Az élelmiszerek kettős minősége ellen egységes uniós jogi szabályozásra van szükség

2019. február 04. 10:21
Egységes európai uniós jogi szabályozást kell kialakítani az élelmiszerek kettős minőségének felszámolása érdekében - mondta Zsigó Róbert, az Agrárminisztérium (AM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára csütörtökön a Kossuth Rádió Jó reggelt Magyarország című műsorában.

Az államtitkár felidézte, hogy az Európai Bizottság tavaly kezdte el az uniós tagállamokban ugyanazon gyártó, ugyanazon termékeinek az összehasonlító vizsgálatát. Első körben 64 terméket ellenőriztek, amelyeket Belgiumból, Németországból, Franciaországból, Hollandiából, Csehországból, Szlovákiából, Ausztriából, illetve Magyarországról szereztek be.

A vizsgálatok 20 terméknél találtak egyértelmű különbséget ugyanazon gyártó ugyanazon terméke között. "Nem legenda az élelmiszerek kettős minősége" - idézte fel Zsigó Róbert az illetékes uniós biztosnak a vizsgálatok eredményeiről alkotott véleményét. A 64 termék ellenőrzését követően 2018 decemberében az Európai Bizottság Kutatóközpontja már 19 uniós tagországból származó, 100 féle termékre terjesztette ki további vizsgálatait.

"Amíg nem tisztázódik az ügy és nem lesz megnyugtató uniós szintű rendezés addig az Agrárminisztérium mindenkinek azt javasolja, hogy a Magyarországon termelt alapanyagokból, Magyarországon feldolgozott terméket válassza vásárláskor" - jelentette ki Zsigó Róbert.

kormany.hu

Kapcsolódó cikkek

Kell-e még a magyar zöldség-gyümölcs külföldön?

2019. március 11. 08:30
Az utóbbi 20 évben jó néhány zöldségféle kiszállítása szűnt meg, és továbbiak exportja "haldoklik". Ezt akár a piaci igények, a klíma változásával, gazdasági okokkal is magyarázhatjuk, a legnagyobb gond azonban az, hogy ezeket a termékeket nem tudtuk másokkal helyettesíteni, mutatott rá Majtényi Bernát, a Garten Kft. ügyvezető igazgatója az V. Zsendülés kertészeti konferencián.

Nagyszabású kampánnyal népszerűsítik a tejfogyasztást Magyarországon

2020. május 29. 06:39
Az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács tej- és tejtermékfogyasztást ösztönző kampányt indít. A június 18-ig tartó promóció fő célja a fogyasztói tudatosság erősítése és a minőségi, tehéntejből készített termékek megismertetése, kiemelve azok pozitív élettani hatásait.