Zajlik az M1 sztráda bővítésének előkészítése, jövőre indul az érdemi munka
2024. december 12. 17:53
Hatalmas fejlesztés vette kezdetét az M1-es autópályán, tudniillik négy év alatt kétszer három sávossá szélesítik Magyarország legforgalmasabb autópályáját. Már folyik a sztráda bővítésének előkészítése, az útépítés pedig jövőre indul.

A Magyar Koncessziós Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (MKIF) november elejére időzítette a munkakezdést.
- Első lépésként próbacölöpözés folyik a leendő hidaknak, felüljáróknak helyet adó földdarabokon. Ennek során arra keresik a választ a szakemberek, hogy milyen a talaj teherbírása.
- Emellett elindították a védett növények áttelepítését,
- a harmadik fázisban pedig a Magyar Nemzeti Múzeum Nemzeti Régészeti Intézetének munkatársai hozzáfogtak az előzetes régészeti dokumentáció elkészítéséhez szükséges próbafeltárásokhoz. Utóbbiakat a rézsűben és a pihenőhelyeken végzik.

Szerencsére a régészeti feltárás, a cölöpözés és a növények áttelepítése sem jár forgalomkorlátozással. Igaz, a jövőre induló, pályatestet is érintő érdemi munka következtében számottevő torlódások alakulhatnak ki Budapest térségében. Fényképek forrása: MKIF
Nyolcvan kilométeren bővül és újul meg az M1
Az MKIF felhívja rá a figyelmet, hogy az M0 és az ácsi Concó pihenőhely között négy év alatt megvalósuló fejlesztés látványos része 2025 szeptemberében indul. Ekkor már a pályatesthez és a burkolathoz is hozzányúlnak. Túl azon, hogy a beruházás befejezését követően irányonként három sáv áll az autósok rendelkezésére, mindkét oldalon létrehoznak úgynevezett intelligens leállósávokat is. Ezeket – dugó, torlódás vagy egyéb ok miatt – bármikor megnyithatják a járműforgalom előtt a digitális, távolról vezérelhető jelzőtáblák segítségével, így garantálva a folyamatos haladást a 80 km-es új etapon.

A bővítés során az elválasztósáv sövényeinek helyére betonelemeket tesznek az MKIF szakemberei, egyúttal vízelvezető rendszert is kialakítanak. A cég szerint így biztonságosabb és költséghatékonyabb lesz az üzemeltetés
Érdemes arról is szót ejteni, hogy az MKIF a 2034-ig tartó időszakban szintén kétszer három sávossá alakítja az M3-ast az M31-től Gyöngyösig és az M7-est az M0-tól Szabadbattyánig, s mindenütt kiépíti az intelligens leállósávot is. Mindemellett azzal is számolhatnak az autósok, hogy 2027 után elindul a Komáromot és Székesfehérvárt összekötő, később Sárbogárdig elérő M200-as kivitelezése is.
forrás: autoselet.hu
Kapcsolódó cikkek
Modern turistaház történelmi helyszínen
2023. július 19. 13:06
Récényi út, vasfüggöny, Nyíres, Muck – ezek alapján már kaphatunk útbaigazítást Sopronban, de a navigációnk is tudja, hogy hol keressük a TAEG Tanulmányi Erdőgazdaság Zrt. legújabb turistaházát.
A Lővér Uszodától öt kilométerrel délnyugatra, a Récényi út végén sorompó állja a gépkocsiforgalom útját; onnan száz méteren belül elérjük az Erdő Háza Ökoturisztikai Látogatóközpont bejáratát, a mellette vezető aszfaltúton pedig az egykori határőr-üdülőt ölelő Nyíres-erdőbe érünk.
Megizzasztja a vendéglátást az 50 forintos betétdíjas rendszer, hozott némi drágulást
2024. július 11. 17:56
Nem csak a kereskedelemben, a vendéglátásban is új fejezetet nyitott a betétdíjas italok kötelező visszaváltási rendszere. A sétányok, strandok büféiben, az éttermekben még alakul a gyakorlat, ezért sok a furcsa helyzet.