Prémium termékekkel népszerűsítik a magyar élelmiszereket Kínában

2018. november 07. 09:53
Az Agrármarketing Centrum (AMC) látványkonyhával és egy 90 négyzetméteres agrárpavilonnal népszerűsíti a magyar élelmiszereket Sanghajban, a Kínai Nemzetközi Import Expón. Az eseményen a résztvevők prémium borokat, minőségi ásványvizeket, kacsa- és libapehely termékeket, sajtokat és tejtermékeket, illetve édességeket kóstolhatnak.

Kína hatalmas piacot jelent a magyar agrár- és élelmiszeripar számára, az ország hazánk tizedik legfontosabb kereskedelmi partnere – fogalmazott Ondré Péter, az AMC ügyvezető igazgatója az MTI-nek.

Az első Kínai Nemzetközi Import Expónak Európából Németország és Nagy-Britannia mellett Magyarország a díszvendége. Magyarország a rendezvényen arra törekszik, hogy a kínai piacon pozicionálja a járműipari, az innovációs, az agrár- és élelmiszeripari termékeket és szolgáltatásokat, valamint, hogy az országot, mint turisztikai és befektetési célországot mutassa be a nemzeti pavilonban. A Kínába irányuló magyar export 2017-ben meghaladta a 2,7 milliárd dollárt, ezen belül kiemelkedő a Kínába irányuló élelmiszerexport, amely közel 70 millió dollárt tett ki tavaly.

nak.hu

Kapcsolódó cikkek

Nyár közepén jöhet a 800 forintos kenyér

2022. június 22. 09:31
A búza tonnánkénti ára a duplájára nőtt a háború miatt.

Hét milliárd forint válságkezelő támogatás érkezett az élelmiszer-feldolgozó vállalkozások és a juhtartók számára

2020. szeptember 28. 10:06
A koronavírus gazdasági hatásainak ellensúlyozása érdekében az Agrárminisztérium 25 milliárd forintos válságkezelő támogatási programot készített a mezőgazdaság és élelmiszeripar szereplői számára - tájékoztatta az MTI-t Nagy István. Az agrárminiszter elmondta, hogy első körben 1261 vállalkozás részére 6,2 milliárd forint támogatást folyósított a Kincstár, a fennmaradó kifizetéseket folyamatosan utalják.