Németország: a magasabb árak ellenére is nő a zöldség- és gyümölcsfogyasztás
2023. augusztus 02. 15:54
A zöldségek és gyümölcsök értékesített mennyisége 9%-kal, forgalmuk pedig 16%-kal nőtt júniusban a GfK felmérése szerint.
A GfK felmérése szerint Németországban júniusban 9%-kal nőtt a zöldségek és gyümölcsök értékesített volumene az előző év azonos hónapjához képest, míg a forgalom értékben 16%-kal emelkedett - írta cikkében a FruitVeb.
A szamóca májusban még drágán és relatíve kis forgalommal kezdte a szezont, de júniusra az eladott mennyiségeket tekintve már 8%-kal bővült.
Ez azonban jóval elmarad a dinnye mögött, amelyből több mint 25%-kal többet értékesítettek 2022 júniusához képest. A meleg és napsütéses június kétségtelenül fellendítette a keresletet, de a masszív növekedés mögött egyértelműen bázishatás is áll, hiszen tavaly ugyanebben a hónapban a dinnye kereskedelme gyakorlatilag összeomlott.
Ez onnan is látszik, hogy az idei dinnyefogyasztás csaknem megegyezik a 2021-es szinttel. Hasonló hatás jelentkezik idén a csonthéjasoknál is: a 2022-es visszaesést követően a normál szintre állt vissza az értékesítés.
A nyári növekedés ellenére 2023 első félévét tekintve a friss gyümölcsök értékesítése összességében nem haladja meg az 1%-os, szinte marginális növekedést. Lassult többek között a bogyós gyümölcsök (-8%) és a citrusfélék (-5%) forgalma – mindkét szegmensben az előző évhez képest kétszámjegyű árszínvonal-növekedéssel.
A friss zöldségek esetében 2023 első félévében szintén stagnáltak az eladott mennyiségek, a magasabb általános árszint azonban tíz százalékos forgalomnövekedést eredményezett.
A 2023 első félévében a magasabb átlagárak mozgatórugói elsősorban a gyökérzöldségek, a hagyma- és a káposztafélék voltak. Érdekesség, hogy míg a paprikáért jóval mélyebben kell a fogyasztóknak a pénztárcájukba nyúlniuk, addig az uborka olcsóbb, mint tavaly.
A spárga a dinnyéhez hasonló utat járt be: tavaly túl drága volt a termék a piacokon, idén azonban 20% körüli forgalomnövekedéssel a fogyasztás majdnem visszatért a 2021-es szintre.
forrás: agrotrend.hu/fruitveb.hu
Kapcsolódó cikkek
Megemeli, illetve eltörli a Tesco az árstopos termékekre vonatkozó vásárlási limitet húsvét előtt
2023. március 28. 10:11
A Tesco megemeli az árstopos termékekre vonatkozó vásárlási limitet a húsvét előtti időszakban, és a tojás esetében el is törli - közölte a Tesco-Global Áruházak Zrt. az MTI-vel.
Zöldség értékesítés a facebook-on
2023. augusztus 18. 15:33
A Jakabszálláson működő Pullai Kertészet és az Alfa Lucullus Termelésfejlesztési Kft. nyílt napján korszerű szabadföldi zöldségfajtákat mutatak be az érdeklődőknek, ám emellett a rendhagyó értékesítési modelljük is igen sok tanulsággal szolgált. Egyes vásárlók a kisüzemi, szabadföldi zöldségekért szívesen fizetnek többet, és a rendhagyó vásárlási módok is terjednek...