Virágozni kezdett a banánliget Kaposváron

2020. június 19. 08:01
Mintegy 150 banánfa növekedik egy családi ház kertjében.

Cser Kaposvár délnyugati városrésze, családi házas övezet, ahol egy takaros porta kertjében banánliget ad árnyékot és hűst az ott élőknek a nyári hónapokban, írta a KaposvárMost.

Jelenleg mintegy 150 fa növekedik a banánligetben, ahol most az a legnagyobb öröm, hogy megjelent az első virág is az ültetvényen.

Termést is hoznak a fák, nem csupán virágoznak, de sajnos a mi éghajlatunkon már nem érnek be a gyümölcsök

– mondta a portálnak Pál Attila, az ültetvény tulajdonosa.

Fotó: Facebook/Pál Attila

Ez a növény egyébként egy normál fajta, amit beszerezhet bárki, ha elmegy egy nagyobb áruház kertészeti részlegére, ahol cserépben lehet kapni. A kaposvári kertben kisebb hajtások jelentek meg még 2012 körül az első fa alján, amit a gazda gyökérrel együtt leválasztott, és új helyre ültetett. Ezzel a “technikával” növekedett az állomány a most látható szintre.

Késő ősszel, amikor már kezd hűvösebbre fordulni az időjárás, körülbelül térd magasságig vissza szoktam vágni az összes növényt, ládákkal letakarom a töveket, majd beborítom először levelekkel, a tetejére pedig trágyával összekevert földet szórok, ez megvédi őket a hidegtől

– tájékoztatott Pál Attila.

Tavasszal aztán leszedi a borítást, meglazítja a földet. A leszedett borítás jó tápanyag is a növényeknek és kezdődik elölről a folyamat, melynek során minden évben néhány fával növekedik az állomány.

sokszinuvidek.24.hu

Kapcsolódó cikkek

Tisztítsuk meg együtt a természetet!

2021. március 26. 07:45
Az erdők-mezők megtisztítására hív az Aktív Magyarország és az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ tavaszi kampánya.

Az MTÜ bemutatta, hogy működik az adatvezérelt turizmus a gyakorlatban

2022. július 01. 09:25
Az adatvezérelt ágazatirányítás széles körű gyakorlati bemutatása volt a célja annak a szakmai rendezvénynek, amelyen a Magyar Turisztikai Ügynökség betekintés nyújtott az adatokra épülő marketing- és értékesítési kampányokba, a térségi márkák kialakításába és a kiemelt együttműködési lehetőségekbe.