Virsliből is válasszuk a hazait!
2022. december 30. 11:58
Az év utolsó hónapjában 20-25%-kal több virslit vásárolnak, mint más hónapokban. Virsliből is érdemes a hazait venni, mert a hazai gyártók termékei nyomonkövethetők, folyamatosan ellenőrzöttek, és a hazai ízvilágra tervezettek. Érdemes a csomagoláson megnézni az ovális pecsétet, ami tartalmazza az utolsó gyártási folyamat helyét. HU = Magyarország. Válasszuk a hazait!

Hazánkban az éves virslieladás 34 ezer tonna körül van, jellemzően decemberben fogy a legtöbb belőle. A koronavírus-járvány óta alapvetően előrecsomagolt terméket választanak a fogyasztók, de a csemegepultos áruk már azelőtt is lényegesen kisebb arányban fordultak elő. Főként hagyományos termékek készülnek, de lehet kapni kis arányban például sajtos, chilis virslit is; különleges, drágább termék a juhbeles, amiből kevesebb is fogy.
A „virsli” tartalmát az Élelmiszerkönyv szabályozza, aminek a tartalma a leírástól eltér, az nem nevezhető virslinek, ezért is találhatók például „rúd”, „szelet”, „pálcika” stb. elnevezésű termékek az üzletekben. A virslire vonatkozó előírások közül a legfontosabb a hústartalom: a késztermékre vonatkoztatva legalább 51%. Ha a hústartalom alacsonyabb, vagy 10 százaléknál több a mechanikailag lefejtett hús a termékben, az már nem nevezhető virslinek. Emellett vásárláskor érdemes figyelni arra, hogy minél kevesebb összetevőből álljon a termék, ugyanis az adalékanyagok a minőség rovására mehetnek.
A frankfurti virsli a vörösáruk leghíresebb képviselője, állítólag már a 13. században is készítették. A húsból prádot készítettek, fűszerezték. A termék összetétele ma is ugyanez, csak a technológia változott. Ezen termék alapján készült a későbbiekben a bécsi virsli, ami az alapja a Magyarországon ismert virslinek. A frankfurti virsli eredetileg csak sertéshúst tartalmazott, míg a bécsi típusúba már marhahús is került. A környező országokban valamilyen formában megtalálható a virsli, vagy ehhez hasonló termék. A virsli népszerű termék, különösen a gyermekes családok körében, és szilveszterkor szinte minden háztartásban megtalálható az ünnepi asztalon.
forrás: agrotrend.hu
Kapcsolódó cikkek
Több mint 10 százalékkal nőtt a COOP Gazdasági Csoport forgalma tavaly
2023. május 24. 14:02
Több mint 10 százalékkal nőtt a COOP Gazdasági Csoport forgalma tavaly az egy évvel korábbihoz képest, így 748 milliárd forintos árbevételt ért el; a cégcsoporton belül a Coop üzletlánc forgalma mintegy 16 százalékos növekedéssel 470 milliárd forintot tett ki 2022-ben - közölte a CO-OP Hungary Zrt. az MTI-vel.
A közleményben Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója ismertette: a kiskereskedelmi piac szereplői közül a COOP üzletlánc van jelen a legtöbb helyen az országban, 1430 településen 2180 üzlettel.
Szinte lehetetlennek tűnt, de Ukrajna hagymával is megjelenhet az EU-s piacokon
2024. február 20. 15:54
Ukrajnában borzasztóan leesett a vöröshagyma ára.
Az East Fruit elemzői szerint Ukrajnában a vöröshagyma kilónkénti ára az utóbbi hetekben mindössze 0,24-0,40 dollárnak (12-15 grivnya) felelt meg, ami az egy évvel korábbinak mindössze a felét teszi ki – írja a freshplaza.com.