbízható adózói minősítés feltételeiről, illetve korábbi végrehajtási eljárásokról kértek információkat az adózók. Az ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszer lehetővé teszi, hogy az adózók egyedi azonosítás mellett intézhessék konkrét adóügyeiket. Jelenleg 17 ügycsoportban biztosított az ügyintézés, mód van például a bevallások telefonos javítására, a folyószámla adatok lekérdezésére, egyeztetésére, az adóhatóságnál nyilvántartott adatok változásának bejelentésére.
Forrás: agroinform.com