A FrieslandCampina szolgáltató központot hoz Magyarországra
Szijjártó Péter kiemelte: a FrieslandCampina termelőtevékenységet már folytat Magyarországon, ezért is jelentős, hogy most egyik regionális szolgáltató központját is Budapesten kívánja működtetni. Ez azt jelenti, hogy a vállalat elégedett a magyar gazdasági környezettel – tette hozzá.
A tárcavezető felidézte: a FrieslandCampinának világszerte 80 gyára van, termékeit a világ 100 országában lehet megvásárolni, Magyarországon például a Milli vagy a Pöttyös márka tartozik a cég portfóliójába. Mint mondta, éles versenyben sikerült elérni, hogy a vállalat Hollandia és Malajzia után harmadik regionális szolgáltató központját Magyarországra hozza. A központ első lépésben a vállalatcsoport magyarországi és romániai gyárainak pénzügyi folyamatait fogja irányítani, majd pedig európai, közel-keleti és észak-afrikai leányvállalatainak pénzügyi folyamatait is felügyeli, vezeti.
A FrieslandCampina eddig Magyarországon 500 embert foglalkoztatott, és a múlt évben mintegy 30 milliárd forintos árbevételt ért el.
Roel van Neerbos, a Royal FrieslandCampina regionális üzletágvezetője arról beszélt, hogy Magyarország nagyon fontos a cég számára, az ország elhelyezkedése földrajzilag ideális, a magasan kvalifikált és megfelelő nyelvtudással rendelkező szakemberkínálat pedig további előnyt jelentett. Emellett fontos volt a döntés meghozatalakor az évtizedekre visszanyúló, közösen megalapozott helyi jelenlét, ami biztató a jövőt illetően - tette hozzá, és kulcsfontosságúnak nevezte az állami hatóságok támogató hozzáállását is.
elelmiszer.hu