Nettó 250 ezer a fizetés, jelentkező így sincs

2018. október 04. 08:55
Van, aki félmillió nettót kért, más pedig Youtube videó alapján akart fékbetétet cserélni. A műhelybe azonnal felvennének három embert is akár, de egy sem akad.

Egy gumiszerelő és futóművel foglalkozó műhely vezetőjének munkaerő keresését mutatja be a Totalcarcikkében. A cég vezetője hónapok óta nem talál munkaerőt, pedig mindent megtesz a megfelelő ember felkutatásért. hirdet az összes nagyobb álláskereső portálon, bejelentkezett néhány fejvadász céghez, sőt, több szakiskolával is felvette a kapcsolatot. Két-három havonta nagy nehezen felbukkan egy-egy jelentkező, de a használható munkaerő csak nem jelentkezik.
A csak Tamásként bemutatott cégvezető azt mondja, hogy ma már a közepes szaktudású szakembert is azonnal levadássza egy nagyobb cég, de van olyan, aki az iskola elvégzése után azonnal saját céget alapít. És a valóság őket igazolja, ugyanis 3,3 millió személyautó van forgalomban Magyarországon, idén még jön 150 ezer használt autó kintről és mivel tizennégy éves átlagkorú az állomány, munka mindig lesz. A cég vezetője azt mondja, a munkaerőhiány már négy éve kezdődött: először kettő kolléga távozott, egyet pedig el kellett küldeni, mert nem megfelelően végezte munkáját. 

A helyzeten szerinte nem segít a magas áfa és a magas munkáltatói terhek sem. Továbbá hasonló munkakörbe keresnek embereket Ausztriába is, de ott nettő 1000 eurótól indulnak a bérek és egyéb kedvezményekkel is csábítják a dolgozókat.

A lapnak a munkaerőhiányt megerősíti Spindler Tibor, az Autószerelők Országos Egyesületének elnöke, aki szerint az autójavítás területén országszerte háromezer állás betöltetlen és nem javít a kilátásokon, hogy miközben évente 6-800 fiatal végez valamely részterületen indított képzésen, mindössze 3,8 százalékuk marad tartósan a pályán. A többieket felszippantják a multik, illetve elmennek külföldre, vagy sofőrnek.

A helyzet még ennél is tragikusabb Kovács Ferenc a Magyar Autós Szakmai Szövetség alelnöke szerint, hiszen a tízezer vállalkozást magába foglaló teljes autós szolgáltató szektorban körülbelül 15 ezer betöltetlen állás van. A szakmában dolgozók több mint kétharmada tízéves szakmai tapasztalattal rendelkezik, míg a kezdők és a legfeljebb ötévnyi gyakorlattal rendelkezők aránya csak mintegy tíz százalék.

Az MASZSZ alelnöke szerint a probléma az oktatás alacsony színvonalán kívül az áll, hogy a felpörgő használtautó-piac miatt egyre többen nem vállalkozóként vagy alkalmazottként, hanem egyszerű magánszemélyként dolgoznak. Így az árnyékgazdaság aránya a teljes járműves tevékenységi területen eléri az éves termelési, forgalmi érték ötvenkét százalékát.

totalcar.hu / hrportal.hu

Kapcsolódó cikkek

Vállalati Fehér Könyv

2020. szeptember 04. 08:11
A COVID-19 világjárvány során valamennyi gazdálkodó szervezetnek fontos szerepe van a negatív gazdasági és társadalmi hatások csökkentésében, ezért az Innovációs és Technológiai Minisztérium 2020. szeptember 3-án gyakorlati útmutatót adott ki a vállalatok részére.

Megjelent a Helyi Termék Kézikönyv a NAK gondozásában

2016. március 21. 08:21
A sorban a kilencedik kézikönyv ezúttal a helyben termelt alapanyagokból hagyományos, az adott térségre jellemző eljárással készült élelmiszereket előállító és értékesítő gazdáknak szól. A kézikönyv elkészítését az indokolta, hogy hazánk támogatja azt az európai uniós kezdeményezést, miszerint az országok belső piacait belső termelésből kell ellátni. Ezért is fontos, hogy a Magyarországon megtermelt termékeket itthon dolgozzuk fel és értékesítsük, ezzel is élénkítve a nemzetgazdaságot.