Új ernyőmárkát vet be turistamágnesként a rekordévet záró büki gyógyfürdő
2024. május 30. 16:30
Idén sem maradnak el a hatékonyságot és szolgáltatásminőséget javító fejlesztések a Bükfürdő Thermal & Spaban. A 2023-ban minden idők legsikeresebb gazdálkodási évét záró létesítmény az egymilliárd forintos beruházásokat saját forrásból finanszírozza.
A beruházás kiterjed valamennyi vizesblokkegység teljes körű felújítására, egy új, 700kw-os napelemfarm telepítésére, közel 2000 fényforrás energiatakarékos megújítására, illetve a mobilház-kapacitás bővítésére a kemping területén. Mindezek mellett az összes szaunát felújítják és a szekrénykapacitást is bővítik a létesítményben.
„A napelempark bővítésével 3,2 millió kw-ról 2,5 millió kW-ra tudjuk leszorítani energiafelhasználásunkat" – nyilatkozta lapunknak Gajda Tibor, a társaság vezérigazgatója. Az energiahatékonyságot javító fejlesztések sorát a következő évben az elfolyó termálvíz hőjének hasznosításával folytatják, ez a lépés gázfogyasztásukat fogja jelentős mértékben csökkenteni.
Sikeres volt a működési struktúraváltás
A vendégkör közismert árérzékenységére és a vendégek számában több okból (jövedelmi, demográfiai) jelentkező csökkenésre a Bükfürdő Thermal & Spa a működés teljes átalakításával reagált. A 2018-ban megindult strukturális változás során a korábban kiszervezett tevékenységeket – beleértve az összes strandi vendéglátóhely működtetését – saját üzemeltetésbe vették vissza,ezáltal jelentősen csökkentették a létesítmény jegyáraknak való kitettségét. A covid alatti időszakban épített, nagy kapacitású termelőkonyha jóvoltából 40 másodpercenként ki tudnak adni egy lángost és két percenként egy pizzát, ez nagy segítségükre van a napi üzletvitelben.
„A vendéglátóhelyek üzemeltetése a munkaerőhiány miatt így is jelentős kihívást jelent, ám az eredményesség szempontjából nélkülözhetetlen" – emelte ki a vezérigazgató. A saját fagylaltüzemben 130 ezer gombócnyi hideg finomságot állítanak elő, ami 70 millió forintos árbevételhez juttatja a társaságot.A saját üzemeltetésű pékség, vagy az évente értékesített közel 120 ezer kávé is jelentős jövedelmet biztosít.
A büki fürdőben 2019-hez képest közel megduplázták az árbevételt tavaly - Fotó: Bükfürdő Thermal & Spa
Mindezek révén sikerült elérniük, hogy a bevételek tekintetében létesítményük ma már több lábon áll. A jegyértékesítés az összes árbevételnek mindössze 50-55 százalékát adja, ehhez a vendéglátás további 25-30 százalékot, a szálláshelyeiken regisztrált 60 ezer vendégéjszaka és az ebből befolyó bevétel pedig 15-20 százalékot tesz hozzá.„2019-ben 713 ezer, 2023-ben pedig 570 ezer vendéget fogadtunk, ennek ellenére az árbevételt 2019-hez képest közel megdupláztuk az elmúlt évben" – érzékeltette a stratégia sikerességét Gajda Tibor.
Az eredményesség javulásához a szervezet karcsúsítása is hozzájárult. A korábbi 230 munkatárssal szemben a feladatokat 180 fővel látják el, s ebbe a létszámba a vendéglátásban dolgozó 40 új kolléga is beletartozik. A szolgáltatások színvonalát kedvezően befolyásolja, hogy kollégáiknak megfelelő munkabért és tisztességes munkakörülményeket biztosítanak – hangsúlyozta a vezérigazgató. A működési struktúraváltás eredményeként a létesítmény 963 millió forintos eredménnyel minden idők legsikeresebb gazdálkodási évét zárta. Idén befagyasztották a belépőjegyek árát, vagyis 2024-ben is a tavalyi árakkal várják a fürdőzni vágyókat.
Indul a Bükfürdő Live
Ugyanakkor „az árak befagyasztásából várakozásainkkal ellentétben csak szerény versenyelőnyt tudtunk kovácsolni" – tette hozzá a cégvezető. A 2024-ben útjára indult Bükfürdő Live rendezvényeitől azonban pont az ellenkezőjét remélik. A eseménysorozat keretében év végéig 150, a következő évtől pedig évi 200-250 kulturális programmal, koncerttel, stand-up előadással, családi rendezvénnyel várják a vendégeket, immár nemcsak a fürdő területén, hanem a gyógyhely főterén is. A programok néhány kivételtől eltekintve ingyenesek, azokat a fürdő finanszírozza.
A gyógyhely főterén is lesznek ingyenes programok - Fotó: Bükfürdő Thermal & Spa
Bükfürdő a vendégkört illetően az osztrák vagy német fürdőtelepüléseket követné mintaként, ennek megfelelően a Bükfürdő Live ernyőmárka alatt szerveződő rendezvénysorozat tíz eltérő hangulatú és célcsoportú rendezvénytípust takar (operett, klasszikus, folklór, családi, after spa, fun, aktív, gasztro, helyi és advent). Az idei év csúcsrendezvénye a Bükfürdő Live Weekend zenei és gasztrofesztivál lesz július 25-27-én.A futball Eb-re és az olimpiára hatalmas led-fallal, a télre pedig jégpályával készülnek.
forrás. turizmus.com
Kapcsolódó cikkek
Bécsi és zágrábi adventi utazásokat indít a magyar magán vasúttársaság
2024. november 08. 16:28
Bécsbe és Zágrábba is indít adventi kirándulásokat a Continental Railway Solution Kft. Decemberben több alkalommal indul útnak a Continental Classic Express Budapestről.
Dupla arany csillagot kapott egy magyar gin a londoni gasztro Oscaron
2023. augusztus 14. 17:38
Kiemelkedő eredményt ért el, két arany csillagot kapott a Great Taste Awards-on a Zsolnay gin, amely a Zsolnay márka és a Búzavirág gin közös munkájának eredménye.
A nemzetközi, 400 tagból álló szakmai zsűri most találkozott először a Zsolnay magyar ginnel. Bár a bírákat nem befolyásolta a külalak, hiszen vakkóstoláson esett át a tétel, a világmárka és az ital készítői nagyon büszkék az elért eredményre.