1500 diák került közelebb a hazai agráriumhoz

2019. június 05. 07:49
A rendezvények kimondott célja volt, hogy a fiatalokból a változó trendekre nyitott, azokat befogadó és tudatosan vásárló célcsoportot hozzanak létre

Ebben a tanévben Zalából indult, és a napokban Komárom-Esztergom megyében zárult a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) „Itthonról Otthonra” nevű iskolai tájékoztató fórumsorozata. Ennek keretében 12 megye általános- illetve középiskoláiban összesen 1500 diák hallhatott előadást a mezőgazdaság sokszínűségéről, a tudatos fogyasztásra fókuszálva, valamint kóstolhatta meg helyi termelők termékeit.


fotó: NAK

Az országos fórumsorozat előadásait Süle Katalin, a NAK elnökségi szóvivője valamint a köztestület adott megyei vezetői tartották, országszerte közel hatvan helyi termelő bevonásával, akiknek termékeit meg is kóstolhatták a diákok.

A rendezvényeken kiemelt szerepet kapott az egészségtudatos táplálkozás, illetve a zöldség- és gyümölcsfogyasztás.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara nagyon fontosnak tartja, hogy a fogyasztók a kiváló minőséget összekapcsolják a magyar eredettel, valamint kiemelt tevékenysége az agrárgazdaság és az élelmiszeripar hazai népszerűsítése, illetve a gazdálkodók és a hazai élelmiszer-előállítók iránti bizalom kiépítése. A NAK ennek megfelelően végzi ismeretterjesztő és edukációs kampányát is, amely során kibővített eszköztárral szólítja meg a hazai lakosságot, ezáltal segítve a kamarai tagokat.

Az akció keretében működik a Kamara „Itthonról Otthonra” nevű életmód témájú Facebook-oldala is, ahol egész évben olyan látásmódformáló üzeneteket juttat el szórakoztató formában, amelyek segítik a hazai termékekbe vetett bizalom erősítését. Az oldalnak már 37 ezer követője van.

A NAK 2017 novemberében indította el iskolai tájékoztató fórumsorozatát, amelynek keretében

ez idáig összesen mintegy 3500 gyereknek tartott előadást, kóstoltatást általános és középiskolákban.

A rendezvények kimondott célja volt, hogy a fiatalokból a változó trendekre nyitott, azokat befogadó és tudatosan vásárló célcsoportot hozzanak létre. A kamara a programot időszakosan óvodákra is kiterjesztette:

több száz óvodás tett látogatást különböző helyi termelőknél, köztük gyümölcstermesztőnél, péknél, méhésznél vagy sajtkészítőnél.

Idén nyáron még lesznek ilyen, óvodásoknak szervezett programok, szeptembertől pedig folytatódik az iskolai programsorozat.

Az „Itthonról Otthonra” kezdeményezés sikeresnek bizonyult, elfogadottsága a vártnál is nagyobb.

agrotrend.hu / NAK

Kapcsolódó cikkek

Nem hatotta meg a multinacionális áruházláncokat az agrárminiszter kérése

2020. április 24. 08:17
A piaci szereplők jelzései szerint egyre több bolthálózat inkább importárut kínál, mintsem hogy hazai termékekkel töltse fel a polcait. Az agrárkamra a kormányhoz fordult ­emiatt, valamint jelezte: ha az áruházláncok nem változtatnak a kereskedelmi gyakorlatukon, kezdeményezni fogják a 15 óra utáni piaci előnyük megszüntetését.

Koronavírus: ezekkel az intézkedésekkel mentenék meg a hazai élelmiszeripari cégeket

2020. április 04. 07:54
Győrffy Balázs szerint vendéglátó szektor teljes leállása közvetlenül érinti az agrárgazdasági beszállító cégeket, ezért számukra szükség lenne a már meglévő szektoriális kedvezményekre. Az új helyzet legfontosabb tanulsága azonban az, hogy a magyar termékekkel az emberek ellátásának biztonsága garantált még a válságos időszakokban is, de ha a külföldi élelmiszeripar termékeit vásároljuk és ennek következtében leépítjük a magyar termékeket, akkor azzal hosszú távon saját magunkat veszélyeztetjük. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnökével a Portfolio készített interjút.