Prémium termékekkel népszerűsítik a magyar élelmiszereket Kínában

2018. november 07. 09:53
Az Agrármarketing Centrum (AMC) látványkonyhával és egy 90 négyzetméteres agrárpavilonnal népszerűsíti a magyar élelmiszereket Sanghajban, a Kínai Nemzetközi Import Expón. Az eseményen a résztvevők prémium borokat, minőségi ásványvizeket, kacsa- és libapehely termékeket, sajtokat és tejtermékeket, illetve édességeket kóstolhatnak.

Kína hatalmas piacot jelent a magyar agrár- és élelmiszeripar számára, az ország hazánk tizedik legfontosabb kereskedelmi partnere – fogalmazott Ondré Péter, az AMC ügyvezető igazgatója az MTI-nek.

Az első Kínai Nemzetközi Import Expónak Európából Németország és Nagy-Britannia mellett Magyarország a díszvendége. Magyarország a rendezvényen arra törekszik, hogy a kínai piacon pozicionálja a járműipari, az innovációs, az agrár- és élelmiszeripari termékeket és szolgáltatásokat, valamint, hogy az országot, mint turisztikai és befektetési célországot mutassa be a nemzeti pavilonban. A Kínába irányuló magyar export 2017-ben meghaladta a 2,7 milliárd dollárt, ezen belül kiemelkedő a Kínába irányuló élelmiszerexport, amely közel 70 millió dollárt tett ki tavaly.

nak.hu

Kapcsolódó cikkek

Olaszország élelmiszer-folyosót akar Ukrajnából a globális élelmiszerválságot elkerülendő

2022. május 24. 10:56
Az ukrajnai háború alakulásáról és az élelmiszerválság elkerüléséről egyeztetett Mario Draghi kormányfő bolgár kollégájával, Kiril Petkovval, akivel Rómában találkozott.

Magyarország egyik fő gazdasági potenciálja az agrárium és az élelmiszeripar

2019. június 25. 08:22
A mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek külkereskedelme évről évre nagymértékben hozzájárul a nemzetgazdaság pozitív egyenlegéhez, ezért makrogazdasági jelentősége meghatározó- mondta Nagy István agrárminiszter a külgazdasági attasék éves értekezletén, Budapesten.