A biztonságos élelmiszer-ellátás kulcskérdés

2016. december 05. 09:13
Egészséges, jó minőségű, biztonságos, GMO-mentes élelmiszereket kell termelnie a magyar gazdaságnak, miközben kíméljük a környezetet, óvjuk természeti értékeinket azért, hogy az utánunk jövő generáció is élvezhesse kincseit – fogalmazott a földművelésügyi miniszter a környezettudatos növénytermelésről és kertészeti termelésről rendezett szakmai fórumon.
 

Fazekas Sándor kifejtette: az új termelési és feldolgozási technológiák eredményeit is alkalmazó, GMO-mentes, egészséges élelmiszerek hazánkban is és a világpiacon is keresettek, a magyar gazdaságnak ezt az igényt kell követnie.

Kép letöltése
 
Fotó: Pelsőczy Csaba/FM

 

Olyan versenyképes, gazdasági, környezeti és társadalmi szempontból egyaránt fenntartható mezőgazdasági termelésre törekszünk, amely hozzájárul a munkahelyek gyarapításához, garantálja az ország biztonságos élelmiszer-ellátását, egyúttal óvja természeti értékeinket, megőrzi a biológiai sokféleséget és kíméli a környezetet.

A miniszter szerint a világ élelmiszer-termelése jól látható válaszút előtt áll: van egy, a GMO-ra alapozott termelési elképzelés, a másik szerint pedig innovációval, a kutatás-fejlesztés eredményeit alkalmazva, de GMO nélkül is lehet hatékonyan termelni. Magyarország ezt az utat választotta.

Kép letöltése
 
Fotó: Pelsőczy Csaba/FM

 

A magyar élelmiszergazdasági stratégia kulcseleme a GMO-mentes termelés. Fontos, hogy az élelmiszer egészséges és biztonságosan fogyasztható legyen, és a termelés környezetet kímélő módon folyjon, a termelők ne vegyék igénybe túlzottan a természeti erőforrásokat, hogy azt a következő nemzedékek is használhassák.

kormany.hu

Kapcsolódó cikkek

Győrffy: szégyen és tragikus, amit a CBA, a Coop és a Reál csinál

2016. október 05. 08:20
Továbbra is lobbizik a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) azért, hogy az UHT és a hosszan eltartható tejek (ESL) áfája is 5 százalékra csökkenjen. Győrffy Balázs, a szervezet elnöke „szégyennek és tragikusnak” nevezte, hogy a magyar tulajdonú üzletláncok – a CBA, a Coop és a Reál – nem jelentek meg a tejpiacról tartott NAK-egyeztetésen, ahol a tejfelvásárlási árak emeléséről volt szó. Ha az árak nem nőnek, a termelők külföldön adják el a tejet, itthon pedig hiány alakulhat ki.

Három tipp CSR tevékenységre, ha úgy érzed, a céged sajnálja rá a pénzt!

2018. március 22. 10:39
A CSR-nek számos definíciója létezik. Én abból a megközelítésből szeretek kiindulni, ami valahogy úgy fogalmaz: a törvényi és etikai előírásokon túlmenően a vállalat biztosít valamilyen kedvezményt, valami pluszt a társadalomnak. Ez alapján sajnos nem tölthetett el a büszkeség és elégedettség érzete. Ha volt is CSR tevékenység, akkor is amolyan klasszikus top-down hozzáállással valósult meg. Azaz a dolgozók nem lettek bevonva a vállalat etikai politikájának kidolgozásába, nem volt ráhatásunk arra, hogy kit, miért, hogyan támogat a vállalat. Sőt, maga a támogatás sem kapott nagy publicitást cégen belül. Ezért mi (dolgozók, üzemi tanács) sem vontuk be a céget a felelősségvállalási programjainkba! Persze ez így nem teljesen igaz, viszont én itt most a felelősségvállalás ama szeletéről fogok írni, amit mi dolgozók alulról építkezve valósítottunk meg.