Prémium termékekkel népszerűsítik a magyar élelmiszereket Kínában

2018. november 07. 09:53
Az Agrármarketing Centrum (AMC) látványkonyhával és egy 90 négyzetméteres agrárpavilonnal népszerűsíti a magyar élelmiszereket Sanghajban, a Kínai Nemzetközi Import Expón. Az eseményen a résztvevők prémium borokat, minőségi ásványvizeket, kacsa- és libapehely termékeket, sajtokat és tejtermékeket, illetve édességeket kóstolhatnak.

Kína hatalmas piacot jelent a magyar agrár- és élelmiszeripar számára, az ország hazánk tizedik legfontosabb kereskedelmi partnere – fogalmazott Ondré Péter, az AMC ügyvezető igazgatója az MTI-nek.

Az első Kínai Nemzetközi Import Expónak Európából Németország és Nagy-Britannia mellett Magyarország a díszvendége. Magyarország a rendezvényen arra törekszik, hogy a kínai piacon pozicionálja a járműipari, az innovációs, az agrár- és élelmiszeripari termékeket és szolgáltatásokat, valamint, hogy az országot, mint turisztikai és befektetési célországot mutassa be a nemzeti pavilonban. A Kínába irányuló magyar export 2017-ben meghaladta a 2,7 milliárd dollárt, ezen belül kiemelkedő a Kínába irányuló élelmiszerexport, amely közel 70 millió dollárt tett ki tavaly.

nak.hu

Kapcsolódó cikkek

Étolaj, csirkemell, hamburger: eszméletlen a drágulás, mi folyik a magyar boltokban?!

2021. szeptember 09. 11:24
A legfrissebb statisztikák szerint a napraforgó étolaj ára brutálisan kilőtt Magyarországon, de ugyanígy a hamburgert vagy a csirkemellfilét sem kímélte a gigadrágulás éves szinten. És akkor arról még nem is esett szó, hogy az egyik legkedveltebb mediterrán gyümölcs átlagára egyetlen hónap alatt majd 17 százalékkal emelkedett.

Ide is begyűrűzött a koronavírus-járvány: földben maradhat a magyar luxuszöldség

2020. március 30. 09:25
Aggasztja a magyar termelőket, hogy a korai, fólia alatt termesztett spárga betakarításához honnan lesz elengedő munkaerő, a külföldi idénymunkások elmaradásával ugyanis munkaerőhiány alakulhat ki ezen a területen. A szakma szerint nagyon alaposan át kellene gondolni, hogy a rendelkezésre álló hazai munkaerőt hogyan tudják bevonni a mezőgazdaságon belül a kézimunka-igényes kertészeti termelésbe.