Drágul a kávé, Brazília is behozatalra szorul

2017. február 21. 08:39
Soha nem gondolták volna a szakemberek Brazília kifogy a kávéból. Máris behozatalra szorulnak, ilyen még soha nem történt. A brazil kávéhiányt mi is fogjuk érezni, drágulás jön.

Ahogy azt az agroinform.hu is megírta, a változó időjárás miatt az aszály sújtotta vidékekről érkező áru lényegesen drágulni fog a közeljövőben. Megtörtént, amire még soha nem volt példa a brazil történelemben, az ország rászorul a kávé behozatalára. Brazília legfontosabb kávétermesztő régióiban három egymás utáni évben volt szárazság, így a megszokott kávémennyiség alig 60 százalékát termelték meg, írja a hvg.hu.

 
 
 

 

A legnagyobb hiány robusta kávéból van, ennek a legnagyobb részét belföldön adják el, az árak pedig látványosan megugrottak, nagyjából 50 százalékos volt a drágulás egy év alatt.

Akár 10-15 százalékos drágulás is jöhet — fotó: Shutterstock

Az ország most mintegy 60 ezer tonna robusta kávét szeretne importálni. Ehhez azonban a kormány segítségére is szükség lesz. A brazil törvények ugyan nem tiltották soha, hogy külföldről hozzanak kávét az országba, de az ország történelmében erre gyakorlatilag soha nem volt szükség. Egyelőre mindenki a kormányra vár. A szakértők szerint a kávéimport mostani 10 százalékos adókulcsát 2 százalékra kellene levinni. Ezt eddig nem tették meg, szerintük az import megkönnyítése a hazai kistermelőket hozná rosszabb helyzetbe.

A brazil kávéhiány máris érezteti a hatását a világpiacon. A brazil export 35 százalékkal csökkent idén a tavalyi év elejéhez képest, a londoni árutőzsdén pedig a robusta kávé ára ötéves csúcsra nőtt.

agroinform.hu

Kapcsolódó cikkek

Középpontban a tanyafejlesztés

2017. november 15. 10:22
A kormányzati fejlesztéspolitika része lett 2010 után a tanyafejlesztés, erre a célra - 2010-2018 között - összesen 16,3 milliárd forint áll rendelkezésre – közölte a földművelésügyi miniszter keddi sajtótájékoztatóján – közölte az MTI. A Tanyafejlesztési program támogató döntésének ebben az évben 291 pályázó örülhet.

Megtanuljuk, miért jobb a magyar termék – ehhez is kell az agrármarketing

2016. november 30. 07:42
Az AMC nagyon fontosnak tartja, hogy a mai trendekhez igazodva erősítsék kommunikációjukban az online marketinget, hiszen fiatalokat is egyre inkább ez által lehet elérni, és ők kulcsszerepet töltenek be a tudatos fogyasztóvá válás folyamatában.