Zajlik az M1 sztráda bővítésének előkészítése, jövőre indul az érdemi munka

2024. december 12. 17:53
Hatalmas fejlesztés vette kezdetét az M1-es autópályán, tudniillik négy év alatt kétszer három sávossá szélesítik Magyarország legforgalmasabb autópályáját. Már folyik a sztráda bővítésének előkészítése, az útépítés pedig jövőre indul.
Zajlik az M1 sztráda bővítésének előkészítése, jövőre indul az érdemi munka
A Magyar Koncessziós Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (MKIF) november elejére időzítette a munkakezdést.
  • Első lépésként próbacölöpözés folyik a leendő hidaknak, felüljáróknak helyet adó földdarabokon. Ennek során arra keresik a választ a szakemberek, hogy milyen a talaj teherbírása.
  • Emellett elindították a védett növények áttelepítését,
  • a harmadik fázisban pedig a Magyar Nemzeti Múzeum Nemzeti Régészeti Intézetének munkatársai hozzáfogtak az előzetes régészeti dokumentáció elkészítéséhez szükséges próbafeltárásokhoz. Utóbbiakat a rézsűben és a pihenőhelyeken végzik.
Szerencsére a régészeti feltárás, a cölöpözés és a növények áttelepítése sem jár forgalomkorlátozással. Igaz, a jövőre induló, pályatestet is érintő érdemi munka következtében számottevő torlódások alakulhatnak ki Budapest térségében. Fényképek forrása: MKIF
 
Nyolcvan kilométeren bővül és újul meg az M1
Az MKIF felhívja rá a figyelmet, hogy az M0 és az ácsi Concó pihenőhely között négy év alatt megvalósuló fejlesztés látványos része 2025 szeptemberében indul. Ekkor már a pályatesthez és a burkolathoz is hozzányúlnak. Túl azon, hogy a beruházás befejezését követően irányonként három sáv áll az autósok rendelkezésére, mindkét oldalon létrehoznak úgynevezett intelligens leállósávokat is. Ezeket – dugó, torlódás vagy egyéb ok miatt – bármikor megnyithatják a járműforgalom előtt a digitális, távolról vezérelhető jelzőtáblák segítségével, így garantálva a folyamatos haladást a 80 km-es új etapon.
A bővítés során az elválasztósáv sövényeinek helyére betonelemeket tesznek az MKIF szakemberei, egyúttal vízelvezető rendszert is kialakítanak. A cég szerint így biztonságosabb és költséghatékonyabb lesz az üzemeltetés
 
Érdemes arról is szót ejteni, hogy az MKIF a 2034-ig tartó időszakban szintén kétszer három sávossá alakítja az M3-ast az M31-től Gyöngyösig és az M7-est az M0-tól Szabadbattyánig, s mindenütt kiépíti az intelligens leállósávot is. Mindemellett azzal is számolhatnak az autósok, hogy 2027 után elindul a Komáromot és Székesfehérvárt összekötő, később Sárbogárdig elérő M200-as kivitelezése is.
 
forrás: autoselet.hu

Kapcsolódó cikkek

Megérkezett a Kossuth térhez az Aranyvonat

2023. augusztus 18. 13:36
Az egykor a Szent Jobbot hordozó vonat másolata idén is bejárható lesz.
 
Szent István halálának 900. évfordulóján, 1938-ban a magyar állam elindította az országban a gazdagon díszített Aranyvonatot, aminek célja az uralkodó mumifikálódott jobb keze – a Szent Jobb – az ország minden részére való eljuttatása volt.

A Szerelem hete a gyulai Almásy-kastélyban és a Várban

2023. február 08. 13:41
Páros keresőjátékokkal, vacsorával, bonbonkészítéssel és esküvőkiállítással készül a házasság hetéhez kapcsolódva a gyulai Almásy-kastély és a vár, ahol február 11. és 18. között rendezik meg a Szerelmesek hetét.
A látogatókat a bonbonkészítés és játékok mellett két kiemelt - külön belépődíjas - program várja. A Valentin napi vacsorát a kastély Stefánia-szárnyában rendezik, ahol a különleges ételsorok mellett a jelentkezők érdekes és pikáns történeteket is hallgathatnak Szilágyi Sándor történész előadásában - közölte a kiállítóhelyeket működtető Erkel Ferenc Múzeum NKft. szerdán közleményben.