Mostantól telefonon is intézheti adóügyeit

2016. június 06. 10:09
Új lehetőséggel bővült a NAV ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszere, a minősített adózók már telefonon is kérhetnek információt, illetve tehetnek észrevételt besorolásukkal kapcsolatban.

A (Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az első adózói minősítés eredményéről mintegy 560 ezer cégbejegyzésre kötelezett, illetve áfa-regisztrált adóalanynak küldött értesítést május elején. A telefonos rendszer használatához csak egyedi ügyfél-azonosító szám (PIN-kód) szükséges, amelyet papíralapú nyomtatványon vagy elektronikusan, ügyfélkapun keresztül is lehet kérni. A minősítéssel kapcsolatban érdeklődni a 06-40/20-21-22-es telefonszámon lehet, a PIN kód megadása után.

telefonáló gazda

Május eleje óta csaknem kétezer adózói hívás érkezett – fotó: Shutterstock

A NAV tájékoztatása szerint többségében a megbízható adózói minősítés feltételeiről, illetve korábbi végrehajtási eljárásokról kértek információkat az adózók. Az ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszer lehetővé teszi, hogy az adózók egyedi azonosítás mellett intézhessék konkrét adóügyeiket. Jelenleg 17 ügycsoportban biztosított az ügyintézés, mód van például a bevallások telefonos javítására, a folyószámla adatok lekérdezésére, egyeztetésére, az adóhatóságnál nyilvántartott adatok változásának bejelentésére.

Forrás: agroinform.com

Kapcsolódó cikkek

Világörökségünk, a Hortobágy

2016. október 20. 08:16
Kilenclyukú híd, madármentés, Dömötör-napi nyájbehajtás és Csillagoségbolt-park az Észak-Alföldön

Jogszabályok érthetően

2019. április 03. 09:30
A Magyar Közlöny 2019. március 25. és március 31. között megjelent számaiban található, az agrárgazdálkodást érintő jogszabályok